Gå til innhold

UVI som aldri gir seg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

For 8 dager siden fikk jeg akutt urinveisunfeksjon. Dagen før hadde jeg tisset ofte, men merket ikke noe svie før morgenen etter. Jeg tenkte at det ikke var noe mer enn dette, for det ga seg igjen når jeg var på do igjen etter jeg sto opp.

3 timers tid senere fikk jeg KJEMPE vondt! Begynte å svette, mest sannsynlig feber, så gikk det over til å fryse. Hadde vondt i magen og det svidde helt sinnnsykt både når jeg tisset og lenge etter jeg hadde gjort det. Ble skikkelig uvell, og sånn holdt det på i et par timer før det ble bedre. Fikk tatt tranebærtabletter, masse ibux og faren min (er lege) ordnet antibiotika til meg. Etter dette ble det gradvis bedre, og et døgn senere kjennte jeg ikke noe til smertene.

Det gikk et par dager, og det begynte å svi litt igjen, men ga seg etter hvert.

Jeg hadde UVI for en måndes tid siden (antibiotika denne gangen også), og faren min mener at det kan ha blusset opp igjen. Med tanke på at jeg ble såpass syk denne gangen ble vi enige om at jeg burde ta en kur på 5dager i stede for 3-4dager.

Nå er det 3 dager siden siste pille og jeg har fortsatt et press på blæra. Den er på en måte øm. Jeg må fortsatt tisse hele tiden! Må opp 1-2 ganger om natten til og med!

Hva kan dette være? En skikkelig UVI som ikke gir seg så lett? Eller kan det være andre ting? Noen som har opplevd noe liknende?

Skal levere urinprøve til sjekk for å finne ut om alt er borte, men innen jeg har gjort det så blir jeg litt urolig. Har tatt graviditetstest for 10 dager siden, den var negativ, så graviditet kan det vel ikke være. Og klamydia er det heller mest sannsynlig ikke, med mindre kjæresten har vært med noen andre... da ville man vel heller ikke løpt på do hele dagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia,dette kan vel faren din bedre enn andre men kansje bytte kur? Når jeg får Selecsid så hjelper det bare litt så får jeg tilbakefall men fikk et annet merke s¨å tok det kverken på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...