Gå til innhold

Fra vegetarianer til pescetarianer

pantora

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med å gå fra å være vegetarianer til å begynne å spise fisk (ikke kjøtt) igjen? Eller noen som vet noe om det? Har søkt på nett men finner bare om å begynne å spise (rødt) kjøtt igjen, noe jeg tenker ikke blir det samme.

Edit: Forandret på overskriften :sjenert:

Endret av pantora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke erfaringer. Men jeg tror det egentlig heter pescetarianer, kanskje du får flere treff om du søker på det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja du verden, kan stemme det, haha, vet ikke hvor jeg fikk "pescovegetarianer" fra...! Søkte på det nå men fikk bare opp folk som går andre veien; fra pescetarianer til vegetarianer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer på om noen har erfaring med det.. hva som gjorde at du bestemte det for det, hvordan det føltes, mentalt og fysisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjorde det samme for kun noen måneder siden!

Det var vel mest pga at jeg fikk en allergi som gjorde at det ble for mye jeg ikke kunne spise, gikk glipp av for mange næringsstoffer. Så underbevisst tror jeg hjernen min sa: neimen, hva om du begynner å spise fisk?

Så tenkte jeg litt på dette i noen måneder, og fikk gode innspill fra venner. F.eks sa de at jeg kom til å bli kjempesunn, fordi fisk er uargumentert sunt! (Ingen har kranglet på det!!). Derfor får man i seg masse nyttige næringsstoffer og ikke unyttige ting som i kjøtt!

Jeg tenkte også på hvor mange muligheter jeg kom til å få, og egentlig hvor godt det kom til å smake med røket laks på brødskiva :)

Jeg startet så med å spise grillet laks med MASSE grønnsaker til tilbehør. Dette fordi jeg spurte mange og de fleste sa at grillet laks måtte være den mykeste starten de kunne tenke seg. De første bitene jeg spiste var BITTELITT laks og MASSE potet som jeg svelget ned kjempefort! Hehe... Men så gikk det bedre og bedre, og i dag er jeg glad jeg tok valget!

Selv om jeg vil ikke høre at folk snakker om hva jeg egnetlig spiser.. Det behøver de ikke si noe om. Og jeg spiser kun fisk i "ren form", ikke fiskesuppe, pudding osv.. Lykke til, hold oss oppdatert,TS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Er usikker på hva jeg skal gjøre. Er nå der at jeg tenker på å spise fisk, men ikke klarer gjøre det, og "her" har jeg vært i et år nå. Får se hva jeg finner ut av :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det. Gikk fra vegetar til pescetarianer. Har stoffskiftesykdom og fikk struma pga mangel på jod.

Kroppen reagerte ikke når jeg begynte å spise fisk igjen.

Men husk at oppdrettsfisk er full av hormoner, antibiotika og kjemikalier (tungmetaller).

Villfisk inneholder også endel tungmetaller de tar opp i seg via forurensning i sjøen,

så det anbefales ikke at man spiser fisk mer enn 2 ganger i uken.

Og tunfisk er det fiskeslaget som inneholder aller mest kvikksølv (og salt).

Spiser man det flere ganger i uken, bør en holde godt øye med nyrene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...