Gjest desperat Skrevet 19. september 2011 #1 Skrevet 19. september 2011 Jeg har vært sykemeldt i snart et år. Begynnte med at jeg slet mye med angst og fikk plass i gruppebehandling to dager i uken - ti timer totalt.(pr uke) Totalt varighet åtte mnd. Da jeg var over halveis forverret angsten seg og jeg hadde store problemer med å sitte i gruppen. Gikk litt til og fra, men ting ble ikke bedre. Jeg ble også mer og mer deprimert og til slutt ble jeg akutt innlagt på psykriatisk sykehus. Her ble jeg værende i tre mnd. De byttet ut alle medisinene jeg gikk på. Går nå på antidepresiv og beroligende medisiner. Må legge til at de ikke er avhengighet skapende. Er også avhengig av noe å sove på. Var en skikkelig nedtur å komme hjem. Gikk rett i kjelleren igjen. Fikk heldigvis snakke med psykiater hver dag den første uken. Nå går jeg i behandling 1 til 2 ganger i uken på poliklinikken. Det eneste jeg ser frem til nå er disse samtalene. Det er et slit å komme gjennom dagene. Jeg er kjempe deprimert. Jeg tvinger meg selv til å trene 3 -4 dager i uken. Spiser sunt og holder kontakten med venner. Jeg vet rett og slett ikke hva mer jeg kan gjøre for å komme ut av dette. Lurer derfor på om jeg skal prøve alternativ medisin. Noen som har prøvd dette? Nå venter jeg på utredning for ADHD og andre lidelser. De vurerer også om medisinene skal endres igjen Jeg har veldig god dialog med behandlerne mine, føler de gir meg den hjelpen de kan. Kan legges inn igjen om jeg vil det, men føler at det ikke vil gjøre det bedre siden jeg gikk rett i kjelleren igjen etter å ha vært innlagt i tre mnd. Noen som har gode råd og har prøvd ut alternativ behandling?
Gjest desperat Skrevet 19. september 2011 #2 Skrevet 19. september 2011 Må legge til at jeg fullførte gruppen på åtte mnd. Skulle egentlig gå videre i gruppebehandling, men ble anbefalt poliklinikk i stedet. Noe jeg var helt enig i. Nå jeg skrev til og fra mente jeg at jeg gikk ut av gruppen i ti minutter for så å gå inn igjen. Jeg satt flere ganger igjennom hele gruppen uten å gå ut. Dette gjorde det heller ikke bedre.
loppekasse Skrevet 20. september 2011 #3 Skrevet 20. september 2011 (endret) Jeg slet med depresjon og angst tidligere. Det som hjalp mye for meg var å gå til behandling hos soneterapaut. Jeg vet ikke hvor i landet du bor, men i Bergen er hvertfall kompetansesenteret DEN ENE, og soneterapauten Kjerstin Øvrebø, helt fantastisk. Du kan kanskje søke opp noe sånt der hvor du bor? Det har hvertfall hjulpet meg. Håper alt ordner seg for deg etterhvert Endret 20. september 2011 av loppekasse
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå