Gå til innhold

Den- store- farlige- friheten- utenfor- buret.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å være flink og gi dyrene mine frihet. Men - isteden for å juble - så vralter marsvigutten raskeste veien tilbake til buret- for så å flykte inn i det med et brak :ler: Rart hvor smidige de er enda så klumpete de ser ut hehe.

iallefall så tror jeg at han lider av agrofobi - er det ikke det der heter når man er redd for store åpne rom? .

Og han nyter iallefall ikke denne påtvungne mosjoneringen.

Kaninen derimot er ikke redd - men er kjapp tilbake i buret.

Må følge de med argus øyner for begge har prøvesmakt ledinger før og forårsaket ødelggelser ........... *kikke kjappt på gulvet melloom tastetrykkingen*

Nu ligger marsvingutten og gumler på gulrot på gulvet - den ble for stor til at han får den inn i buret *ler* - ups - dvs han gjorde det - nå har han flyktet inn i buret igjen og kaninen også - hun ligger og slikker han .... :ler: gulroten var ikke lenger interesant .....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehehe, høres kjent ut...

Jeg har tre svin - en elsker å gå på oppdagelsesferd, en spurter tilbake til buret, og den tredje sitter mest mulig stille for å være usynlig, virker det som...

Tror nok det blir stort og overveldende ute på et gulv, for de er jo verdens mest sosiale og tillitsfulle på fanget eller i sofaen...

Men det HENDER - hvis "oppdageren" går først - at de to andre følger etter i gåsegang - og DET er stilig å se på :)

Skrevet

Jeg tror nok min kjære kanin mer frykter fengselet inne i buret enn den store verden (friheten) utenfor. Han elsker å tasse rundt omkring og snuse på alt og ingen ting, plutselig løpe som besatt tre runder i stua etc. Når jeg lukker han inne om kvelden gnager han som besatt i "tremmene" akkurat som om han tror at en dag lykkes han nok å gnage dem over. :ler:

Jennifer

Gjest sexysadie
Skrevet

Marsvin er av natur redd for det åpne rommet, dette fordi de ikke kan forsvare seg.

De spiller bare død.

Sett ham heller ut v veggen og se hvordan han smyger seg rundt.

sett ei skål med strø i nærheten; den vil fort forstå at d er der den skal gjøre ifra seg.

Legg ut litt mat; de lever jo for å spise.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...