Gå til innhold

Folk som kommer fra Molde

Anbefalte innlegg

Gjest henriett3
Skrevet

Molde?

Eww.

Kjeftn. :gjeiper:

Bare du som har hatt en dårlig opplevelse med hun stalker-dama.

Videoannonse
Annonse
Gjest henriett3
Skrevet

Dårlige opplevelser generelt!

Med meg og? :(

Gjest Katten.
Skrevet

Med meg og? :(

Ikke enda - men du har vel muligheten til å bli en psycho-stalker, du òg!

Gjest henriett3
Skrevet

Ikke enda - men du har vel muligheten til å bli en psycho-stalker, du òg!

Heheh, joda :gjeiper:

Gjest CelineZ
Skrevet

Tja, har både gode og dårlige erfaringer. Ironisk nok virker de fleste veldig selvopptatte, jobbet i en avis der i en sommer, never again, sier jeg bare. Også elsker moldensere å ringe inn og klage til avisa om mer eller mindre meningsløse ting. Er ganske imponert over alt de klarer å klage over. :popcorn::skratte:

Gjest henriett3
Skrevet

Tja, har både gode og dårlige erfaringer. Ironisk nok virker de fleste veldig selvopptatte, jobbet i en avis der i en sommer, never again, sier jeg bare. Også elsker moldensere å ringe inn og klage til avisa om mer eller mindre meningsløse ting. Er ganske imponert over alt de klarer å klage over. :popcorn::skratte:

Hahah. Romsdals Budstikke sikkert? Jobbet der jeg og. Mener det samme som deg. Og de fleste tenker sånn ca. BARE på fotball. (og det kommer tydelig fram på rbnett) :gjeiper:

Av og til kjøper jeg avisa bare for å lese det som står bakpå. Er egentlig veldig underholdende. :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

Slik er det Aust Agder også, er du innflytter hit så må du ha gjort noe galt der du bude før. Og jobb kan du bare glemme, det er det kun ssørlendinger som får med midre det er vaskejobber. Jeg flytte hit med min mann som ble overøført hit til en større stilling og har etter 5 år fremdeles ikke fått jobb. Og ja har en meget god CV og erfaring men er bare ikke oppvokst her.

Skrevet (endret)

Jeg er en trøndersk innflytter i Molde og jeg har faktisk INGENTING negavtivt å si om moldensere. For det første er jo byen kjempe herlig. Kunne ikke tenkt meg å bo en annen plass. Så fint her! Jeg bor i ei lita bygd 10 min utenfor (men er fremdeles molde) Uansett er de folka som bor i denne bygda de flotteste menneskene jeg har møtt. De er så åpen, gjestfri, snille og morsomme. Alle kjenner alle her og det er virkelig en sammensveisa bygd. Jeg har også mange venner fra selve byen og ikke et vondt ord om noen. Forskjellige mennesker finnes overalt. Tror ikke Molde skiller seg ut med dårlige mennesketyper. Min erfaring er tvert imot, og det kommer fra en ganske jovial trønder som overhode ikke takler særinger :)

Endret av mittlilleland
AnonymBruker
Skrevet

Moldensere er KLYSETE og overlegne. Moldespillerne er verst, der de suser rundt i sine sponse-biler i stygt treningstøy.

Gjest henriett3
Skrevet

Jeg er en trøndersk innflytter i Molde og jeg har faktisk INGENTING negavtivt å si om moldensere. For det første er jo byen kjempe herlig. Kunne ikke tenkt meg å bo en annen plass. Så fint her! Jeg bor i ei lita bygd 10 min utenfor (men er fremdeles molde) Uansett er de folka som bor i denne bygda de flotteste menneskene jeg har møtt. De er så åpen, gjestfri, snille og morsomme. Alle kjenner alle her og det er virkelig en sammensveisa bygd. Jeg har også mange venner fra selve byen og ikke et vondt ord om noen. Forskjellige mennesker finnes overalt. Tror ikke Molde skiller seg ut med dårlige mennesketyper. Min erfaring er tvert imot, og det kommer fra en ganske jovial trønder som overhode ikke takler særinger :)

Hvor? Istad? :)

Skrevet

Hvor? Istad? :)

Skåla :)

Gjest henriett3
Skrevet

Skåla :)

Hahah! Seriøst? Da har vi sikkert felles venner :)

Skrevet

Hahah! Seriøst? Da har vi sikkert felles venner :)

Helt sikkert :P

Skrevet

Moldensere er snobber. Typer med genseren knyttet over skulderen. Samtidig er de utvilsomt bygdetullinger. De er som folk fra Holmenkollen som er blitt fetet opp på Distriktsutviklingsfondet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Moldensere er snobber. Typer med genseren knyttet over skulderen. Samtidig er de utvilsomt bygdetullinger. De er som folk fra Holmenkollen som er blitt fetet opp på Distriktsutviklingsfondet.

Så enkelt kan det faktisk oppsummeres.

I tillegg:

Jeg har et inntrykk av at det å tro at ens egen småby er noe mer enn ei forvokst bygd med bystatus gjelder flere enn moldensere. Men at moldensere utvilsomt er mer snobbete enn mange andre, og veldig arrogant innstilt til de fra en bygd uten bystatus i sitt eget distrikt. Denne kombinasjonen gjør mange moldensere ganske latterlige.

Hilsen en bygdetulling fra en nabokommune til Molde, som finner moldenseres innstilling til oss "bygdetullinger" ganske ironisk.

Gjest CelineZ
Skrevet

Hahah. Romsdals Budstikke sikkert? Jobbet der jeg og. Mener det samme som deg. Og de fleste tenker sånn ca. BARE på fotball. (og det kommer tydelig fram på rbnett) :gjeiper:

Av og til kjøper jeg avisa bare for å lese det som står bakpå. Er egentlig veldig underholdende. :gjeiper:

Stemmer. En meget givende tid... (not). Redaksjonen var veldig hyggelig, men folka jeg intervjuet? Jeg kommer fra over fjorden, og folk der er kanskje kjent for å være ordknappe, men makan til oppblåste og hovmodige mennesker som er i kulturlivet i Molde har jeg aldri sett makan til. I tillegg syntes de fleste det var veldig gøy å nevne dialekten min, for moldensere er jo så mye bedre enn alle andre i Møre og Romsdal, må vite.

Gjest henriett3
Skrevet

Til nå har jeg sett sånn ca. ingen fra molde med genser knyttet over skulderen :gjeiper:

• Liker 2
Skrevet

Til nå har jeg sett sånn ca. ingen fra molde med genser knyttet over skulderen :gjeiper:

Jeg har. Grøss! Og så den dialekten da. Et personlig pronomen entall har vel aldri vært så heslig som på moldedialekten.

Gjest henriett3
Skrevet

Jeg har. Grøss! Og så den dialekten da. Et personlig pronomen entall har vel aldri vært så heslig som på moldedialekten.

Jeg har sett en fra Oslo som er litt rund. Da er sikkert alle det.

Get my point?

Jeg er på kjøpesentrene minst 1 gang i uka, og jeg har ikke sett noen med genseren knytet slik. Og dessuten; hvordan vet du at den ene personen kom fra Molde? ;)

Nei. Det er ikke mer snobber og overlenge folk her i byen enn i andre. Man må gi folk en sjanse før man dømmer dem skjønner du.

Selv har jeg ikke moldedialekt da, men jeg har hørt mye verre enn dialekten her.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...