Gjest Poirot Skrevet 2. desember 2003 #21 Skrevet 2. desember 2003 Sønnene mine får stadig spørsmålet: "Har mamma/pappa laget kalender til deg?" eller "Hva fikk du i kalenderen i dag, da?". Synes det er litt dumt da jeg bevisst har valgt bort "en pakke om dagen i 24 dager" - jeg synes det blir nok gaver og godteri i jula som det er. Guttene blir alltid litt lange i maska når de får dette spørsmålet og seksåringen har alt ytret ønske om en slik kalender med gave hver dag. Skjønner godt hva du mener. En del ser på deg som spedalsk og gnien om ikke barna har slik kalender. Da er man en dårlig forelder som ikke unner barna sine kos og julestemning.
Gjest Anonymous Skrevet 2. desember 2003 #22 Skrevet 2. desember 2003 Det er vel egentlig ikke noen big deal- minien var skuffa men de gik jo over.. Men jeg skjønner ikke poenget med å lage julekalender til barnetv, når de ikke åpner den
Gjest Pjusk Skrevet 2. desember 2003 #23 Skrevet 2. desember 2003 Det er vel egentlig ikke noen big deal- minien var skuffa men de gik jo over.. Men jeg skjønner ikke poenget med å lage julekalender til barnetv, når de ikke åpner den Er det ikke greit å åpne den med mamma og/eller pappa da? Må NRK innvolveres i det selv om det er en kalender rettet mot barneTV? Som sagt synes jeg det er fint at det ikke blir gjort på TV - det sitter nok mange små barn foran BarneTV som ikke har en slik kalender. og det er nok mere sårt for de å ikke "få være med" når kalenderen åpnes på TV, enn for de barna som har en slik kalender og kan åpne med en voksen!!!!!!
Gjest Anonymous Skrevet 2. desember 2003 #24 Skrevet 2. desember 2003 Er det ikke greit å åpne den med mamma og/eller pappa da? Må NRK innvolveres i det selv om det er en kalender rettet mot barneTV? Som sagt synes jeg det er fint at det ikke blir gjort på TV - det sitter nok mange små barn foran BarneTV som ikke har en slik kalender. og det er nok mere sårt for de å ikke "få være med" når kalenderen åpnes på TV, enn for de barna som har en slik kalender og kan åpne med en voksen!!!!!! ikke noe problem å åpne med mamma og pappa , det var jo det vi gjorde også men jeg skjønner forsatt ikke poenget De siste årene har jo barne tv julekalenderen hver i forbindesle med barnetv- jeg ser overhode ikke vitsen hvis de ikke åpner kalenderen på tv. At det minsker kjøpepress er jo bra - men jeg tror det var mange som hadde kjøpt den av akkurat den grunn at de tok det forgitt at den skulle åpnes i sammenheng med serien på tv
Thomasine Skrevet 2. desember 2003 Forfatter #25 Skrevet 2. desember 2003 Ja, jeg tror mange missforstår meningen min her... :D Lillegutt gråt seg ikke i søvn fordi NRK ikke åpnet kalenderen, men for meg var det hele vitsen med at jeg kjøpte akkurat den kalenderen! :o Da jeg så serien som barn hadde jeg ikke en slik kalender, og jeg hadde minst like mye glede av den som han har( håper jeg etterhvert... )! Føler bare nå at jeg har kastet bort 80,- , de kunne jeg brukt til noe annet han hadde hatt mere glede av... :-? :D Enig med du, Gamle Alex!!
Gjest Donna Skrevet 2. desember 2003 #26 Skrevet 2. desember 2003 Forstår godt tankene dine Thomasine Hm. Jeg sitter her og tenker på det med hallodame og åpning av kalender -og føler at det har de da holdt på med i mange år nå?. Når har jeg mye yngre søsken som jeg har kikket litt på barne tv med,(og jeg jobber i barnehage og må holde meg litt oppdatert på barnetv fronten - særlig i disse juletider ) så det er muligens derfor jeg husker det - at det altså ikke er fra min egen barndom. Men jeg synes nå likevel å huske at jeg hadde en sånn "Vertshuset med den gyldne hale" kalender - og det er mange år siden. ??? Vel - på en måte er det bra de ikke gjør det lenger - for da slipper man at alle MÅÅÅÅ ha sånn kalender. Og ikke ante jeg at den var så dyr heller. Men på den andre siden så var det liksom koselig da når hun pirket løs luken (som ikke alltid satt likegodt fast - mistenker de for å ha tyvtittet )..... jaja ...... de burde iallefall opplyst om det da - så man ikke følte man måtte kjøpe en for felles åpning når de ikke skulle det likevel ....
Gjest Anonymous Skrevet 4. desember 2003 #27 Skrevet 4. desember 2003 Skjønner godt hva du mener. En del ser på deg som spedalsk og gnien om ikke barna har slik kalender. Da er man en dårlig forelder som ikke unner barna sine kos og julestemning. Helt enig. Det er helt fjernt det der. Ungene mine har en enkel kalender med bilde under lukene, de syns det er kjempespennende å åpne og koser seg med det. Dessuten leser vi bok, et kapittel hver dag. Dette mener vi holder i massevis, og det er innmari irriterende at verden FORVENTER at unger har gavekalender eller sjokoladekalender. Og til trådstarteren som var redd ungen skulle bli den ENESTE uten TV-kalender: Bææææ. Lyden av saueflokk
Thomasine Skrevet 4. desember 2003 Forfatter #28 Skrevet 4. desember 2003 Neimen, Gjest kl. 20.56... :blunke: Selv fikk jeg ALDRI slike kalendre - og jeg lever i beste velgående!!! Men nå har jeg råd og prioriterte at han skulle få denne kalenderen. Hadde jeg derimot visst at det IKKE ville være noen felles åpning vill jeg ikke kjøpt den, og heller brukt pengene på noe annet. Og ja, jeg ville IKKE at han skulle være den eneste i sin vennegjeng uten kalenderen! Han hadde nok overlevd han og, men dette var altså mitt valg - og det valget står jeg for! I tillegg har jeg lagt min sjel i å lage en gavekalender - billig, men med saker han enten trenger ( ..og ville fått uansett...) eller andre ting som han får brukt for. Jeg står for denne og... 24 dager i året! Julehilsen fra
Isiselin Skrevet 7. desember 2003 #29 Skrevet 7. desember 2003 Men det har da aldri vært noen fellesåpning av julekalender i Skomakergata? Serien ble jo laget lenge før det var vanlig å selge alle mulige tulle-effekter (unnskyld uttrykket). Der må jeg nok arrestere deg, Sissan! Jeg husker meget godt at jeg hadde Skomakergatakalender da jeg var 8-9 år (altså i 88-89). Dette var en kalender der man rev ut hele luken. Der var det en figur fra skomakergata som en skulle lime på kalenderen. Husker godt at hallodamen åpnet og limte på figuren og at jeg i desperasjon ville lime min figur på akkurat samme plassen som hallodamen! Så det så! Ble også skuffet over at de ikke åpnet kalenderen sammen med meg (*kremt* Blir aldri voksen, jeg og kjøpte kalender bare til meg selv! )
Arwen Skrevet 7. desember 2003 #30 Skrevet 7. desember 2003 Der må jeg nok arrestere deg, Sissan! Jeg husker meget godt at jeg hadde Skomakergatakalender da jeg var 8-9 år (altså i 88-89). Dette var en kalender der man rev ut hele luken. Der var det en figur fra skomakergata som en skulle lime på kalenderen. Husker godt at hallodamen åpnet og limte på figuren og at jeg i desperasjon ville lime min figur på akkurat samme plassen som hallodamen! Så det så! Ble også skuffet over at de ikke åpnet kalenderen sammen med meg (*kremt* Blir aldri voksen, jeg og kjøpte kalender bare til meg selv! ) Jeg husker det også
Gjest Tex Skrevet 7. desember 2003 #31 Skrevet 7. desember 2003 Der må jeg nok arrestere deg, Sissan! Jeg husker meget godt at jeg hadde Skomakergatakalender da jeg var 8-9 år (altså i 88-89). selv! :o Ikkeno rart jeg ikke husker sånn kalender, i 89 var jeg 15 år.... :oops:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå