Gå til innhold

Aluminiumklorid for svette under armene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Siden jeg var rundt 13(17 naa) har jeg svettet ekstremt under armene. Det har gaatt litt i perioder, men stort sett jevnt. Jeg er definitivt ikke plaget med lukt, men aa vaere nesten konstant vaat under armene er veldig frustrerende. jeg er utrolig opptatt av aa fole meg "fresh og clean", men dette odelegger folelsen veldig. Jeg svetter en del paa kroppen generelt ogsaa, hendene mine er konstant klamme, fottene mine ogsaa egentlig. Resten er helt normalt. Dog er det armene mine som plager meg mest. Jeg har lest litt om aluminiumklorid her, kan noen her fortelle meg litt om det og hvordan det fungerer? Bor for tiden i England, saa tror dere jeg finner det reseptfritt der? Og hvis dere har noen tips mot klammer hender og fotter tar jeg veldig gjerne i mot det ogsaa! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yerka kan brukes på føtter og i hender, det kan brukes på de fleste steder på kroppen der man svetter. I Norge selges det på Cubus.

Yerka kan også svi litt under armene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg var rundt 13(17 naa) har jeg svettet ekstremt under armene. Det har gaatt litt i perioder, men stort sett jevnt. Jeg er definitivt ikke plaget med lukt, men aa vaere nesten konstant vaat under armene er veldig frustrerende. jeg er utrolig opptatt av aa fole meg "fresh og clean", men dette odelegger folelsen veldig. Jeg svetter en del paa kroppen generelt ogsaa, hendene mine er konstant klamme, fottene mine ogsaa egentlig. Resten er helt normalt. Dog er det armene mine som plager meg mest. Jeg har lest litt om aluminiumklorid her, kan noen her fortelle meg litt om det og hvordan det fungerer? Bor for tiden i England, saa tror dere jeg finner det reseptfritt der? Og hvis dere har noen tips mot klammer hender og fotter tar jeg veldig gjerne i mot det ogsaa! :)

Brukt det noen ganger og det fungerer veldig bra. Blir knusktørr under armene selv under trening, men svetter tilsvarende mye på andre steder av kroppen. Effekten varer ifra noen dager til ett par uker. Vet ikke om det er noen (skumle) bivirkninger knyttet til bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker det! Svir som et helvette den natten jeg har det på da. Sover jævli dårlig, og ligger å klør som bare det. Men effekten er verdt det, siden jeg er helt tørr under armene i over en uke etterpå :) Sparer en del klessvask!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke tatt sjansen, det er stor fare for å utvikle allergi for aluminiumklorid og da kan man ikke bruke vanlig roll on heller, alle våte roll ons inneholder nemlig dette helvetes stoffet! Hvis Yerka klør har du allergi. Jeg har ikke brukt Yerka men har utviklet allergi for det. Kan kun bruke noen tørre stickdeodoranter som Nivea sin. Den selges KUN på H og M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det virket på meg, men en gang iblant reagerte jeg på det. Husker en natt jeg våknet av at det gjorde fryktelig vondt, og da jeg sjekket, var jeg mørkerød under begge armene! Måtte hoppe rett i dusjen. Var forsiktig etter det kan du si..

Men.. Det hjalp meg i noen tunge perioder på ungdomskolen og vgs så vil vel si det var verdt det.

Uansett - prøv om du kan tenke at svetting er naturlig og prøv å bli komfortabel i egen kropp.. Når du blir eldre bryr du deg mindre om det også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Tull og tøys folkens. Aluminiumklorid har aldri blitt påvist kreftfremkallende. Jeg skjønner virkelig ikke at dere gidder. Vi stappet i oss potetgull - som vi VET er kreftfremkallende, men ikke sier noe om det.

Aluminiumklorid er fantastisk! www.aluminiumklorid.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det svir, som det pleier å gjøre, så kan jeg anbefale Aco sin deodorant istedet. Samme virkestoff men svakere blandingsforhold. Selges på apoteket den også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det. Aco sin er også god, men man må bruke den så ofte føler jeg. Angående svie ved bruk av aluminiumklorid, så hjelper det hvis man bare påfører litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Kan noen hjelpe meg også? Hvor mange ganger må man bruke aluminiumklorid før det virker? Har den med 25%, men ingen effekt etter 2 dager. Har et nyttårsball og veldig svette hender. Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle antiperspiranter inneholder aluminiumklorid. Det tetter igjen svetteporene, derfor er det så effektivt. Yerka, og andre ekstra sterke antiperspiranter inneholder mye mer aluminiumklorid enn vanlige antiperspiranter.

Nå har jeg brukt deodoranter uten aluminium i over et år! Hvorfor?: Forskning på brystkreftpasienter viste en tydelig tendens om at de som brukte deodorant med aluminium oftere hadde svulst i vevt på siden, opp mot armhulen. Man er altså redd for at aluminiumen kan fremkalle kreft. Men det man har funnet enda sterkere beviser for, er at aluminiumen hoper seg opp i kroppen, og det er hjernen som tar størst skade av dette. I f.eks. områder der drikkevannet inneholder mye aluminium er det overrepresentasjon av alzheimertilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil heller anbefale botox, jeg. Det virker, og jo lengre man bruker det, jo mindre sensitive vil nervebanene som gir beskjed fra hjernen om å svette bli. Man kan også fettsuge svettekjertlene på en lokalklinikk (gir ikke arr), eller man kan be om henvisning til en hudavdeling og operere dem bort (gir arr).

Det du har kalles hyperhidrose. Om man vil fjerne håndsvetten (virker også mot armhulesvette 30% av tilfellene), så søker man henvisning til A-hus eller Ullevål for en endoskopisk thorakal sympatektomi. Man henvises til thoraxkirurgisk avdeling. Det er en operasjon der man kutter av nerver i brysthulen som styrer svetteproduksjonen. Det er effektivt i de fleste tilfeller, godt over 90-95 %. Men dette er om man er sterkt plaget i hverdagen.

Anonymous poster hash: 3f1d3...dc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan noen hjelpe meg også? Hvor mange ganger må man bruke aluminiumklorid før det virker? Har den med 25%, men ingen effekt etter 2 dager. Har et nyttårsball og veldig svette hender. Hjelp!

Min erfaring med hender er at botox eller operasjon (endoskopisk thorakal sympatektomi) er det eneste som fungerer. Botox har kun midlertidig virkning og koster en del. Aluminiumsklorid virker best på armhuler og kropp, men ikke for alle.

Anonymous poster hash: 3f1d3...dc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mattilsynet advarer mot aluminiumbruk i deodoranter fordi samlet fra mat o.l blir det mye

Vi har konkludert med at befolkningen i snitt ikke får i seg for mye aluminium gjennom mat og drikke. Legger vi til kosmetikk viser undersøkelsen at de som i tillegg bruker antiperspirant, kan få i seg for mye aluminium


Anonymous poster hash: 15652...dd4



Anonymous poster hash: 15652...dd4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde samme problemet, var alltid svett under armene! Begynte med aluminiumsklorid som man får kjøpt reseptfritt her på apoteket. I starten tror eg eg brukte det annenhver uke, men nå etter et par år trenger eg bare å bruke den en gang hver andre/tredje måned, og i mellomtiden bruker eg vanlig deodorant uten aluminiumsklorid.

Eg tror den samlede mengden aluminiumsklorid eg får i meg blir mindre på denne måten, enn om eg skulle brukt antiperspirant hver dag.

Det har ihvertfall hjulpet meg veldig, eg blir nesten ikke svett under armene lenger unntatt når eg trener, og det lukter ikke like mye heller. Eg synes det er verdt "risikoen".



Anonymous poster hash: 05b23...db9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde samme problemet, var alltid svett under armene! Begynte med aluminiumsklorid som man får kjøpt reseptfritt her på apoteket. I starten tror eg eg brukte det annenhver uke, men nå etter et par år trenger eg bare å bruke den en gang hver andre/tredje måned, og i mellomtiden bruker eg vanlig deodorant uten aluminiumsklorid.Eg tror den samlede mengden aluminiumsklorid eg får i meg blir mindre på denne måten, enn om eg skulle brukt antiperspirant hver dag.Det har ihvertfall hjulpet meg veldig, eg blir nesten ikke svett under armene lenger unntatt når eg trener, og det lukter ikke like mye heller. Eg synes det er verdt "risikoen". Anonymous poster hash: 05b23...db9

Da høres det nesten ut som om svetteproblemet ditt har gått over av seg selv. For aluminiumsklorid virker vel bare for noen dager av gangen, ikke to-tre måneder.

Anonymous poster hash: 3f1d3...dc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...