Gå til innhold

Helsebevisst eller hypokonder?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er kronisk syk og har vært det i over ti år.De siste årene at jeg vært ganske frisk og levd normalt i forhold til jevnaldrende.Jeg har ikke følt meg prioritert av fastlegen i tillegg til at jeg ikke ble tatt på alvor da symptomer startet.Hadde vært lite syk før jeg ble alvorlig syk og har aldri kjent etter hvordan jeg føler meg. Nå har jeg lært kroppen min å kjenne godt,og har kanskje blitt litt for flink til å kjenne etter. Er redd for å bli oppfattet som hysterisk eller hypokonder fordi jeg tar kontakt med fastlegekontoret oftere enn mange andre.Liten oppfølging fra spesialist har også gjort at jeg har måttet henvende meg dit når jeg har vært i tvil.Sist fikk jeg en følelse av at kontordamene hadde snakket om meg,og det virket ikke positivt. Nå kvier jeg meg for å ringe å bestille ny time og vurderer å dra til privat klinikk.samtidig føler jeg at det er galt at føler det sånn.Jeg ønsker jo bare å ta vare på helsen min og er livredd for at min kroniske sykdom tar helt av uten oppfølging.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du be legen om ny time til kontroll når du er der, så slipper du å gå via kontordamen? Du kan for eksempel si til legen at du er bekymret og at du på den ene siden føler at du er til bry og kanskje blir tatt for å være hypokonder, mens du på den andre siden synes det er viktig å følge opp, men at du nå kvier deg for å ta kontakt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...