Gå til innhold

Canesten, Hjelp?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nå kjøpt canesten for første gang og skjønte ikke helt alle de pillene som følger med.

Det er mange små piller på 100mg, og en stor på 500mg. Jeg tok nå den store, holder dette da som en kur (om jeg blir bedre) ? Eller er det meningen jeg først skal ta denne, og så de andre de påfølgende dagene? Kremen fortsetter jeg med. Skal på ferie med kjæresten for føste gang på onsdag og fikk min første soppinfeksjon nå to dager før avreise som 23 åring, typisk min flaks :P

takker på forhånd for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta den store først også de små. Be han smøre seg med kremen også hvis dere skal ha sex. Det smitter frem og tilbake.

Skrevet

Jeg har nå kjøpt canesten for første gang og skjønte ikke helt alle de pillene som følger med.

Det er mange små piller på 100mg, og en stor på 500mg. Jeg tok nå den store, holder dette da som en kur (om jeg blir bedre) ? Eller er det meningen jeg først skal ta denne, og så de andre de påfølgende dagene? Kremen fortsetter jeg med. Skal på ferie med kjæresten for føste gang på onsdag og fikk min første soppinfeksjon nå to dager før avreise som 23 åring, typisk min flaks :P

takker på forhånd for svar!

Hva med å lese bruksanvisningen? :roll:

Slike kurer skal man alltid fullføre, om ikke er det lett for at infeksjonen blusser opp igjen. Om jeg ikke husker feil så skal du bruke kremen minst to ganger for dagen i to uker.

Sakset inn fra legemiddelhåndboka

Dosering og administrasjon:

*

Hud (krem, liniment, pudder): Appliseres på affiserte hudområder 1–2 ganger daglig i minst 3 uker. Fortsett gjerne i minst 2 uker etter oppnådd symptomfrihet.

*

Vagitorier, vaginalkrem:

o

En gangs behandling: En vagitorie à 500 mg dypt i skjeden om kvelden. Behandlingen kan om nødvendig gjentas.

o

Ved flere dagers behandling benyttes vagitorier à 100 mg eller vaginalkrem à 10 mg/g (1 %).

Smør til tuben er tom.

Skrevet

Bruksanvisningen leste jeg selvfølgelig, syntes bare det sto uklart om det var nødvendig å ta flere dagers-behandlingen, og den en gangs behandlingen fungerte :) Men takker for svar!

Skrevet

Har ikke du bruksanvisning? Kan ikke huske å ha prøvd en som inneholder en stor og mange små stikkpiller før.

Skrevet

Åh, jeg var visst ganske treg. :ler:

Skrevet

Nei, beklager. Aldri brukt canesten før. Pakkningen var formet slik at det så ut som det var 4 små piller rundt den største. Nå følte jeg meg ikke særlig smart! hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...