Gå til innhold

TAXI!


Rights

Anbefalte innlegg

RING DINGELI DING!

Den fandens vekkerklokken... jeg vil sove :(

Akk!

To get up.. or not. Denne diskusjonen har jeg hatt i mitt tykke hode flere ganger før. Men som alltid ender det med at jeg står opp.

My breath reeks of garlic.

Litt av et sjakktrekk å spise noe med hvitløk i, dagen før.

Men men.. Litt glede må jeg jo spre.. jeg er jo tross alt en gledesspreder!

Jeg er jo omgitt av mennesker om morgenen, både her og der. På nærmeste vedkommede trekker jeg pusten dypt, og lar hvitløksånden sige sakte men sikkert ut. Vedkommedes øyne retter seg mot meg, og jeg nikker hodet 2 ganger ganske så elegant, idet jeg gir et heftig Colgate smil som sier: PLING!

Men det er vel på tide å gå over til poenget mitt:

En slik morgen så bestiller jeg taxi, 1 time i forveien. Forventer selvfølgelig at taxien er klar, men flere ganger, så har det endt med:

1) Den kommer ikke i det hele tatt

2) Den er ganske så forsinket!

Ganske så irriterende, når du skal nå et møte/kurs f.eks.

Har også hørt en del historier som dette fra andre som skal på jobb i nordsjøen o.l (som da har bestilt taxi dagen før). Og som ender opp med å ikke nå flyet sitt.

Er også moro å ta taxi med sjåfører som røyker ca. 259 pakker røyk til dagen, slik at bilen STINKER heslig røyk.

Eller hva med taxi sjåføren som ikke forstår et eneste ord av det du sier?

Hva med h*n som stinker hvitløk så inn i helsike!!

I helgene er det heller ikke uvanlig å få problemer med å få tak i taxi.. men det er jo litt mer forståelig, da det er et helvetes kaos når alle skal hjem fra byen i 3 tiden - PÅ LIKT.

Nei disse taxiene kan være frustrerende, men vi har jo ikke akkurat noe annet valg enn å bruke dem.. til tross for at de er full av skavanker!

Andre som kan irritere seg grenseløst over taxier ?

:kjempesinna:

Det skal sies at jeg har kjørt en del taxi selv. Og jeg vet det er ganske så travelt til tider, samt det er lite moro å ha vanskelige kunder (for det meste bare i helgene da.. noen få berusede mennesker er jo bare så utrolig "sjarmerende").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest snoopy_93

Jeg kjører aldri taxi i frykt for å bli voldtatt av en snåling. Blir ubekvem når de stiller personlige spørsmål og vil heller hoppe ut av vinduet midt på motorveien enn å sitte på videre.

OG på sandvika bussterminal/stasjon så står de satans taxiene rett forran forgjengerfeltet av og til. De står også i veien for bussene når de skal kjøre.

Skaffer meg heller privatsjåfør eller går/sykler eller tar kollektivt som Tog, Buss, Tbane osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet å kjøre taxi i frykt for å bli voldtatt av alkoholiserte kvinnfolk. Det finnes ingen grenser for hvor klåfingrede visse kvinns kan være!

Har aldri opplevd at taxi sjåfører har spurt meg om personlige spørsmål heller.. Jeg vil tro at det har noe med saken å gjøre, at når jeg piffer meg ordentlig opp (med utringning, kort skjørt & høyhælte sko), så er jeg fortsatt ikke like attraktiv som deg (eller andre jenter). Kanskje jeg får slike personlige spørsmål om jeg samler til langt hår, barberer meg godt, og smiler frekt!

Jeg prioriterer slikt:

#1: Privatsjåfør

#2: Buss

#3: Taxi

Men det er ikke alltid det passer med buss, ei heller privatsjåfør. Dermed måtte jeg bare klage litt i post # 1.

Det skal forresten sies at det aldri har vært problemer med voldtekter @ taxi her jeg bor. Men ikke så langt ifra her jeg bor, så har jeg lest mye om slike tilfeller (Stavanger). Det er jo selvfølgelig tragiskt! Hadde jeg vært ei lita grisedeilig jente, så hadde jeg nok aldri tatt taxi alene, om jeg hadde bodd et slikt sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...