Gå til innhold

Hvorfor er baristaer zombier?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, hvorfor er de så jævlig treige? Jeg forstår selvsagt at det tar lengre tid å tilberede en cappucino enn å helle oppi noe traktekaffe, men mange er helt hinsides langsomme og sløve. De virrer omkring hit og dit som hodeløse kyllinger, ber deg om å gjenta hva du har bestilt fordi de har glemt det, eller de glemmer hele bestillingen din og du står der som en tomsing og venter på noe som aldri kommmer, og så får du ikke engang en unnskyldning etterpå, bare et fårete smil. Eller de bare beveger seg generelt i snegletempo.

Er det den koseschmoselige atmosfæren der inne med soft jentemusikk og alt som gjør dem slik, eller er det fordi de ikke kan jobben sin, eller er det en bestemt type mennesker, dvs. sløvingene, som søker denne type jobb?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje de drikker så mye kaffe at det nesten kan sammelignes med kokainmisbruk?Kaffe trigger de samme delene av hjernen som kokain, det er sentralstimulerende....

Skrevet

Kanskje du burde bytte kaffebar?

Det er det samme overalt. Jenter og gutter tidlig i tjueåra, toskete ansiktsuttrykk, glemsomhet, langsomhet. Daddelhjerner.

Skrevet

Kanskje de drikker så mye kaffe at det nesten kan sammelignes med kokainmisbruk?Kaffe trigger de samme delene av hjernen som kokain, det er sentralstimulerende....

Men blir man sløv av coke, eller av kaffe? Er vel heller motsatt.

Skrevet

Fordi barista har en tid nå vært et "hipt" yrke, uten at det krever særlig mye å bli det. Det tiltrekker dermed folk som ikke har den minste anelse om hva det å gjøre en jobb egentlig innebærer. Dvs tomsinger.

Skrevet

Fordi barista har en tid nå vært et "hipt" yrke, uten at det krever særlig mye å bli det. Det tiltrekker dermed folk som ikke har den minste anelse om hva det å gjøre en jobb egentlig innebærer. Dvs tomsinger.

Det virker logisk ja.

Skrevet

jeg tror bare det virker sløvt sier mye av jobben med å lage kaffen er venting. Nå er jeg ikke en utdannet barista, men jeg lager kaffe på jobben min. Og det er ikke så mye man kan gjøre med akkurat din kaffi for at det skal gå noe raskere. Espressoen skal lages i en viss fart av maskinen, så dette tar den tiden det tar. Samme med steaming av melken. Det tar rett og slett tid.

Jeg oppfatter det i allefall som plent umulig å bruke lengre tid enn det tar siden det innebærer så mye venting på ting som renner eller varmer seg opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...