AloeVera Skrevet 19. september 2011 #1 Skrevet 19. september 2011 Hver gang jeg har trent får jeg sterk smerte i hodet noen timer etterpå. Smerten er i bakhodet og den er bankende. Kanskje litt mer på den ene siden. Løper 5 km på tredemølle og tar som regel noen styrkeøvelser etterpå. Løper i rask tempo så blir jo svært utslitt, men føler ikke at jeg presser meg FOR hardt. Vil si at jeg drikker nok også, drikker en 0,7 l før trening, litt mindre under trening og enda mer når jeg er hjemme etter trening. I dag for eksempel var jeg ferdig på trening klokken tre, og hodepinen er der enda. Den blir værre når jeg beveger meg. Noen som vet hva dette kan komme av? Er svært irriterende ettersom dette hender hver gang jeg har trent.
skruf Skrevet 20. september 2011 #2 Skrevet 20. september 2011 (endret) Jeg har hatt det samme, litt til tider enda. Hos meg stammet det fra nakken. Har slitt/sliter endel med stive muskler og en prolaps i nakken, og under trening så strammer jeg nakken ubevisst. Har gått til fysio i et halvt år nå, og det er blitt mye bedre. Det kan og komme av væskemangel.... Kommer hodepinen mens du trener, eller ei stund etterpå? Redigerer meg selv litt her, ser du skriver at det sitter mest på ene siden, det kan tyde på at det er muskulært... Ville kontaktet lege og fått henvisning til fysio. Endret 20. september 2011 av maya76
AloeVera Skrevet 20. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 20. september 2011 Det skal jeg gjøre Skal uansett til legen om ikke alt for lenge. Har faktisk aldri tenkt på at jeg kanskje spenner nakken under løping. Men er ikke fysio fryktelig kostbart?
skruf Skrevet 20. september 2011 #4 Skrevet 20. september 2011 Det skal jeg gjøre Skal uansett til legen om ikke alt for lenge. Har faktisk aldri tenkt på at jeg kanskje spenner nakken under løping. Men er ikke fysio fryktelig kostbart? Med mindre du går til privat fysio så betaler du bare egenandel til du kommer opp i frikortgrensen (så sant du har henvisning). Varierer fra plass til plass tror jeg, men her tror jeg det ligger på en 250kr gangen. Hos meg har nakken blitt mye bedre iallefall, og hodepinen er nesten en saga blott:-)
AloeVera Skrevet 20. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 20. september 2011 det synes jeg var dyrt! ;p Mamma sier at det kanskje kan hjelpe med sånn varmekrem. Sånn som får musklene til å myknes opp. Burde jeg kanskje prøve dette før jeg drar til legen?
skruf Skrevet 20. september 2011 #6 Skrevet 20. september 2011 det synes jeg var dyrt! ;p Mamma sier at det kanskje kan hjelpe med sånn varmekrem. Sånn som får musklene til å myknes opp. Burde jeg kanskje prøve dette før jeg drar til legen? Det skader ikke å prøve sånn varmende krem, kanskje du kan få noen til å massere nakken og skuldrene dine med den? Men uansett, siden du skal til legen likevel, så kan du nevne det med nakken. Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, men under en viss alder har du rett på gratis, kommunal fysio. Jeg har ei datter på 14 som er plaget med migrene, og hun fikk/får fysio.
AloeVera Skrevet 20. september 2011 Forfatter #7 Skrevet 20. september 2011 Er 22 år. Men er student da, om det har noe å si? Vet ei venninne av meg mener det er billigere å betale studentprys hos fysio i stedet for prisen du får når du er henvist av lege..
skruf Skrevet 20. september 2011 #8 Skrevet 20. september 2011 Er 22 år. Men er student da, om det har noe å si? Vet ei venninne av meg mener det er billigere å betale studentprys hos fysio i stedet for prisen du får når du er henvist av lege.. Akkurat det aner jeg ikke.....men det går nå an å sjekke! Kan hende enkelte fysioterapauter har studentrabatt sånn som enkelte tannleger har.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå