Gå til innhold

Hvor shopper du strømpebukser/strømper?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Begynner i ny jobb i morgen med litt formell dresscode. Har gått gjennom garderoben i dag, og ser at jeg handle inn en del tynne strømper i morgen. Har liksom alltid kjøpt strømper tilfeldig, og lurte på om det er noen som har favoritter og anbefalinger..? `

Takk på forhånd! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg handler på Lindex. Ellers så kjøper jeg inn et ok lager når jeg er i england :fnise: Større utvalg, bedre kvalitet, kan vaskes i det uendelige uten at de blir ødelagt eller stygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tykkere svarte strømpebukser (50-60 den) handler jeg stortsett i vanlig matbutikk, altså av merket pierre robert. Synes de funker bra jeg :)

Ellers så handler jeg (er str 46) på zizzi, de har noen med kjempegod kvalitet på, av de litt tykkere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes Cubus har bra strømpebukser til hverdagsbruk. De rakner ikke fort, tåler mange vask og er behagelige på. Samt at de har stort utvalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper mine på Lindex. Nå om høst/vinter kjøper jeg 50-60-70 DEN,det må være litt tykkelse på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Wolford, - uten tvil.

Beste, mest holdbare (og bortimot dyreste) strømpene/strømpebuksene jeg vet om (bruker ikke andre strømpebukser). Har Wolford par som jeg har brukt, og vasket forsiktig for hånd, i 15 år :) Like fine :)

- sier hun som har tre katter - og kun har mistet ett par Wolford strømpebukser pga. katteklør :)i

Edit: Et godt fargetipe er "nearly black" de passer til sort, grått, brunt, rødt, grønt og egentlig nesten alle farger du kan tenke deg, - utenom helt drivende hvitt eller lys gult :)

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper endel i matbutikk, Pierre Robert. Synes de har god kvalitet og fine mønstre, i hvert fall de syntetiske, ullstrømpebuksene nupper seg relativt fort selv om jeg bare vasker dem på finvask. Ellers er vel Oroblu ganske bra. Wolford tror jeg aldri jeg har kjøpt, kom meg så langt som til Sten&Strøm i Oslo en gang, men ble omtrent kjeftet på av strømpebukseselgerkjerringa, så stakk min vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at strømpene fra Wolford og også fra Falke er desidert best. Men de koster mye penger og til daglig bruk kjøper jeg en "bunke" fra Lindex som ofte har 3 for 2 tilbud. Kjøper særlig stayups, siden jeg da kan bruke en strømpe fra et annet par som en strømpe rakner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Jeg bruker mye penklær på jobb, og er storforbruker. Erfaringen min er at det lønner seg å kjøpe kvalitet, og at man vasker de i vaskepose. Synes strømper er billigere i utlandet, og det hender at "hamstrer" og da helst fra merkene wolford og falke. Særlig stay-ups fra Falke er råbra.

Til bruk under bukser er det gjerne ikke så nøye om strømpene er like pene, og det hender jeg kjøper noen par på HM og Lindex til det formålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker strømpebukse hver dag på jobb (uniform og skjørt) og i og med at det går MYE strømpebukser og de rakner i ny og ne også, kjøper jeg de på matbutikken. Det går nok penger likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kjøper på nostebarn. Jeg er en som virkelig fryser om vinteren så jeg trenger noe som holder meg varmt. I år skal jeg prøve en undertøy i 100% babyalpakka fra babyalpakka.no. Vi får se hvordan den fungerer.

Endret av mammalærer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Henger meg på som evig tilhenger av Oroblu, Wolford og Falke.

Kikk innom www.stockingshq.com og www.mytights.com, der er det endel til bra priser.

Ellers vil jeg anbefale Estetique Steen og Strøm, superservice alltid!

Enjoy,

Vantage

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...