AnonymBruker Skrevet 19. september 2011 #1 Skrevet 19. september 2011 Nå kjenner jeg bare at jeg snart sprekker her... Jeg har solgt forskjellige ting gjennom Finn i mange år, og nå kjenner jeg at jeg snart har lyst til å skrive i annonsen: ønsker ikke svar fra utlendinger som bedriver pruting". Det er HVER eneste gang... De skriver på gebrokkent norsk og ber om pris på det og det....HIMMMEL....DET står faktisk skrevet i annonsen... Så sender jeg svar, og hvis noen kjøper masse, runder jeg selvsagt ned...Men neida, da er det mas om at de skal betale bare noen få kroner... Har jo glatt oversett endel slike, og ikke svart på mailene. Men så er det flere som har navn jeg ikke helt vet hvor kommer fra, og da får jeg en kjempejobb med mailer frem og tilbake...Pruting, pruting og pruting.... Fader, går det ikke ann å skjønne at du er i Norge. I Norge betaler man det som står, eller så lar man være å skrive...Jeg har jo måttet skrive i annonsene mine at prisene er udiskutable, og det føler jeg skremmer bort seriøse kjøpere. Som sagt, jeg slår gjerne av hvis folk kjøper mye, og jeg runder alltid nedover...men det får være måte på frekkhet.... 2
Gjest snoopy_93 Skrevet 19. september 2011 #2 Skrevet 19. september 2011 Du kan jo prøve å skrive "Ingen bud under 3546" Da står det at de kan by MER eller betale den prisen du alt har satt.
Haddy Skrevet 19. september 2011 #3 Skrevet 19. september 2011 Fader, går det ikke ann å skjønne at du er i Norge. I Norge betaler man det som står, eller så lar man være å skrive...Jeg har jo måttet skrive i annonsene mine at prisene er udiskutable, og det føler jeg skremmer bort seriøse kjøpere. Som sagt, jeg slår gjerne av hvis folk kjøper mye, og jeg runder alltid nedover...men det får være måte på frekkhet.... Du ønsker ingen pruting, du skriver : "fader, går det ikke ann å skjønne at du er i Norge. I Norge betaler man det som står, eller så lar man være å skrive." Likevel innrømmer du at du slår gjerne ned priser og runder alltid nedover.
Gjest Prozac Skrevet 19. september 2011 #4 Skrevet 19. september 2011 Det er veldig vanlig å prute når man skal kjøpe noe på Finn. Det er ikke bare utlendinger som gjør det, nei!
Gjest Badabing Skrevet 19. september 2011 #5 Skrevet 19. september 2011 Jeg pleier også å prute på finn.. Synes folk ofte overpriser, så hvis det ligger lenge ute, pleier jeg å forsøke pruting.
Gjest Koseklumpen Skrevet 19. september 2011 #6 Skrevet 19. september 2011 Prøver gjerne å prute på finn jeg også. Og jeg er 100% norsk Jeg har lært meg det på finn at de fleste er vant med at folk pruter og derfor setter de høyere pris slik at de skal få den prisen de ønsker for produktet de selger. Jeg gjør det samme selv. SKriver høyere pris, for jeg er så vant med at folk pruter. Da kan jegheller gå med på å senke prisen noe, men fortsatt få den prisen jeg ville ha.
Gjest Yellow Taxi Skrevet 19. september 2011 #7 Skrevet 19. september 2011 Etter å ha solgt en bil i den laveste prisklassen på finn så skjønner jeg faktisk veldig godt hva TS mener. Jeg syns ikke det er nødvendig å formulere seg akkurat sånn, men faktum er at det er et klart kulturskille der. Og når man som selger er klar over skillet og på en høflig måte (noen gjør i alle fal det) påpeker at prisen er satt, så er det fryktelig irriterende og bli nedringt av folk, uansett hvilken etnisitet de har. Jeg har gitt litt opp fordi jeg har erfart at mange skal prute uansett. Det spiller ingen rolle hva prisen er, bare de får den for 75% av opprinnelig annonsert pris er de dritfornøyde. Jeg oppfordrer til å la det gå litt sport i det! - På brukte ting (hvor ikke en fornuftig pris er innlysende) sett opp dobbelt så mye som du egentlig hadde tenkt til å ta for den, har du litt flaks så kommer det snart en smart jævel og river den vekk for litt avslag
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå