Gå til innhold

Den- store- farlige- friheten- utenfor- buret.


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å være flink og gi dyrene mine frihet. Men - isteden for å juble - så vralter marsvigutten raskeste veien tilbake til buret- for så å flykte inn i det med et brak :ler: Rart hvor smidige de er enda så klumpete de ser ut hehe.

iallefall så tror jeg at han lider av agrofobi - er det ikke det der heter når man er redd for store åpne rom? .

Og han nyter iallefall ikke denne påtvungne mosjoneringen.

Kaninen derimot er ikke redd - men er kjapp tilbake i buret.

Må følge de med argus øyner for begge har prøvesmakt ledinger før og forårsaket ødelggelser ........... *kikke kjappt på gulvet melloom tastetrykkingen*

Nu ligger marsvingutten og gumler på gulrot på gulvet - den ble for stor til at han får den inn i buret *ler* - ups - dvs han gjorde det - nå har han flyktet inn i buret igjen og kaninen også - hun ligger og slikker han .... :ler: gulroten var ikke lenger interesant .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehehe, høres kjent ut...

Jeg har tre svin - en elsker å gå på oppdagelsesferd, en spurter tilbake til buret, og den tredje sitter mest mulig stille for å være usynlig, virker det som...

Tror nok det blir stort og overveldende ute på et gulv, for de er jo verdens mest sosiale og tillitsfulle på fanget eller i sofaen...

Men det HENDER - hvis "oppdageren" går først - at de to andre følger etter i gåsegang - og DET er stilig å se på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok min kjære kanin mer frykter fengselet inne i buret enn den store verden (friheten) utenfor. Han elsker å tasse rundt omkring og snuse på alt og ingen ting, plutselig løpe som besatt tre runder i stua etc. Når jeg lukker han inne om kvelden gnager han som besatt i "tremmene" akkurat som om han tror at en dag lykkes han nok å gnage dem over. :ler:

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Marsvin er av natur redd for det åpne rommet, dette fordi de ikke kan forsvare seg.

De spiller bare død.

Sett ham heller ut v veggen og se hvordan han smyger seg rundt.

sett ei skål med strø i nærheten; den vil fort forstå at d er der den skal gjøre ifra seg.

Legg ut litt mat; de lever jo for å spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...