Gå til innhold

Bo alternativer til studenter i Bergen.


QueenConnie

Anbefalte innlegg

Hei :) Jeg er en student som kommer til å bli ferdig med vgs i alder av 25:) Går nå studiespesialisering etter noen år i arbeidslivet som daglig leder av bar og daglig leder av klesbutikk før det igjen^^

Planen er å reise fra hus og gubbe (begge er veldig klar over det) og følge drømmen om Juss utdanningen i Bergen!

Men... Jeg har lekt litt på en tanke.. Er det ett mulig marked for å jobbe for leie av ett rom hos en familie? Feks; Vaske, handle, passe barn o.l for å bo gratis på ett gjesterom? Ikke gratis mat til meg feks, bare rom/lån av bad/vaskemaskin:)

Eller hos en eldre dame/mann som ønsker selskap/hjelp i dagliglivet?

Tenker att dette kanskje kunne vært en mulighet for å begrense studielånet og samtidlig ikke bo alene, siden jeg er veldig sosial som person:)

Noen som har hørt om noe slikt i Norge? I Bergen?

Takker for svar:)

PS: Jeg må legge til att dette kan være ett merkelig spørsmål.. Men jeg er bygdejente som ikke veit så mye om store "byen" hehe :)

Endret av QueenConnie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det fins sikkert noe, men jeg tror ikke du skal se på dette som et reelt alternativ. Har du karakterer og alt i orden til å komme inn på UiB?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret mitt er rett og slett nei.

Jeg eier en leilighet og de første årene etter jeg kjøpte leide jeg ut et rom. Koselig nok når leietakeren var koslig. Men om vedkommende skulle bo gratis så hadde h*n fortsatt måtte betale strøm.

Strøm er latterlig dyrt, og en ekstra person i huset drar en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret mitt er rett og slett nei.

Jeg eier en leilighet og de første årene etter jeg kjøpte leide jeg ut et rom. Koselig nok når leietakeren var koslig. Men om vedkommende skulle bo gratis så hadde h*n fortsatt måtte betale strøm.

Strøm er latterlig dyrt, og en ekstra person i huset drar en del.