Gå til innhold

HODEPINEN FRA HELVETE

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei. jeg våkner daglig av dundrende hodepine, som begynner fra midt på nesa et sted og strekker seg oppover resten av ansiktet, og "tredd" nedover hele hodet ned til nakken. legen min bor milivis unna, og av div grunner nekter jeg å bytte fastlege..(trenger ikke kommentere eller synse rundt det)

spørsmålet mitt er: noen som har råd?

Endret av Moulu
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel... har du vært hos legen da? Fordi hvis du har blitt tilbydt ulike medisiner fra legen uten at det hjelper, så er også legen din en som evt sender deg videre til spesialist.

Har dere funnet ut om det er f.eks spenningshodepine? cluster-hodepine? Har dere kartlagg livet ditt og hverdagen din?Sånne små detaljer er ganske viktig hvis man sliter mye med hodepine. TIl og med det hvis man har stive skuldre og stresser.

Jeg vet dessverre hvordan det er å våkne opp med slikt flere dager på rad, så du har min sympati!

Skrevet

ja, jeg har tatt det opp når jeg har vært der. får paracet på resept. han sier det er pga stress, stiv nakke etc.

jeg tanker at jeg har tumor eller noe jeg. seriøst.

han tok en del blodprøver av meg fordi jeg fant noen klumper rundt hals/nakke, men ingen kreft..

Skrevet

sånn 600 mg da eller?

Hvis han sier det er pga stress og stiv nakke så må man da gjøre noe med det :) har du gjort det? F.eks skaff deg massagetime, fysioterapeut ++. Det blir ikke bedre av seg selv.

I tillegg kan du prøve å legge merke til om skuldrene dine alltid er dratt fremover som i "Ringeren i Notre Dame". Om du heiser dem litt opp og fram når du sitter f.eks. Eller om du går med hodet langt ned i halsen da. Det er heller ikke bra. Opp med kjaken, og ut med skuldrene.

Jeg hadde iallefall gått videre og prøvd annen behandling. Det å bruke medisiner hjelper jo sånn sett bare på smerten, men det tar jo ikke roten av problemet.

Skrevet

Jeg hadde det på samme måte, og hadde bihulebetennelse.

Skrevet

sånn 600 mg da eller?

Hvis han sier det er pga stress og stiv nakke så må man da gjøre noe med det :) har du gjort det? F.eks skaff deg massagetime, fysioterapeut ++. Det blir ikke bedre av seg selv.

I tillegg kan du prøve å legge merke til om skuldrene dine alltid er dratt fremover som i "Ringeren i Notre Dame". Om du heiser dem litt opp og fram når du sitter f.eks. Eller om du går med hodet langt ned i halsen da. Det er heller ikke bra. Opp med kjaken, og ut med skuldrene.

Jeg hadde iallefall gått videre og prøvd annen behandling. Det å bruke medisiner hjelper jo sånn sett bare på smerten, men det tar jo ikke roten av problemet.

jeg får 1 grams.. ja, jeg gikk til fysio en periode, men han var mer opptatt av å klå enn å behandle, fikk såpass noia etter det at jeg har droppet alt som heter behandling med andre mennesker. må gjenvinne "kontrollen" litt føler jeg først.

jeg er pinne stiv, men problemet er jo at uansett hvor mye jeg strekker, tøyer og bøyer så hjelper det ikke.. (har øvelser som skal tas) men kan det være en tumor i hjernen? :sjokkbla:

Skrevet

Det er svært sjelden at det er en ondartet tumor, men man skal jo aldri si aldri. Da må du bare fortsette å gå til legen og kreve at han skaffer deg mer utredning.

Skrevet

sjekket opp cluster hodepine, det er det ikke siden jeg er "velsignet" med kanonsmerter 24/7 og ikke anfallsvis. great :tristbla:

ok, får sjekke med legen lell da..

takk for svar :)

Skrevet

Som brukeren over her også foreslo..

Kan det være bihulebetennelse? Det gjør innmari vondt fra neseområdet og oppover som regel.

Du kan f.eks bøye hodet ditt fram og nedover, som om du skal kikke i bakken, og se om det blir værre.

Jeg hadde også tatt opp dette hos legen.

Lykke til!

Skrevet

Min første tanke når noen klager over hodepine er at de bør ta en tur til optiker. Det skal ikke mye til før en liten skjevhet i synet gir kraftig hodepine.

Skrevet

Som brukeren over her også foreslo..

Kan det være bihulebetennelse? Det gjør innmari vondt fra neseområdet og oppover som regel.

Du kan f.eks bøye hodet ditt fram og nedover, som om du skal kikke i bakken, og se om det blir værre.

Jeg hadde også tatt opp dette hos legen.

Lykke til!

ja, blir verre i ryggen..hehehe. men joda, jegkjenner det litt ekstra over nesa/panna. der de to møtes.

ps. nesen min ble knekt på tre steder for et par år siden, og har siden det vært avhengig av nesespray. (legen min vet om dette)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...