Gå til innhold

Uansvarlig sex?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Endelig har jeg fått meg kjæreste :D

vi har nå vært sammen i ca: 1 måned :)

Men til poenget...jeg trenger litt hjelp og svar :s

Hadde sex med ham :s Det var utrolig deilig men det kan ha vært uansvarlig sex :s

vi brukte verken kondom og jeg bruker ikke p-piller :0

var akkurat ferdig med mensen, så var dette uansvarlig???

Har lit vont i magen og må på do noen ganger....

kan jeg være gravid???

Han sa at han ikke "kom" da vi hadde det...men, jeg er ikke helt sikker om jeg kan ha blitt gravid :o

tror du det???

ps: "Var 1 gang" :o

kan jeg ha begynt å produsere egg-celler da??

er det stor sjangse for at jeg kan bli gravid???

håper noen kan gi meg svar :o

mvh pusenmin :)

Videoannonse
Annonse
Gjest snoopy_93
Skrevet

Ja det er uansvarlig sex. Så lenge dere ikke bruker kondom, p-piller, p-stav eller noen form for prevensjon så er det uansvarlig sex ved mindre dere er prøvere!

Jenter produserer egg hele tiden, så ja du kan være gravid.

Ta en test om 3 uker så får du svar på om du er gravid og husk å bruke PREVENSJON neste gang så slipper du det "er jeg gravid" spørsmålet...

Skrevet

Jeg syns virkelig det er skremmende at du er seksuelt aktiv og vet så lite om beskyttelse, sex og befruktning.

• Liker 5
Skrevet

Hvor gammel er du? Virker ikke som du er så veldig gammel, siden du ikke kan så mye om kvinnekroppen. Du kan være gravid, menn kan ha sædceller i sekreten.

Skrevet

Du kan absolutt være gravid!

Men som vanlig ved slike spørsmål så kan ikke vi her på KG vite svaret, du må nesten ta en test.

Skrevet

Jo, jeg er temmelig overbevist om at du kan være gravid.

• Liker 2
Skrevet

Kjøp deg en angrepille så fort som mulig, og ta ansvar neste gang. Du kan bli gravid gjennom hele syklusen, og mannen trenger ikke å ha utløsning for at dette skal skje. Og mens vi er på temaet: Å hoppe av i svingen er ikke trygt. Begynn på p-piller eller bruk kondom. Gjerne begge deler.

Skrevet

Ja, du kan være gravid.

Du kan også ha fått klamydia, HIV, kjønnsvorter, gonnorè, flatlus, skabb, syfilis, mycoplasma genitalis, herpes... Vil du at jeg skal fortsette?

Neste gang er det lov å bruke hodet. Det gjelder dere begge.

Skrevet

Dersom du er uansvarlig nok til å ha ubeskyttet sex med ny partner burde du heller ikke ha sex. :nei:

Jeg ville anbefalt deg å vente 3 uker etter ubeskyttet samleie, for så å ta en graviditetstest samt sjekke deg for kjønnssykdommer.

Skrevet

Du bør snakke med moren din, helsesøster på skolen eller noen andre du er trygge på om sikker sex. Barn skal ikke ha sex, og ungdommer (eller til og med voksne) bør heller ikke ha sex før de vet konsekvensene av det! Er du ikke voksen nok til å skjønne at sex kan føre til både barn og kjønnssykdommer, så er du heller ikke voksen nok til å ha sex.

Skrevet

Tusen takk for hjelpen :)

Nei jeg er ikke så veldig gammel, men jeg er fortsatt ikke helt sikker...

Har nå ikke vondt i magen eller må på do så mye...var bare 1 natta :s

er det fortsatt mulighet for at jeg er gravid da?? :s

ER "skummelt" å lese..men er ikke helt trygg på å kjøpe graviditetstest heller :s burde jeg si ifra til mamma?? :s

mvh pusenmin :)

Skrevet

Hva kan mamma gjøre, annet enn å vifte med pekefingeren? Angrepille er tryggere enn pekefinger. Pekefingeren kommer inn som en god nummer to...

Skrevet

er det fortsatt mulighet for at jeg er gravid da?? :s

Har du sex, så er det alltid en mulighet for å bli gravid. Uansett.

Si fra til moren din, du, slik at hun kan hjelpe deg videre.

Skrevet

Kan jeg spørre hvor gammel du er? Jeg ville kanskje tatt en prat med min mor hvis jeg var urolig og synes hun var grei å snakke med om sånt. Det virker som at du har mange spørsmål og det kan være greit å sette seg ned med noen du er fortrolig med og få noen ordentlige svar.

Skrevet

var akkurat ferdig med mensen, så var dette uansvarlig???

Ja, det var uansvarlig.

kan jeg være gravid??? Det kan godt hende, du får se an, om mensen kommer eller ikke. Om den ikke kommer, så tar du en test. Det kan du ta på helsestasjon.

kan jeg ha begynt å produsere egg-celler da?? Du har allerede produsert eggceller en god stund, de dukker ikke plutselig opp når du har sex for første gang..

er det stor sjangse for at jeg kan bli gravid??? Det er en sannsynlighet for at du kan bli gravid, og igjen, om ikke mensen kommer, så burde du få tatt en test.

Tror det beste er at du snakker med en helsesøster eller moren din, for du virker veldig ung og det virker som du ikke har veldig mye peiling på hvordan befruktning skjer og hva som skjer i menneskekroppen i puberteten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...