AnonymBruker Skrevet 20. september 2011 #1 Skrevet 20. september 2011 Jeg er utvekslingsstudent i utlandet naa, for aa gaa der ett aar paa vgs. Vi har veldig korte skoledager sammenlignet med i Norge, men vi har ekstremt, ekstremt mye lekser. Lange, lange tekster som skal leveres inn flere ganger i uken. Jeg har ikke energi til aa gjore noe annet etter skole og lekser er unnagjort. Det er veldig synd fordi jeg i utgangspunktet er veldig opptatt av trening og har som maal aa komme i form til noe a la half-maraton om ett aar. I tillegg har jeg lenge onsket aa trene meg ordentlig fit(ikke bodybuilder-fit, men onsker en stram og "plettfri" kropp). Dette har jeg altsaa ikke anledning til aa gjore, da jeg foler meg helt makteslos og tapt paa ettermiddagen. Jeg har tenkt paa aa trene rett etter skole slik at det er gjort, men som oftest foler jeg meg saa dod allerede da at jeg bare drar hjem, for saa aa sette meg med lekser igjen. Jeg har som regel tid i helgene, men jeg onsker aa trene seriost 4-5 ganger i uken, og kunne fole at jeg har gjort mitt beste. Jeg vet ikke hvorfor energinivaaet mitt er saa lavt. Jeg har tatt flere tester for dette hjemme i Norge mange ganger, og provene er helt fine. Derfor er dette et stort mysterium for meg. Skulle virkelig onske jeg orket mer, for akkurat naa foler jeg ikke at jeg ikke strekker til. Jeg faar ikke gjort noe av det jeg onsker fordi jeg foler meg helt tapt. Har dere tips til hva jeg kan gjore?
AnonymBruker Skrevet 20. september 2011 #2 Skrevet 20. september 2011 Flink pike-syndrom? Du har bestemt deg for å gjøre det superdupert rent faglig gjennom året som utvekslingsstudent, samtidig som du vil trene seriøst fem ganger i uka for å komme i god form. Da vil du komme i konflikt med målene dine. Hva er det du aller helst vil med dette året? Vil du ha høye karakterer og ha gjennomført beinhard skolejobbing? Vil du bli kjent med mange nye venner, erfare annet skolesystem og ha gode, sosiale minner? Vil du ha sportsopplevelser som er gøy, men ikke blodslit? Din oppgave må bli å sortere ut det du aller helst vil, og legge lista lavere. Kanskje trenger du ikke å gjøre hjemmeleksene til det perfekte? Kanskje trenger du bare å trene to ganger i uka, og det skal samtidig være en treningsform som gir deg sosiale og trivelige opplevelser? Kanskje skal du si ja til partyet eller kinoinvitasjonen, og drite i trening eller lekser den dagen? Lær deg å ikke være så innmari perfekt, da får du mer utav året ditt. Lykke til! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå