AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #1 Skrevet 17. september 2011 Hei! Jeg lurer på hva som blir regnet som stort forbruk av Vival. For ca et år siden ble angstanfallene mine slik at jeg fikk vival 0,2 mg hos legen. Tror det var 24 stk i boksen. I en kort periode tok jeg 2-3 i uka, men så har det roet seg. Før dette har jeg ingen erfaring, og jeg er litt redd slike piller, egentlig. Tenker på avhengighet og slikt. Nå lurer jeg på om det er mye med 24 stk på et år? Jeg har bare tatt det i forbindelse med angstanfall og to ganger før jeg skulle ut og fly.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #2 Skrevet 17. september 2011 Regner med at du mener 2 mg, siden Vival finnes i 2mg og 5 mg. 24 stk på ett år er ingenting så sant de ikke er tatt på et par uker. Men det skal jo ikke brukes jevnlig, og noen leger er slappere enn andre med å gi det ut. Om det er mulig så bør ikke Benzodiazepiner brukes i det hele tatt, for det tar ikke bort problemet, det bare roer ned symptomene. 1
Giacomo_P Skrevet 17. september 2011 #3 Skrevet 17. september 2011 Så fremt du ikke tok alle 24 på én gang høres dette fornuftig ud. Det er godt å høre at du har respekt for denne medisinen, for den har stort misbrukspotensiale. Så lenge du tar den slik legen har bestemt, og du ikke tar den fordi du kjender lyst til effekten uden at indikasjonen er til stede, synes jeg ikke du skal bekymre deg. Du blir ikke avhengig av å bruke 24 tabletter i løbet av ett år. Jeg har sett folk som er virkelig avhengige av dette. De tar gjerne samme kvantum i løbet av én dag, kanskje enda mer. Du bør imidlertid være forsiktig med daglig bruk. Da opparbeider du toleranse og avhengighed, og trenger stadig større doser for å få effekt. Da er det farlig.
Gjest otrivin Skrevet 18. september 2011 #4 Skrevet 18. september 2011 Jeg hadde 10 mg (?) og tok IHVERTFALL 10 om dagen. Ble avhengig da, så det var jo ikke veien å gå. Du har nok ingenting å bekymre deg for
AnonymBruker Skrevet 18. september 2011 #5 Skrevet 18. september 2011 TS her. Selvsagt. Blingsa litt på dette. Er selvsagt 2 mg. Tusen takk for alle svar!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå