Belima Skrevet 18. september 2011 #1 Skrevet 18. september 2011 En venn av meg bor i Spania om vinteren pga sykdom. I år må han ta med ekstra mye medisiner og lurer på om han kan putte noe i kofferten. Er det noen som vet svaret eller kan henvise meg til hvor jeg kan finne svaret på dette spørsmålet?
Haddy Skrevet 18. september 2011 #2 Skrevet 18. september 2011 En venn av meg bor i Spania om vinteren pga sykdom. I år må han ta med ekstra mye medisiner og lurer på om han kan putte noe i kofferten. Er det noen som vet svaret eller kan henvise meg til hvor jeg kan finne svaret på dette spørsmålet? Det kommer an på type medisin. Er det A eller B preparat mener jeg en må ha med papirer fra lege. Han bør henvende seg til sin lege for å være på den sikre siden.
Haddy Skrevet 18. september 2011 #3 Skrevet 18. september 2011 http://www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____25478.aspx
Gjest Annaires Skrevet 18. september 2011 #4 Skrevet 18. september 2011 Jeg må også ha med medisiner når jeg skal ut og reise. Må ha de med inn på fly, i kjølebag, å trenger skriv fra legen.
Malum Skrevet 18. september 2011 #5 Skrevet 18. september 2011 Kommer an på hva slags medisiner. Enkelte medisiner krever en Schengenattest. Det får man på apoteket. Det er uansett ikke lurt å putte medisiner i kofferten, for den kan bli borte. Medisiner bør legges i håndbagasjen.
PoisonIwy Skrevet 18. september 2011 #6 Skrevet 18. september 2011 Mulig han må ha en Schengen attest, gå inn på en apotek nettside, skriv inn medisiner som skal med, så finner man ut.
Gjest Ane Skrevet 18. september 2011 #7 Skrevet 18. september 2011 Viktige medisiner må tas med i håndbagasje da kofferter kan blir borte underveis. Apoteket kan skrive ut attest på medisiner som er A og B preparater. De tar et lite gebyr for det. Bagasje som sendes med fly blir gjennomlyst så viss de som sjekker den ser det er mye tabletter kan kofferten bli tatt av båndet og åpnet for og blir sjekket hva slags tabletter som er der.
Belima Skrevet 18. september 2011 Forfatter #8 Skrevet 18. september 2011 Takk allle sammen. Nå skal han få svar fra meg i morgen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå