Gå til innhold

Trenger bittelitt eksamenshjelp (politikk)

Hvilket parti retter seg mot unge  

1. 1. Hvilket parti retter seg mot unge

• Arbeiderpartiet
      1
    • Høyre
      1
    • Fremskrittspartiet
      2
    • Sosialistisk Venstre
      6
    • Kristelig Folkeparti
      0
    • Sentrerpartiet
      1
    • Venstre
      0
    • Kystpartiene
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket av de overnevnte partiene retter seg mest mot ungdom?

(Jeg skal skrive en oppgave hvor jeg må velge ett av partiene og vil ha et som retter seg mot unge)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste retter seg mot unge vel?

SP har ungdomsparti, norges bygdeungdomslag og slikt

AP har AUF som jobber mot ungdom

Unge Høyre er også veldig gode på ungdomsarbeid, plukker kapitalistene mens de er små

Frp har stor popularitet blandt mange unge, spes de uutdannede og de i lavtlønnsyrker, stygt å si det men de som ikke er så opplyste. De har satsningsområde mot universiteter nå.

Venstre vet jeg ikke noe om. Kanskje de ikke gjør så mye, siden partiet får så lite stemmer?

Kystpartiet vet jeg ikke, pensjonistpartiet neppe, hvit allianse helt sikkert.

SV har SU og er veldig pop blandt unge. Så da koker det vel ned til SV,AP,H, SP eller Frp.. jo KRF krøker dem sikkert temmelig tidlig også, de har også ungdomsparti. Rekruttering i de yngre rekker er nok viktig for alle de største partiene.

Skrevet

heihei.,

ikke det at politikk er min sterkeste side og at jeg kan komme med så mange argumenter, men jeg vet hvordan det er å sitte med vansker å ikke få noe hjelp så litt skal jeg prøve å bidra med.. jeg vil tro og mene at sv er de som retter seg mye mot de unge. det er kanskje ikke partoet som retter seg mest mot de unge, men en av dem hvertfall.. kan også huske at mange stemte sv ved valget som var nå for ikke så lenge siden.. da stod sv ganske så høyt oppe baldnt de unge velgerne, også blant skolevalgene internt. men om du søker på sv på nettet vil du kanskje fine stoff som henvender seg til de unge og da har du felre argumenter også!

lykke til

Skrevet

takk for at dere gidder å svare, lider bare av valgets kvaler her :wink:

Skrevet

SV har fisket ivrig etter unge velgere, fristet bl a med gratis skolebøker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...