Thomasine Skrevet 1. desember 2003 #1 Del Skrevet 1. desember 2003 Nå er jeg ordentlig irritert, sint og skuffet!!! :o Jeg kjøpte årets julekalender som hører til julekalenderen til NRK. Dette fordi min lille gutt kunne jo ikke være den eneste uten, ikke sant?! :-? Han gledet seg vilt, og vi ventet og ventet til de skulle åpne luken - vi må jo gjøre det i fellesskap! Slik har det jo alltid vært! Men det skjedde jo aldri... :klø: Den jæv... kalenderen ble jo ikke nevnt engang... Hva skjer?! Hvem er det som gir ut denne, og som tjener ufortjente penger på den?! Jeg trodde helt sikkert det var NRK jeg, det står jo vitterlig det på den! :o Nå har jeg kastet bort 80 kr..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 1. desember 2003 #2 Del Skrevet 1. desember 2003 Send NRK en mail og si fra så kanskje de gjør noe med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 1. desember 2003 #3 Del Skrevet 1. desember 2003 Såså jeg forstår din frustrerasjon. Men ikke glem at det er ikke Nrk sin skyld, de er nemlig en lisensfinanisert statskanal og da er det ikke lov med reklame og sånt.... Før har nrk gjort dette, og det har dem fått kjeft for. Waco Norge er et Pottitland når alt kommer til alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 1. desember 2003 #4 Del Skrevet 1. desember 2003 Det er nok NRK som produserer den, de har nok copyright på hele Skomakergata-konseptet. Men det har da aldri vært noen fellesåpning av julekalender i Skomakergata? Serien ble jo laget lenge før det var vanlig å selge alle mulige tulle-effekter (unnskyld uttrykket). Da jeg så Skomakergata som liten, hadde vi sjokoladekalendre som vi åpnet om morgenen. Blåfjell var vel slik at alt hang sammen, men den serien ble jo produsert etter at det ble vanlig å kalkulere inntjeningspotensialet på tilbehøret før man laget selve serien... Syns det er SÅÅÅ koselig med Skomakergata igjen jeg da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 1. desember 2003 #5 Del Skrevet 1. desember 2003 I 1972 (eller når den nå ble laget) lagde man ikke slike spinn-off effekter. Før har NRK åpnet den før programmet, men nå er det bestemt at det er reklame, derfor tror jeg de har sluttet. Er forøvrig hel enig i at en slik kalender er reklame og øker kjøpepresset på barn, og ikke trenger markedsføring via tv. Synes gutten din burde klare å glede seg over en kalender uten at den åpnes på tv? Vet om mange barn som åpner den etter programmet, og gjenkjenner de ulike figurene, limer dem på plass osv. (Synes du ble gruelig sinna også...) Hvis du mener at du har kastet bort pengene kun fordi man ikke kan se den på tv, synes jeg du har et problem, og det viser at det jammen er på tide å misnek kjøpepresset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 1. desember 2003 #6 Del Skrevet 1. desember 2003 De har ikke lov til å åpne denne på barne-tv før sendingen lenger, da det regnes som reklame. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 1. desember 2003 #7 Del Skrevet 1. desember 2003 Treg i dag, jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 1. desember 2003 #8 Del Skrevet 1. desember 2003 Hvorfor ikke ta det samtidig som Jens Petrus tar appelsinen sin? kan jo forklare det til barnet at de på tv har ikke den samme stilig som h*n har, emn må nøye seg med en appelsin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 1. desember 2003 Forfatter #9 Del Skrevet 1. desember 2003 Joda, han gleder seg jo over kalenderen, men ikke mere enn at jeg med god sammvittighet kunne droppet å kjøpe den... Han får en hjemmelaget - og for å være helt ærlig synes jeg det holder, men av en ren (u)vane kjøpte jeg denne. Jeg mente ikke at man pleide å åpne akkurat denne kalenderen i fellesskap, men Jul i Blåfjell og den ifjor fungerte jo slik!! Det var jeg som sa vi skulle vente med å åpne - jeg var jo helt sikker på at det ville bli gjort noe med det... :o Ja, jeg blir lett sint innimellom!!! :oops: :blunke: Forresten skrev jeg til NRK før jeg postet dette her! Vi får se om jeg får svar - jeg var ikke mindre sint der... :oops: :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Skrevet 1. desember 2003 #10 Del Skrevet 1. desember 2003 http://www.nrk.no/nyheter/kultur/medier/3252962.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 1. desember 2003 #11 Del Skrevet 1. desember 2003 Det var synd, det der. Var så koselig å åpne kalenderen samtidig med TV-vertene. Men her er ihvertfall nettkalenderen de reklamerte for, kanskje den er noe av en erstatning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 1. desember 2003 #12 Del Skrevet 1. desember 2003 Joda, han gleder seg jo over kalenderen, men ikke mere enn at jeg med god sammvittighet kunne droppet å kjøpe den... Han får en hjemmelaget - og for å være helt ærlig synes jeg det holder, men av en ren (u)vane kjøpte jeg denne. Jeg mente ikke at man pleide å åpne akkurat denne kalenderen i fellesskap, men Jul i Blåfjell og den ifjor fungerte jo slik!! Det var jeg som sa vi skulle vente med å åpne - jeg var jo helt sikker på at det ville bli gjort noe med det... :o Ja, jeg blir lett sint innimellom!!! :oops: :blunke: Forresten skrev jeg til NRK før jeg postet dette her! Vi får se om jeg får svar - jeg var ikke mindre sint der... :oops: :-? like bra, håper de gjør noe med det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gundel Gaukeley Skrevet 1. desember 2003 #13 Del Skrevet 1. desember 2003 Syns det er kjempeflott at de ikke åpner julekalenderen på NRK slik de gjorde i fjor!!! Det er faktisk ikke alle som har anledning til å kjøpe kalender til ungene, også skal de ikke engang få lov å se Skomakergata uten å få dårlig samvittighet fordi at de ikke har råd til å kjøpe den! Det er visst nok reklame og kjøpepress! Blåfjell hadde dessuten ikke bare en kalender, de hadde en racerutgave også for de som virkelig ville slå til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 1. desember 2003 Forfatter #14 Del Skrevet 1. desember 2003 Ja, er helt enig, Gundel Gaukeley!!! Men når jeg engang hadde kjøpt kalenderen ( fordi min sønn ikke skulle være den eneste som ikke hadde... jada, jeg vet jeg er dum... :oops: ) så ville det vært fint om de åpnet!! Noe positivt er det da, jeg skal ALDRI kjøpe en kalender til NRK's julekalender igjen - og det trenger jeg ikke heller!!! Lillegutt vil jo ikke skjønne at det finnes en da de ikke har lov til å reklamere for den!!! Jeg er sååååå happy!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gundel Gaukeley Skrevet 1. desember 2003 #15 Del Skrevet 1. desember 2003 Hadde kjøpt den jeg også da.... Men tror ikke guttungen reagerte så veldig på at det ikke var fellesåpning på NRK....Selv om jeg også sa han måtte vente til Barne-tv før han åpnet.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. desember 2003 #16 Del Skrevet 2. desember 2003 Synes også det var litt trist når datteren min satt med kalenderen på fanget , klar til å åpne sammen med barne-tv og så skjedde det ikke noe. Hun faktisk litt skuffa. Skjønner ikke poenget med ha jul i skomakergata kalender jeg da Irriterrer meg mest på barnas egen bokklub som solgte denne som om den skulle følge barne tv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 2. desember 2003 #17 Del Skrevet 2. desember 2003 Men når jeg engang hadde kjøpt kalenderen ( fordi min sønn ikke skulle være den eneste som ikke hadde... Jeg skjønner egentlig ikke hvordan han kan vite om alle har slik kalender eller ei, og hvorfor man faller utenfor hvis man ikke har akkurat denne. Er det noe barna snakker mye om; hva som var i den kalenderen? Og vil de ikke gjøre det til neste år også, selv om den ikke åpnes på tv? Har jobbet en del som vikar i småskolen før jul før, og liksom aldri hørt at dette er det store temaet. Men vet absolutt at en del andre små barn jeg kjenner gleder seg til å åpne den på kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 2. desember 2003 #18 Del Skrevet 2. desember 2003 Jeg for min del nekter å la barna ha mer enn en kalender, for da bortfaller hele poenget med kalender for meg... Men jeg er enig i at NrK godt kunne ha åpnet den, syns det var koselig når hallodamen smilte og åpnet mens vi satt og trippet... Er forøvrig VELDIG takknemlig for at vi slipper å vente enda lenger på skomakeren mens hun der prinsessen fikk lest seg ferdig..... DET var kjedelig det!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 2. desember 2003 #19 Del Skrevet 2. desember 2003 Syns det er kjempeflott at de ikke åpner julekalenderen på NRK slik de gjorde i fjor!!! Det er faktisk ikke alle som har anledning til å kjøpe kalender til ungene, også skal de ikke engang få lov å se Skomakergata uten å få dårlig samvittighet fordi at de ikke har råd til å kjøpe den! Det er visst nok reklame og kjøpepress! Blåfjell hadde dessuten ikke bare en kalender, de hadde en racerutgave også for de som virkelig ville slå til!! Helt enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 2. desember 2003 #20 Del Skrevet 2. desember 2003 Helt enig! HELT ENIG! En litt annen versjon av dette: Sønnene mine får stadig spørsmålet: "Har mamma/pappa laget kalender til deg?" eller "Hva fikk du i kalenderen i dag, da?". Synes det er litt dumt da jeg bevisst har valgt bort "en pakke om dagen i 24 dager" - jeg synes det blir nok gaver og godteri i jula som det er. Guttene blir alltid litt lange i maska når de får dette spørsmålet og seksåringen har alt ytret ønske om en slik kalender med gave hver dag. Tilbake til Skomakergata-kalenderen. vi ventet også på at vi skulle åpne den sammen med "hallo-damen", men da det ikke skjedde, fikset vi det selv. No big deal! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå