AnonymBruker Skrevet 18. september 2011 #1 Skrevet 18. september 2011 Er jente midt i 20 årene,ca 170 høy og veier 52 kilo. Har alltid vært tynn, trener regelmessig (jogging -får masse energi av d) spiser normalt. Har veldig høy forbrenning. Hele livet mitt har jeg hørt at jeg er tynn, bla bla bla.. synes d er like ille som å høre at noen er tjukk. Min kjære synes jeg er stram å deilig, men jeg vil så gjerne veie mere og se litt større ut, d gjør noe med selffølelse. D hjelper ikke at jeg spiser mye, har prøvd d før. Har prøvd å spise junkfood en stund, men blir bare slapp og føler meg som en dritt etter slik mat. Et det noen andre mer sunnere tips der man kan legge på seg? Eller andre forslag?
AnonymBruker Skrevet 18. september 2011 #2 Skrevet 18. september 2011 Samme problem her, så henger meg på.
baltazar Skrevet 18. september 2011 #3 Skrevet 18. september 2011 Ekstra tillskudd av karbohydrater i pulverform.
Gjest shirelle Skrevet 18. september 2011 #4 Skrevet 18. september 2011 Drit i dem som sier du er for tynn og bare vær deg selv Jeg har samme høyde og vekt som deg, men ser ikke på meg selv som usunt tynn for det. Så lenge du spiser normalt er det ingenting galt med å være slank.
Jitrois Skrevet 18. september 2011 #5 Skrevet 18. september 2011 Jeg kjenner meg veldig godt igjen! Selv er jeg 174 cm høy og veier omtrent 52 kilo. Hele livet har jeg spist hva jeg vil, uten å ha lagt på meg noe nevnverdig. Jeg begynte med p-piller for en måneds tid siden, og det har gitt meg en helt enorm matlyst. Aldri har jeg slitt med lite matlyst, men nå spiser jeg nesten dobbelt så mye mat i løpet av dagen, og selv om det ikke har gitt noe særlig utslag på vekta så langt, så vil jeg nok tro at jeg i lengden vil legge på meg litt. Kanskje det er verdt å prøve?
AnonymBruker Skrevet 18. september 2011 #6 Skrevet 18. september 2011 "Du er så utrolig tynn!" "Du er så utrolig tykk!" Det er ingen som tørr å gå for det siste alternativet, så ta det som et kompliment selv om det kan bli slitsomt å høre det. Ikke vær redd, du vil legge på deg etter hvert.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2011 #7 Skrevet 18. september 2011 "Du er så utrolig tynn!" "Du er så utrolig tykk!" Det er ingen som tørr å gå for det siste alternativet, så ta det som et kompliment selv om det kan bli slitsomt å høre det. Ikke vær redd, du vil legge på deg etter hvert. GAD.. Med mindre du har vært tykk og opplevd at du ikke får kommentarer bør du klappe igjen.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2011 #8 Skrevet 18. september 2011 GAD.. Med mindre du har vært tykk og opplevd at du ikke får kommentarer bør du klappe igjen. Det var akkurat det som var poenget, som du sier så er det større påkjenning å få høre at man er tykk enn tynn. Det at man blir mobbet for sin fedme er en annen sak, men når folk skal være ærlige på en diplomatisk måte så sier de ikke "oj så tykk du er"
AnonymBruker Skrevet 18. september 2011 #9 Skrevet 18. september 2011 Ekstra tillskudd av karbohydrater i pulverform. TS her. Har du noen å anbefale? Jeg er ikke så kjent med disse tilskuddene..?
AnonymBruker Skrevet 18. september 2011 #10 Skrevet 18. september 2011 Drit i dem som sier du er for tynn og bare vær deg selv Jeg har samme høyde og vekt som deg, men ser ikke på meg selv som usunt tynn for det. Så lenge du spiser normalt er det ingenting galt med å være slank. TS her. Jeg ser ikke syk ut, er slank og stram, har god selvtillit. Men for hver komentar "du er så tynn" gjør at jeg skulle ønska jeg virkelig var MYE større. De fleste som komenterer sier d ikke for å være slemme, men i mine ører så høres d slikt ut.. ah..
LoneWolf Skrevet 18. september 2011 #11 Skrevet 18. september 2011 Jeg er utdannet kokk og har da hatt en del teori (men det er jo noe annet enn i praksis!) om hva som eventuelt kan hjelpe med å gå opp i vekt. Du bør absolutt ikke gå på noen "junk-food-diett", dette er bare skadelig for kroppen. En sunnere måte er for eksempel å spise en del før du legger deg fordi kroppen har lavere stoffskifte om natten. Dette gjør slik at du i teorien ikke skal greie å forbrenne alt du har spist rett før du la deg i løpet av natten. Hvis man vil prøve å komme opp i vekt på en sunn måte så anbefaler jeg mye proteiner og karbohydrater (har ikke prøvd med tillskudd av dette, men det skal i teorien fungere). Drikk gjerne mye juice, kaffe, smoothie og ting som inneholder mye karbohydrater, men som gir liten metthetsfølelse. Det er også dem som nekter å legge på seg uansett hva dem spiser pga dem har en utrolig forbrenningskapasitet (må si at jeg er delvis missunnelig).
hemmelinemmeli Skrevet 18. september 2011 #12 Skrevet 18. september 2011 Bytt ut noe av jogginga med styrke! Da legger du på deg sunne, flotte muskler, som gjør deg større, sterkere og strammere. Skadeforebyggende er det også! Kombiner med sunt, proteinrikt kosthold!
Fanta Exotic Skrevet 18. september 2011 #13 Skrevet 18. september 2011 Drikk gjerne mye juice, kaffe, smoothie og ting som inneholder mye karbohydrater, men som gir liten metthetsfølelse. Hvor i all verden har du det fra at kaffe har mye karbohydrater? Da må det i så fall være kaffe som er tilsatt ting. Svart kaffe har så og si 0 næringsstoffer... Men til TS: mitt tips er å spise mye sunt fett som i olivenolje, nøtter, avokado og Øk porsjonene.
baltazar Skrevet 18. september 2011 #14 Skrevet 18. september 2011 TS her. Har du noen å anbefale? Jeg er ikke så kjent med disse tilskuddene..? Du har en stram og fin kropp du er fornøyd med. Hva slags mat og hvor ofte/mye spiser du? Det blir egentlig feil av meg å anbefale karbohydrater i pulverform når du i utgangspunktet fornøyd med kroppen, gå først nøye igjennom hva du spiser, viktig å spise rikelig med proteiner da det er dette som bygger muskelaturen. Jeg er ganske sikker på at du vil gå opp i vekt når får et balansert kosthold. Junkfood er i hvert fall helt utelukket da det bryter ned kroppen. Om det er sånn at du sliter med å få i deg nok mat, så kan kostillskudd være et alternativ i form av protein og karbohydratpulver, men da synes jeg du skal gå inn på et trenerforum så du får anbefalt riktige produkter.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2011 #15 Skrevet 19. september 2011 Logg hva du spiser en uke der du spiser normalt, se nøye på det og spis mer uken etter. Så fremt du ikke har en sykdom så spiser du rett og slett mindre enn andre. Pes på med avokado, melkeprodukter, korn, smoothie, ingen lettprodukter, ikke magert pålegg, mye olivenolje i matlaging, nøttesnacks etc. Har ei tynn venninne som synes hun spiser sååå mye og forstår ikke hvorfor hun er tynn, og hennes frokost er tre rugsprø med servelat og et glass juice. Det er ikke mye.
Gjest *Maja* Skrevet 19. september 2011 #16 Skrevet 19. september 2011 TS her. Jeg ser ikke syk ut, er slank og stram, har god selvtillit. Men for hver komentar "du er så tynn" gjør at jeg skulle ønska jeg virkelig var MYE større. De fleste som komenterer sier d ikke for å være slemme, men i mine ører så høres d slikt ut.. ah.. Hvorfor bryr du deg om hva andre mener og sier? Det er ikke vekten du må jobbe med kjære deg, det er selvbildet ditt! Du sier selv at du synes du ser bra ut og typen din sier du er digg; Hvorfor i himmelens navn skal du måtte legge på deg da? Du har ca. samme målene på høyde og vekt som meg, og så lenge det er god balanse mellom muskler og fettprosent på kroppen din skal du bare drite en lang marsj i hva andre måtte mene om deg. Med meg er det samme greiene; De kommenterer alltid hvor slank jeg er, men de spør også om trening og kostholdsråd i samme slengen(selvmotsigende eller hva?) Det er mange som sliter med selvbildet som gjerne aldri helt kommer i mål med sine egne trenings og kroppsmål som finner det lettere å kritisere dem som faktisk oppnår målene sine mål. Det er liksom greit å si hvor tynn du er eller "Du spiser nok ikke mye du...hehe" Du aner ikke hvor mange ganger jeg må bite tennene sammen for å ikke gi en comeback på noen kommentarer Hev deg over dem alle sammen og fortsett med din sunne livsstil og spis som du gjør og vit at dem som kommenterer kroppen din er mennesker som ønsker å oppnå det samme som du har klart 1
lys Skrevet 19. september 2011 #17 Skrevet 19. september 2011 Jeg synes først og fremst du skal lære deg å heve deg over de kommentarene du får på kroppen din. Så lenge du er frisk og har en velfungerende kropp synes jeg ikke du skal "feite seg opp" for andres skyld eller pga andres holdninger. Hvis du likevel vil gå opp i vekt vil jeg anbefale nøtter og mandler. Svært energitett mat som inneholder bl.a. mye sunne fettsyrer. Jeg vil ikke anbefale deg å legge på deg ved å spise mer raffinerte karbohydrater og mettet fett, fordi dette i store mengder ikke er bra for kroppen, selv om det ikke synes utenpå.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2011 #18 Skrevet 19. september 2011 Hvorfor bryr du deg om hva andre mener og sier? Det er ikke vekten du må jobbe med kjære deg, det er selvbildet ditt! Du sier selv at du synes du ser bra ut og typen din sier du er digg; Hvorfor i himmelens navn skal du måtte legge på deg da? Du har ca. samme målene på høyde og vekt som meg, og så lenge det er god balanse mellom muskler og fettprosent på kroppen din skal du bare drite en lang marsj i hva andre måtte mene om deg. Med meg er det samme greiene; De kommenterer alltid hvor slank jeg er, men de spør også om trening og kostholdsråd i samme slengen(selvmotsigende eller hva?) Det er mange som sliter med selvbildet som gjerne aldri helt kommer i mål med sine egne trenings og kroppsmål som finner det lettere å kritisere dem som faktisk oppnår målene sine mål. Det er liksom greit å si hvor tynn du er eller "Du spiser nok ikke mye du...hehe" Du aner ikke hvor mange ganger jeg må bite tennene sammen for å ikke gi en comeback på noen kommentarer Hev deg over dem alle sammen og fortsett med din sunne livsstil og spis som du gjør og vit at dem som kommenterer kroppen din er mennesker som ønsker å oppnå det samme som du har klart TS her.. Hehe, bra sagt, er fullstendig enig med deg. Kanskje jeg bare skal bite tennesammen og spise masse nøtter og mandler
AnonymBruker Skrevet 20. september 2011 #19 Skrevet 20. september 2011 Samme problem her også. Er 176 cm og 57kg og har vært tynn hele livet, og har måttet tåle mange kommentarer på hvor tynn jeg er. I samtlige selskap er det noen som må påpeke hvor tynn jeg er med å si noe sånn som "ta et kakestykke til, du trenger det". Bestemora mi er fælest av dem alle, og hun er lik meg. Hun burde kanskje vite bedre.. Men for noen måneder siden begynte jeg å trene styrke og sammen med mer protein i kosten har jeg greid å gå opp to kilo. Det er jo en begynnelse. Men for en uke siden var det en som greide å si "jeg tror du har blitt tynnere i det siste" Og da sank selvtillitten igjen. For ikke å nevne hun som sa "hvorfor trenger DU og trene?" Hun er tydeligvis helt på jordet så henne bryr jeg meg ikke om. Men fryktelig unødvendig.. Vet at jeg ikke burde bry meg om sånne kommentarer men jeg kan ikke noe for det. Bruker aldri skjørt for da ser folk så tynne legger jeg har og jeg vil ikke "utsette" dem for det. Helt sykt.. Men det henger i å ha blitt kalt skjelett og andre stygge ting som barn, at man kan gjemme seg bak en lyktestolpe når man leker gjemsel og slikt..
Gjest *Maja* Skrevet 22. september 2011 #20 Skrevet 22. september 2011 TS her.. Hehe, bra sagt, er fullstendig enig med deg. Kanskje jeg bare skal bite tennesammen og spise masse nøtter og mandler Synes du skal leve akkurat som du har gjort så lenge du er frisk og sunn; Og tydeligvis er en DIGG dame Som de sier: Why fix it when it's not broken?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå