AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #1 Skrevet 17. september 2011 Tror jeg vil ha regulering, men hvordan går jeg frem? Kontakter jeg en kjeveortoped for konsultasjon, eller bør jeg bli henvist av en tannpleier/tannlege? Koster disse konsultasjonene mye? Jeg driter ikke penger, så vet ikke om jeg skal forvente å ut med mange tusen eller noen hundrelapper.
Gjest badeand1 Skrevet 17. september 2011 #2 Skrevet 17. september 2011 Regner med at du kontakter tannlegen først så han/hun får sett om du trenger det. Men..er ikke regulering dyrt da? siden du ikke driter penger.
kaja16 Skrevet 17. september 2011 #3 Skrevet 17. september 2011 hvis du ikke har skjevt bitt eller har for mange tenner, får du ingenting dekket og da må du nok regne med å betale mellom 30-60.000
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2011 #4 Skrevet 17. september 2011 Du bestiller time hos kjeveortoped, det er ikke nødvendig å bestille time hos tannlege for å få hensvisning dit. Da jeg var hos tannlegen og bleket tennene mine fikk jeg vite at jeg ikke trengte henvisning, at jeg selv skulle kontakte for å høre om jeg fikk time. Når du ringer dit kan du jo spørre hvor mye det koster.
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2011 #5 Skrevet 17. september 2011 hvis du ikke har skjevt bitt eller har for mange tenner, får du ingenting dekket og da må du nok regne med å betale mellom 30-60.000 Kan godt hende du må betale 30.000, men som oftest ikke mer enn det. Det har selvsagt mye å si hvor skjeve tenner du har etc.
Minya Skrevet 17. september 2011 #6 Skrevet 17. september 2011 Den gangen jeg fikk regulering kostet det 15000 kun for regulering i overkjeven i ett år. Dette er nå noen år siden, tror det var rundt 1994. Godt mulig det er blitt dyrere, men det kan også hende det er billigere, alt ettersom. Det varierer også ihenhold til hvor lenge du må ha reguleringen, hvor store forandringer som må gjøres (kosmetisk skjeve tenner, eller funksjonelt skjeve tenner).
LeaMichele Skrevet 17. september 2011 #7 Skrevet 17. september 2011 jeg har akkurat hatt regulering og jeg er 24. jeg fikk rabatt av tannlegen av diverse grunner, men han sa prisen ville vært 25 000. mine tenner var som kasta inn i munnen, noen som sto helt på tvers, men det holdt med regulering i et år. men jeg tror han stramma mer enn hva han gjør med ungdommene. jeg ringte bare til "skoletannlegen" og så fikk jeg time. hva en konsultasjon koster vet jeg ikke, da jeg bare betalte en fastpris.
Gjest TS Skrevet 17. september 2011 #8 Skrevet 17. september 2011 TS her. Vet at det er dyrt, men det er jeg forberedt på. At en konsultasjon før jeg faktisk bestemmer meg skal koste mange tusen er jeg derimot ikke så forberedt på Jeg har skjevt bitt og litt overbitt + noen tenner som skulle ha blitt "lina" opp bedre, så det er mulig jeg får dekket noe av det. Fins det noen av dere som gruet dere til å vise dere offentlig med regulering som har positive erfaringer med det? At det faktisk ikke vistes så godt etc? Håper på å få en type som er mest mulig usynlig. Har tenkt på Invisalign, men det koster gjerne litt mer, men får vente å høre hva tannmannen sier!
LeaMichele Skrevet 17. september 2011 #9 Skrevet 17. september 2011 jeg grua meg masse til å få regulering! egentlig har jeg aldri brydd meg no særlig om tennene var skjeive. men mamma skulle spandere så da kunne jeg liksom ikke si nei. men jeg hadde hvite klosser på midten oppe, og ingen som la merke til det før jeg sa noe, eller når jeg panisk prøvde å skjule det. uansett er det bare å hoppe i det, det er uvant den første uka og så bryr du deg ikke lenger.
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2011 #10 Skrevet 18. september 2011 Du kan jo få tannregulering bak tennene, da vises det ikke - tunga får bare litt mindre plass
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå