inlovewith Skrevet 19. september 2011 #1 Skrevet 19. september 2011 I en ukes tid reagerte jeg på at det luktet så vondt når jeg tisset! Spesielt på morgenen. På fredag var jeg på legekontoret og hun i skranka mente det hørtes ut som urinveisinfeksjon. Jeg har legetime i morra. Hun sa også at jeg måtte kontakte legevakta hvis jeg fikk feber. Nå har jeg hatt feber og hodepine i flere dager, så jeg burde egentlig kommet meg til legevakten, men nå har jeg jo time i morra uansett.. Men det jeg synes er så rart er at jeg har fått så store smerter i mageområdet iløpet av helgen. Det gjør så vondt at jeg knapt får sove på natta og jeg må sitte krølla sammen som ball i sofaen for at det skal føles bedre. Kan disse magesmertene komme av en urinveisinfeksjon? Jeg synes det høres så rart ut... Er det flere enn meg som har hatt det slik?
Havbris Skrevet 19. september 2011 #2 Skrevet 19. september 2011 I en ukes tid reagerte jeg på at det luktet så vondt når jeg tisset! Spesielt på morgenen. På fredag var jeg på legekontoret og hun i skranka mente det hørtes ut som urinveisinfeksjon. Jeg har legetime i morra. Hun sa også at jeg måtte kontakte legevakta hvis jeg fikk feber. Nå har jeg hatt feber og hodepine i flere dager, så jeg burde egentlig kommet meg til legevakten, men nå har jeg jo time i morra uansett.. Men det jeg synes er så rart er at jeg har fått så store smerter i mageområdet iløpet av helgen. Det gjør så vondt at jeg knapt får sove på natta og jeg må sitte krølla sammen som ball i sofaen for at det skal føles bedre. Kan disse magesmertene komme av en urinveisinfeksjon? Jeg synes det høres så rart ut... Er det flere enn meg som har hatt det slik? Kom deg på legevakten fort! Urinveisinfeksjon kan utvikle seg til nyrebekkenbetennelse - og det kan gi magesmerter!! 1
Giacomo_P Skrevet 19. september 2011 #3 Skrevet 19. september 2011 Havbris har helt rett. Det er en ganske stor sandsynlighed for at din UVI har spredd seg opp til nyrebekkenet, og at det er dette som skaber feber og mavesmerter. Det er relativt alvorlig, så du skal under ingen omstendigheder vente med å oppsøke hjelp.
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2011 #4 Skrevet 19. september 2011 Hei! Jeg fikk en infeksjon i underlivet for et par år tilbake. Denne infeksjonen ble oppdaget veldig sent, og utviklet seg derfor til en en rekke betennelser som spredte seg oppover i buken. Endte til slutt med at så og si alt av organer ble betente. Smertene var enorme, og det var helt umulig å sove. Så jeg gjorde som deg, krøket meg sammen og lå gjerne i fosterstilling for å dempe smertene. Jeg ble behandlet med en rekke typer antibiotika, og ble ikke frisk på 3 måneder. Så da er det kanskje mulighet for at du har pådratt deg en infeksjon som har utviklet seg til betennelse? Jeg hadde i hvertfall fått legen til å foreta så mange prøver som mulig, slik at sykdommen kan påvises før det utvikler seg til å bli så alvorlig som det jeg hadde. Pleier å hjelpe å mase litt på legen! God bedring:)
inlovewith Skrevet 19. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 19. september 2011 Takk for svar alle sammen! Jeg skal til legen i morra, og satser på å få en antibiotika-kur. Vet noen hvor lenge det er vanlig å gå på sånn kur? Jeg skal feire bursdagen min 1.oktober og jeg vet det er noen typer antibiotika man ikke kan kombinere med alkohol. Lommelegen mente at det gikk greit for de fleste typene, bare at antibiotikaen ikke ville fungere like bra den dagen.
Gjest snoopy_93 Skrevet 19. september 2011 #6 Skrevet 19. september 2011 Gjør det vondt om du dunker deg selv forsiktig i ryggen? (legen gjore det på meg, for om det gjør vondt så er det nyrebekkenbetennelse som har slått til) Kom deg til legen sånn at du får antibiotika! God bedring!
AnonymBruker Skrevet 19. september 2011 #7 Skrevet 19. september 2011 Om det ikke er UVI så kan det være klamydia...
inlovewith Skrevet 19. september 2011 Forfatter #8 Skrevet 19. september 2011 Gjør det vondt om du dunker deg selv forsiktig i ryggen? (legen gjore det på meg, for om det gjør vondt så er det nyrebekkenbetennelse som har slått til) Kom deg til legen sånn at du får antibiotika! God bedring! Jepp. Stussa litt på hvorfor det gjorde vondt der og:P Takk for at du sa det:) Tusen takk:)
Giacomo_P Skrevet 19. september 2011 #9 Skrevet 19. september 2011 Slike komplikasjoner ved chlamydia gir som regel et subklinisk forløb, altså med vage og diffuse eller ingen symptomer. Uansett synes jeg du bør oppsøke hjelp idag, og ikke vente til imorgen. Du kan få ganske heftige komplikasjoner om dette får gå for langt. Om ikke andet, så ring i hvert fald til lege/legevakt og be om en vurdering. Dette kan blive veldig alvorlig.
inlovewith Skrevet 19. september 2011 Forfatter #10 Skrevet 19. september 2011 Om det ikke er UVI så kan det være klamydia... Gjør klamydia så vondt? Jeg sjekket meg for noen måneder siden, og jeg har kjæreste som jeg er temmelig sikker på at ikke har rota rundt med noen andre, men man vet jo aldri. Men legen finner vel ut av det i morra, for jeg skal kreve at de tar på prøver på alt! Skal ikke være normalt å ha det så vondt.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2011 #11 Skrevet 19. september 2011 Jepp. Stussa litt på hvorfor det gjorde vondt der og:P Takk for at du sa det:) Tusen takk:) Nå ringer du legen eller legevakta!! Nyrebekkenbetennelde er virkelig ikke noe å spøke med. Jeg har hørt tilfeller av sykehus og intensivavdelingsinnleggelser pga dette. Så du skal ikke vente til i morgen!
Giacomo_P Skrevet 19. september 2011 #12 Skrevet 19. september 2011 Gjør klamydia så vondt? Jeg sjekket meg for noen måneder siden, og jeg har kjæreste som jeg er temmelig sikker på at ikke har rota rundt med noen andre, men man vet jo aldri. Men legen finner vel ut av det i morra, for jeg skal kreve at de tar på prøver på alt! Skal ikke være normalt å ha det så vondt. Se mitt svar over. Det er langt mer sandsynlig at dette er relatert til en UVI. Du trenger å få målt infeksjonsparametre, og vil sandsynligvis se økt crp, pluss leukocytter i urin. Kombinert med bankeømhed over nyrelosjene, er det i så fald liden tvil om diagnosen. Søk hjelp i dag.
inlovewith Skrevet 19. september 2011 Forfatter #13 Skrevet 19. september 2011 Se mitt svar over. Det er langt mer sandsynlig at dette er relatert til en UVI. Du trenger å få målt infeksjonsparametre, og vil sandsynligvis se økt crp, pluss leukocytter i urin. Kombinert med bankeømhed over nyrelosjene, er det i så fald liden tvil om diagnosen. Søk hjelp i dag. Shit.. Jeg som gått sånn hele helgen og tenkt at jeg klarer meg til tirsdagen:S Skal ta å ringe ned ja.
Giacomo_P Skrevet 19. september 2011 #14 Skrevet 19. september 2011 Flott at du tar ansvar for dette og ringer nå. Lykke til, og god bedring!
Havbris Skrevet 19. september 2011 #15 Skrevet 19. september 2011 Lytt til Giacomos vurdering!! Dette er ikke noe å gamble på.
inlovewith Skrevet 19. september 2011 Forfatter #16 Skrevet 19. september 2011 Flott at du tar ansvar for dette og ringer nå. Lykke til, og god bedring! Takk! Og takk for du og dere får meg til å innse at dette er mer alvorlig enn jeg trodde!
AnonymBruker Skrevet 19. september 2011 #17 Skrevet 19. september 2011 Har du fått skikkelig nyrebekkenbetennelse og antibiotikaen ikke tar knekken på det ganske kjapt så kan du nok bare glemme å feire bursdagen din 1 okt.. Sorry, men det gjør så inni hampen vondt at du orker ikke tenke på å feste en gang. Og fullfør kuren, for selvom du føler deg bedre så er det ikke sikkert at alt er ute. Husk at man alltid skal fullføre en antibiotikakur uansett. Jeg ville aldri blanda antibiotika og alkohol, men det er kanskje fordi jeg syns det er så kjipt å gå på antibiotika at jeg heller venter til jeg er ferdig. Et annet tips er å drikke biola eller spise yoghurt for hver tablett så du slipper å få mer vondt i magen eller føle deg enda dårligere. Jeg tåler ikke melkeprodukter så jeg bruker å spise en banan for hver tablett.. 30 bananer på 10 dager så er du passe lei bananer, men det er mye bedre enn å føle seg ekstra dårlig. Skulle du få uvi en gang til så drikk appelsinjuice, ta tranebærtabletter og hold deg unna mye sukker og brus;) Det bør du uansett gjøre nå. Dessuten er det nå viktig å gå med ull, gjerne strømpebukse og en ullskjorte inntil kroppen. Jeg gikk igjennom noen diskusjoner med legen min på det der da jeg var yngre for jeg ville ikke ha ullundertøy på meg, men nå finner jeg det frem hvert år når det begynner å bli kaldt! Har også kjøpt en boblejakke som går nedenfor rumpa. Som du kanskje skjønner har jeg vært gjennom noen uvi og en nyrebekkenbetennelse og det er ikke noe å hige etter! Det er også lettere å få nyrebekkenbetennelse igjen når du har hatt det en gang så neste gang bør du ta symptomene seriøst mye før! På legekontoret burde de jo gitt deg noen tips om hvordan du kunne holde det i sjakk i det minste til du fikk komme til legen men. God bedring! Så håper jeg du blir frisk til 1 okt og får en fantastisk feiring:D
inlovewith Skrevet 20. september 2011 Forfatter #18 Skrevet 20. september 2011 Jeg fikk antibiotikakur på 6 piller om dagen i 5 dager. Jeg hadde ikke feber når jeg var hos legen, men CRP'en var på 118, og det var visst ganske høyt. Legene visste ikke helt hva de skulle gjøre, men hvis jeg blir verre nå vil jeg bli lagt rett inn på Ullevål da. Fikk med meg papirer jeg kunne vise slik at jeg ble rett inn uten spørsmål. Tisseprøven måtte sendes inn til dyrking, så det vil ta 4 dager før jeg får svar..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå