HvittHus Skrevet 19. september 2011 #21 Skrevet 19. september 2011 Hvor lenge er det fra den skulle vært tatt til det ikke er trygt? Og hvis jeg f.eks går en uke etter det ikke er trygt lengre til jeg tar den, virker den med en gang igjen da? Siden den ikke er satt til tiden, er det best å vente med sex til 14 dager etter den er satt neste gang.
Rayanne Skrevet 19. september 2011 #22 Skrevet 19. september 2011 Den skal bare settes muskulært, så det er ikke noe hokus-pokus, men du bør ha blitt instruert i hvordan dette skal gjøres. Da jeg gikk på p-sprøyte satte de den på drop-in basis hos fastlegen min, kostet ca 50 kroner. Og du bør uansett skaffe deg en fastlege der du bor til senere også. Jeg fikk også beskjed av legen om at man har 14 dagers slingringsmonn på å ta den, dvs at dersom 15. sept var nøyaktig 3 mnd etter forrige gang, så har du til 29. sept på å ta den neste. Dersom du går utover dette skal du bruke tileggsprevensjon de første 14 dagene, eller så kan du sette den på 1. menstruasjonsdag, da er du trygg fra første dag.
Gjest Badabing Skrevet 20. september 2011 #23 Skrevet 20. september 2011 Du bør ikke sette den selv. Jeg har tatt min på nærmeste legekontor. Ring legekontorene i nærheten og vær hyggelig og spør om helsesekretærene har tid til å sette den. De har gjort det på meg flere ganger selv om jeg ikke har fastlege der, og det har jeg betalt 40 kroner for.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå