Gå til innhold

Anmelde kjønnssykdom

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei !

Jeg hadde en kjæreste fra september i fjor og det ble avsluttet for en mnd ca. I februar fikk jeg vite av noen venner at han hadde klamydia, så jeg dro for å sjekke meg og fikk tilbake svaret jeg håpte på å ikke få - altså testen var positiv. Han fortalte det til meg samme dagen som jeg fikk vite det, men bare fordi jeg tvingte han til å si det.

Nå har det jo gått noen måneder siden det skjedde - men jeg lurer på om noen vet om jeg fortsatt kan anmelde han for det?

Frykter svært mye at det kan ha skadet min fremtid angående barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Javistt kan du det. Gjør det i morgen den dag! :jepp:

Skrevet

det er like mye hans ansvar å beskytte deg når du puler.

Skrevet

Det er ikke ulovlig å smitte andre med kjønnsykdommer, selv om du ikke visste at han hadde det?

vet det er ulovlig å smitte med HIV, men noe så "uskyldig" som klamydia?

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skal du anmelde han? Kan jo godt hende han fant ut at han hadde det lenge etter at han hadde hatt sex med deg.. Så lenge du ikke går med sykdommen lenge er sjansen liten for at du mister muligheten til å få barn,,

Skrevet

haha. lol. bra trolling

Skrevet (endret)

Klamydiasmitte kan ikke anmeldes for politiet, men derimot kan den du er sikker på at du har fått smitten fra meldes til helsevesen. Det fikk du kanskje noe informasjon om på legekontoret du fikk testet deg på?

Endret av Minya
Skrevet

Hvorfor skal du anmelde han? Kan jo godt hende han fant ut at han hadde det lenge etter at han hadde hatt sex med deg.. Så lenge du ikke går med sykdommen lenge er sjansen liten for at du mister muligheten til å få barn,,

De var sammen fra september 10 til august 11, og hun fikk vite om klamydiaen i februar 10, via venner! Dette levner vel ingen tvil om at han har unnlatt å melde fra til alle sexpartnere, uansett hvordan vi snur på det. Han har dermed begått en straffbar handling, og kan anmeldes for dette. Hvorvidt det er enkelt å få ham straffet for dette vet jeg ikke, men bevisene bør være ganske entydige hvis de har vært i et offisielt forhold og han har avgitt positiv klamydiaprøve i tidsrommet sept.10-jan/feb.11....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...