Gjest heihei Skrevet 20. september 2011 #1 Skrevet 20. september 2011 Hei =) Jeg er ei jente på 19 som har brukt cerazette i over ett år nå. Jeg har ikke hatt mensen e.l i det hele tatt i denne perioden (Noe som er normalt med disse p-pillene). Jeg har bestemt meg for å gå over til et annet prevensjonsmiddel og må vente med å starte på dette før jeg har fått tilbake mens igjen. Problemet er at jeg har gått litt over en måned uten p-pillene, og har fortsatt ikke fått tilbake menstruasjonen =( Har tatt graviditetstest og den var negativ. Er det normalt at det kan ta en stund før mensen kommer tilbake igjen etter bruk av disse p-pillene?
Gjest bazibaz Skrevet 20. september 2011 #2 Skrevet 20. september 2011 For min del tok det nesten to måneder før jeg fikk mensen etter å ha sluttet på Cerazette. Jeg skulle sette inn p-stav da mensen kom tilbake igjen, og legen min forklarte meg på forhånd at det kunne ta en stund.
Antlers Skrevet 20. september 2011 #3 Skrevet 20. september 2011 Ja, det er helt normalt etter å ha brukt Cerazette. Det kan ta mange måneder før det kommer tilbake (tok 8 måneder for en venninne av meg), men har du ikke kommet igang etter 6 måneder, kan du godt ta deg en tur til legen for sikkerhets skyld. Hva er forresten grunnen til at du ikke kan starte med det nye prevensjonsmiddelet før du får mensen?
Antlers Skrevet 20. september 2011 #4 Skrevet 20. september 2011 Om det er p-stav du skal ha, så kan den fint legges inn selv om du ikke har mensen. Man legger den helst inn når kvinnen menstruerer fordi man da er sikker på at hun ikke er gravid. Men det er ikke verre enn at du snakker med legen din og tar en test der først.
Gjest TS Skrevet 20. september 2011 #5 Skrevet 20. september 2011 Takker for svar! =D Ble litt mindre nervøs nå=) Grunnen til at jeg må vente er for min egen del egentlig, bare for å sjekke at alt er helt bra. Jeg føler det er litt spesielt å ikke ha hatt mensen på over ett år;p Lengen sa at det var lurest å starte med det nye prevensonsmiddelet (p-ring) etter jeg hadde fått mensen på nytt. MEN om det kan ta så lang tid så er det vel like greit å bare starte med engang? og satse på at det ordner seg etterhvert? Jeg har jo tatt en graviditetstest som var negativ. Det er vel ingen fare da? :o
Antlers Skrevet 20. september 2011 #6 Skrevet 20. september 2011 Takker for svar! =D Ble litt mindre nervøs nå=) Grunnen til at jeg må vente er for min egen del egentlig, bare for å sjekke at alt er helt bra. Jeg føler det er litt spesielt å ikke ha hatt mensen på over ett år;p Lengen sa at det var lurest å starte med det nye prevensonsmiddelet (p-ring) etter jeg hadde fått mensen på nytt. MEN om det kan ta så lang tid så er det vel like greit å bare starte med engang? og satse på at det ordner seg etterhvert? Jeg har jo tatt en graviditetstest som var negativ. Det er vel ingen fare da? :o P-ring vet jeg dessverre ikke så mye om. Kan du ikke ringe legekontoret og høre hva de mener om saken, så er du i alle fall helt sikker på at du ikke gjør noe galt? Du kan godt minne dem på at det kan ta lang tid å komme igang med syklusen igjen, og om du (mot formodnng) ikke kan bruke p-ring nå, så må du tenke på annen prevensjon i mellomtiden
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå