Gjest Kv84 Skrevet 20. september 2011 #1 Skrevet 20. september 2011 Jeg tenker alltid i negative tanker når jeg ikke trives med hva andre sier til meg. Og da er jeg så deppa og stressa inni meg, så får ikke gjort noe bra etterpå. Dere evige opptimister, hvordan klarer dere det? Jeg trenger å vri på negative tanker, alltid de samme som kommer opp, skulle heller ha hatt en positiv tanke som kom automatisk etter jeg får sårende kommentarer.
KaDust Skrevet 20. september 2011 #2 Skrevet 20. september 2011 Jeg vil ikke si at jeg er evig optimist, men er blitt mye mer positiv etter tvungne positive tanker. Har altså lært meg å snu negative ting til det positive, og det hjelper ganske mye. Du kan lese bøker og div om hvordan dette gjøres. Ellers hadde jeg alltid en liste med ting jeg likte med meg når jeg var virkelig ille. Lista kunne inneholde alt fra hva jeg liker å gjøre, til lukter som bringer gode minner. Deretter valgte jeg meg en ting fra lista som jeg gjorde (evt en lukt å sniffe), og det gjorde dagen litt bedre 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2011 #3 Skrevet 20. september 2011 Gi noen eksempler på negative ting du tenker, ts, så kan vi gi deg forslag til positive tanker rundt samme tema.
Gjest Kv84 Skrevet 20. september 2011 #4 Skrevet 20. september 2011 Jeg vil ikke si at jeg er evig optimist, men er blitt mye mer positiv etter tvungne positive tanker. Har altså lært meg å snu negative ting til det positive, og det hjelper ganske mye. Du kan lese bøker og div om hvordan dette gjøres. Ellers hadde jeg alltid en liste med ting jeg likte med meg når jeg var virkelig ille. Lista kunne inneholde alt fra hva jeg liker å gjøre, til lukter som bringer gode minner. Deretter valgte jeg meg en ting fra lista som jeg gjorde (evt en lukt å sniffe), og det gjorde dagen litt bedre Sånn en liste er jo en veldig smart ting! Det må testes ut
Gjest Kv84 Skrevet 20. september 2011 #5 Skrevet 20. september 2011 Gi noen eksempler på negative ting du tenker, ts, så kan vi gi deg forslag til positive tanker rundt samme tema. -tenker at jeg ikke kan sette meg ned med feks. å strikke ferdig ufoer hvis noen forteller meg at jeg kan jo bare strikke litt siden hun bestemmer at jeg skal gjøre det. -feks hvis en person forteller meg at jeg burde trene, så nekter jeg å trene, fordi jeg føler meg provosert. -om en person forteller meg hva for klær jeg må gå i, så kjøper jeg ikke noe, fordi den personen synes klærne som jeg liker er stygge.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2011 #6 Skrevet 20. september 2011 Det høres mer ut som trass enn negative tanker rundt seg selv. Hva med å legge fra deg staheten og bare gjøre det som er bra for deg, enten det er trening, strikking, shopping eller noe helt annet? 1
KaDust Skrevet 20. september 2011 #7 Skrevet 20. september 2011 Du er akkurat som søstra mi. Du er trass, ikke negativ. De fleste vokser av seg trassalder før pubertet, men noen modner bare aldri. Er hvertfall noe du bør jobbe med.
Gjest Kv84 Skrevet 26. september 2011 #8 Skrevet 26. september 2011 Går det an å finne noe mer ut av dette på nettet når det gjelder voksne? Andre ord for trass?
KaDust Skrevet 26. september 2011 #9 Skrevet 26. september 2011 Oppsetsig eller gjenstridig holdning. Er egentlig ikke så mange ord for trass.
2shy Skrevet 26. september 2011 #10 Skrevet 26. september 2011 Jeg har mange tanker, situasjoner, dagdrømmer, o.l jeg tyr til når noe blir for vanskelig. Det er viktig å få ut gørr og tillate seg å føle det man MÅ føle der og da, men kjenner jeg at det tar overhånd så har jeg mange "kurer": Tenker på bikkja jeg lufter, den er så rar at jeg må alltid flire når jeg tenker på han Ser på Donald eller noe annet som får meg til å le Hører på musikk som får meg i gla' humør Går meg av det dårlige humøret i marka Trening Dagdrømmer om alt mulig jeg ønsker i livet. Setter meg ned og tenker på alt jeg har i livet, og føler takknemmlighet for det. Meditasjon og fokus på pust. Frigjør enormt mye stress. og mye mye mer. Senest i går var jeg på randen av sammenbrudd på tbanen og hadde lyst til å hyle til alle glade turgåere. Satt på musikk, lukket øynene, fokuserte på pust, og fikk tankene vekk fra det som plaget meg. Våknet som et nytt menneske i dag
Gjest Kv84 Skrevet 27. september 2011 #11 Skrevet 27. september 2011 Jeg har mange tanker, situasjoner, dagdrømmer, o.l jeg tyr til når noe blir for vanskelig. Det er viktig å få ut gørr og tillate seg å føle det man MÅ føle der og da, men kjenner jeg at det tar overhånd så har jeg mange "kurer": Tenker på bikkja jeg lufter, den er så rar at jeg må alltid flire når jeg tenker på han Ser på Donald eller noe annet som får meg til å le Hører på musikk som får meg i gla' humør Går meg av det dårlige humøret i marka Trening Dagdrømmer om alt mulig jeg ønsker i livet. Setter meg ned og tenker på alt jeg har i livet, og føler takknemmlighet for det. Meditasjon og fokus på pust. Frigjør enormt mye stress. og mye mye mer. Senest i går var jeg på randen av sammenbrudd på tbanen og hadde lyst til å hyle til alle glade turgåere. Satt på musikk, lukket øynene, fokuserte på pust, og fikk tankene vekk fra det som plaget meg. Våknet som et nytt menneske i dag Her var det massse fint!
Gjest *smak* Skrevet 27. september 2011 #12 Skrevet 27. september 2011 Prøver å føle takknemlighet for alt jeg har. Se rundt meg å tenke på alt jeg setter pris på. Det kan være noe så banalt som å høre regnet mot ruta. Sette på klassisk musikk pleier å hjelpe. Synging gjør meg også GLAD. Bli inspirert av selvhjelpsbøket.
Gjest Kv84 Skrevet 27. september 2011 #13 Skrevet 27. september 2011 Prøver å føle takknemlighet for alt jeg har. Se rundt meg å tenke på alt jeg setter pris på. Det kan være noe så banalt som å høre regnet mot ruta. Sette på klassisk musikk pleier å hjelpe. Synging gjør meg også GLAD. Bli inspirert av selvhjelpsbøket. Finnes så mange selvhjelpsbøker at man ikke vet hvor en skal begynne, men det er mye interessant der ja sikkert.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå