Mynona Skrevet 18. september 2011 #1 Skrevet 18. september 2011 Heisann!! Er det noen som har testet seg for matallergier i det siste? Hvordan foregår det nå om dagen? Jeg testet hver 6. mnd frem til jeg ble 18, men har ikke testet siden den gang, og tror jeg har utviklet ny matallergi. Jeg reagerer veldig om dagen, og vet ikke på hva. Holder meg unna de tingene jeg vet ikke tåler. Men altså. Er det prikktest som det var når jeg ble testet tidligere, eller er det blodprøver? Vet dere om det har noe å si for resultatet at jeg tar allergipiller nå? (og jada, jeg skal ringe legen...)
Gjest Hannee Skrevet 18. september 2011 #2 Skrevet 18. september 2011 Sist jeg tok var det blodprøve, da påvirka allergipille ingenting. Året før var det prikktest, da var det viktig å ikke ta allergiprøve. Tror de må ta blod hvis du skal testes for gluten, melk og lignende. Mens frukt og grønnsaker er prikktest. Men jeg har opplevd variasjon i forhold til hvor du går. Lykke til
Mynona Skrevet 18. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 18. september 2011 OK.. jeg har hatt inntrykk av at prikktesten er mer spesifikk. At blodprøver tester mer generelt, men vet ikke hvor jeg har det fra.. Håper bare ikke at jeg har blitt allergisk mot noe mer jeg synes er kjempegodt :frown:
Sugerøret Skrevet 18. september 2011 #4 Skrevet 18. september 2011 prikktesten kan div ting påvirke. Hudkremer/lotion,medisiner og antihistaminer Du burde snakke med de som skal utføre testen og høre hva du burde/ikke burde gjøre jeg kunne ikke smøre meg med krem,ta allergitabletter eller nevrontintabletter da jeg skulle ta sjekk Mulig det varierer fra test til test,sted til sted
Mynona Skrevet 18. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 18. september 2011 Jepp, får snakke med de i morgen. Men det er så utrolig kjipt hvis jeg må gå uten allergipiller i 2 uker før jeg kan testes. Det blir jo et mareritt... Måtte det en gang i pollensesongen for å få sendt skjema til NAV for å få blå resept... Grusomt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå