Jellybean78 Skrevet 20. september 2011 #1 Skrevet 20. september 2011 Har fått hørt ifra mange,deriblant min egen bror som er bosatt i Molde at folk som kommer derfra er veldig ofte over gjennomsnittet overlegne og arrogante. Det virker tilsynelatende at de fostrer et syn om at hvis du er født og oppvokst i denne byen så er du automatisk 'bedre' enn folk som kommer fra andre plasser i Norge,de vil bla. ikke omgås/snakke med utenforstående på sosialt basis etter hva jeg har fått hørt. Understreker at dette på ingen måte gjelder alle som kommer derfra,men oppsiktsvekkende mange visstnok....og før jeg blir lynchet av dere som kommer fra Molde,så er dette kun noe jeg har hørt som nevnt over,har ikke noen direkte erfaringer selv. Innspill.....anyone?
Gjest Survival Skrevet 20. september 2011 #2 Skrevet 20. september 2011 Hva er greia med avsnittene? 5
rrakel Skrevet 20. september 2011 #3 Skrevet 20. september 2011 Det er nok i så fall bare en myte! Folk som bor i Molde er like forskjellige som fra andre steder. Jeg er fra et sted i nærheten og har kjent en del moldensere gjennom årene. Enkelte er stolte av stedet de bor på og veldig bypatriotiske, andre er mer sånn "jeg vil vekk fra denne drittbyen" ect. Og selvfølgelig alt midt i mellom. 1
Tormod83 Skrevet 20. september 2011 #4 Skrevet 20. september 2011 Tja, jeg er faktisk en smule enig. Nå har jeg møtt bare et håndfull personer fra Molde, men disse passer godt til din beskrivelse. At det likevel skulle være en universell sannhet ville imidlertid være utrolig. Nå er jo Molde en atskillig rikere by enn nabobyene Ålesund og Kristiansund så mulig det ligger noe der. 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2011 #5 Skrevet 20. september 2011 Helt enig. Jeg knullet en moldenser (møtt på sukker) i lang tid, aldri møtt en så selvopptatt og arrogant mann. Det eneste han kunne var å knulle som full. I ettertid har han vært utro, gitt meg og andre klamydia. Rett og slett en ufin moldenser!!
HedvigR Skrevet 21. september 2011 #6 Skrevet 21. september 2011 Det som er dumt med Molde er at det er så mange moldensere der... og alle heier på feil fotballag Sånn tenker vi her i Trøndelag Men det er jo humoristisk ment da, og vi forventer å høre det samme tilbake! 1
Gjest Raindrops Skrevet 21. september 2011 #7 Skrevet 21. september 2011 Det er en del arrogante folk her, men de fleste tror egentlig ikke at de er bedre enn andre, de er bare litt lukket. Når man først blir kjent med dem så er de fleste like koselige som andre folk, det tar bare litt lengre tid å komme inn. Hvis man er litt pågående så går det stort sett greit.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #8 Skrevet 21. september 2011 Sånn er det da overalt, alle hater folka fra nabobyen, og det er ikke måte på hvor arrogante og ekle de er. Trøndere hater møringer, sunnmøringer hater nordmøringer, folk fra trondhjem og bergen har alltid kivet og nordmenn og svensker mobber hverandre.
Wonders Skrevet 21. september 2011 #9 Skrevet 21. september 2011 de jeg kjenner elsker byen sin og er blide og glade nesten hele tiden 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #10 Skrevet 14. oktober 2011 Jeg synes det faktisk er en del vanskeligere å bli kjent med folk fra Molde enn fra andre steder i Norge. Folkene fra Molde er sikkert like greie og koselige som de i fra andre byer i Norge, men de er mer lukket, og ikke så interessert i å bli kjent med nye folk. Det er vertfall min oppfatning.
Envy Skrevet 14. oktober 2011 #11 Skrevet 14. oktober 2011 Han jeg kjenner fra Molde er en veldig hyggelig og omgjengelig fyr. Alle byer og landsdeler har vel dårlige rykter som ikke er sanne.. 1
Katana Skrevet 15. oktober 2011 #12 Skrevet 15. oktober 2011 Jeg kjenner èn dame fra Molde, og hun er både søt og grei. Dermed kan vi trekke konklusjonen at folk fra Molde er helt ålreite. Eller? 1
Envy Skrevet 15. oktober 2011 #13 Skrevet 15. oktober 2011 Jeg kjenner èn dame fra Molde, og hun er både søt og grei. Dermed kan vi trekke konklusjonen at folk fra Molde er helt ålreite. Eller? Ja, det synes jeg 1
Jellybean78 Skrevet 15. oktober 2011 Forfatter #14 Skrevet 15. oktober 2011 Jeg kjenner en kar ifra Saudi-Arabia,han er ikke så opphengt i religion,da kan vi sikkert gå ut ifra at de andre derifra ikke er det heller..... 2
Gjest Dansedilla Skrevet 6. januar 2012 #15 Skrevet 6. januar 2012 Dette synes jeg hørtes snodig ut.. Man finner folk overalt som er arrogante og selvgode, tror ikke det er noe spesielt med de fra Molde Alle jeg kjenner derfra er helt okei mennesker
Gjest Corto Maltese Skrevet 6. januar 2012 #16 Skrevet 6. januar 2012 Jeg har bare truffet en person fra molde og jeg har ingenting godt og si om den personen men jeg dømmer ikke folk fra Molde ut fra den ene person
_Aries Skrevet 7. januar 2012 #17 Skrevet 7. januar 2012 Næh, jeg er faktisk ganske enig med trådstarter. Bor rett ved Molde, og synes at det er noe spesielt med moldensere. De er så overlegne og ovenpå at det til tider er direkte kvalmt. Såklart er ikke alle moldensere sånn, men jeg synes det finnes MANGE av de. Selv trives jeg best i Trondheim, selv om jeg har Molde som nærmeste by. 1
Jellybean78 Skrevet 7. januar 2012 Forfatter #18 Skrevet 7. januar 2012 Næh, jeg er faktisk ganske enig med trådstarter. Bor rett ved Molde, og synes at det er noe spesielt med moldensere. De er så overlegne og ovenpå at det til tider er direkte kvalmt. Såklart er ikke alle moldensere sånn, men jeg synes det finnes MANGE av de. Selv trives jeg best i Trondheim, selv om jeg har Molde som nærmeste by. Godt å høre at noen har gjort seg ett sammenfallende syn,der en ser røyk er det ofte ild er ett gammelt ordtak,tror nok det stemmer godt her...
Gjest henriett3 Skrevet 7. januar 2012 #19 Skrevet 7. januar 2012 Jeg er fra Molde. Jeg må innrømme at noen av oss kan virke ganske overlegne. Sånn som mange av de som går toppidrett. Flere av dem tror at de er veldig mye bedre enn andre. Husker den såkalte "toppidrettsbenken" der guttene som gikk toppidrett satt og gav karakter på alle jentene som gikk forbi. Heldigvis fikk vi den fjernet! Men jeg kan ikke tenke meg at vi fra Molde er så mye mer overlegne enn alle andre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå