Gå til innhold

Svettelukt i brudekjolen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har altså en brudekjole som det lukter ganske sterkt svette av, selv om den ikke er brukt. Har noen tips til å få det bort? Eller må jeg sende den til rens allerede før bryllupet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror mange sender kjolen til rens før bryllupet. Den lukter vel gjerne sterkt svette fordi mange har prøvd den i butikken :( Andre sin svette, æsj..

Skrevet

Det burde vel butikken der du kjøpte den ta seg av? Brudekjoler er jo som regel dyre, og da bør man kunne forvente at den er ren når man kjøper den. Lukter den svette er den jo på en måte brukt, om så bare av et utall personer som har prøvd den. Hvis ikke er det vel bare å sende den til rens :(

Skrevet

Svettelukt fra feks sko og andre ting som ikke kan vaskes forsvinner etter ca et døgn i fryseren, funker som bare det :) Bakteriene som lager lukten dør når det blir så kaldt.....så hvis du har tilgang til en stor fryser eller kjolen kan brettes, evt strykes etterpå igjen så ville jeg absolutt anbefalt deg å gjøre dette :goodbye:

• Liker 1
Skrevet

Bobbi: Tusen takk for svar :) Får sende den til rens hvis fryse-trikset ikke funker. Er ikke noen andre som har prøvd den, så dette er nok dessverre (eller heldigvis? ;) ) min egen svette som kom på når jeg prøvde den i butikken. Derfor orker jeg ikke gå tilbake til butikken og klage heller ;)

Skrevet

Svettelukt fra feks sko og andre ting som ikke kan vaskes forsvinner etter ca et døgn i fryseren, funker som bare det :) Bakteriene som lager lukten dør når det blir så kaldt.....så hvis du har tilgang til en stor fryser eller kjolen kan brettes, evt strykes etterpå igjen så ville jeg absolutt anbefalt deg å gjøre dette :goodbye:

Kjempeflott tips! Det skal jeg prøve med en draktoverdel jeg har :)

• Liker 1
Skrevet

Bobbi: Tusen takk for svar :) Får sende den til rens hvis fryse-trikset ikke funker. Er ikke noen andre som har prøvd den, så dette er nok dessverre (eller heldigvis? ;) ) min egen svette som kom på når jeg prøvde den i butikken. Derfor orker jeg ikke gå tilbake til butikken og klage heller ;)

Bare hyggelig :blomst: Kan muligens prøve og la den ligge to dager hvis det ikke går bort med en gang..... Har gjort dette med masse bla kjærestens TURsko, som ikke var freshe for å si det mildt, lukta som nye to dager i fryseren :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...