Gå til innhold

Burka

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

To menn krangler om parkeringen, plutselig springer burkadama ut fra huset og denger nordmannen med en metallstang.

Regner med at nå mener endel her at alle damer som går med burka er slik. Husk dette er en episode, og det bor mange med burka i Norge. :)

Bare for å pirke litt, det er ikke en burka.

:sjenert:

• Liker 1
Skrevet

http://www.liveleak.com/view?i=675_1316269919

Se selv :snurt:

To menn krangler om parkeringen, plutselig springer burkadama ut fra huset og denger nordmannen med en metallstang.

Ganske misvisende overskrift da damen ikke hadde burka på seg. Burka er den klesdrakten som dekker ansiktet helt med bare ett gitter å se igjennom. Jeg har enda til gode å se noen med burka på gata og jeg studerer i Oslo.

Skrevet

Ganske misvisende overskrift da damen ikke hadde burka på seg. Burka er den klesdrakten som dekker ansiktet helt med bare ett gitter å se igjennom. Jeg har enda til gode å se noen med burka på gata og jeg studerer i Oslo.

Hvor lenge har du vært i Oslo?

Skrevet

Hvor lenge har du vært i Oslo?

Det er faktisk ikke så mange med burka i Oslo heller. Og jeg har bodd her i fire år nå.

• Liker 1
Skrevet

Haha, jeg har sett mange burkadamer, senest på Tullinløkka i dag. Om det er snakk om abaya eller burak, så er det heldekkende plagg.

Skrevet

Nei, det er ikke det samme, Nattens rytter. :)

Jeg har sett flere med Niqab, men jeg kan telle burkaene jeg har sett på én hånd, om jeg ikke tar med min egen.

Skrevet

Det er faktisk ikke så mange med burka i Oslo heller. Og jeg har bodd her i fire år nå.

Om du har bodd i Oslo i 4år å enda ikke sett et menneske i burka, har du enten hatt flaks ellers er du blind/svaksynt..

Skrevet

Haha, jeg har sett mange burkadamer, senest på Tullinløkka i dag. Om det er snakk om abaya eller burak, så er det heldekkende plagg.

Hvis de ikke dekker ansiktet helt så er det ikke det samme nei.

Skrevet (endret)

Sa ikke at det ikke var noen, men at det er få.

Beklager, tok deg for å være den anonyme brukeren som ikke hadde sett noen.

Poenget mitt var ihvertfall at man ikke skal lete lenge i Oslo før man finner både Burka og Niqab. Hva hijab angår, har det nærmest blitt mote i Oslo..

Endret av Bruteson
Skrevet

Uansett hva disse teltene kalles, som hun på videoen bærer, det kryr iallefall av sånne i Oslo.

• Liker 1
Skrevet

Burka er vel fortsatt et sjeldent syn.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil fortsatt stå på mitt og si at det ikke finne veldig mange tradisjonelle burkaer i Oslo. Burka er heller ikke utbredt lenger på verdensbasis.

Skrevet

Beklager, tok deg for å være den anonyme brukeren som ikke hadde sett noen.

Poenget mitt var ihvertfall at man ikke skal lete lenge i Oslo før man finner både Burka og Niqab. Hva hijab angår, har det nærmest blitt mote i Oslo..

Jeg har sett både niqab, abaya og hijab. Men burka har jeg aldri sett. Men jeg hevdet ikke at det ikke finnes mennesker med burka i Oslo. Jeg bare sier at jeg har ikke sett dem:)Og siden jeg beveger meg mye rundt tjukkeste Oslo, så må det bety at burka er relativt sjeldent.

Skrevet

Heldigvis har jeg flyttet og kommet meg vekk fra Oslo, men bodde altså på Oslo grensen i 18år, å da så jeg ordentlig burka daglig. Kanskje det var de samme kvinnene hver gang..? Hvem vet..

Skrevet

Så hva heter disse antrekkene som somaliske kvinner bærer? Er det noen som vet her?

Skrevet (endret)

En form for hijab som jalabeeb eller khamez.

Endret av Bruteson
Skrevet

Jeg har bodd i Oslo i 10 år og kan telle på en hånd de damene jeg har sett i burka.

De er enkelt og greit langt imellom, eller de sitter mest innenfor husets fire vegger slik at man ikke ser dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...