Gå til innhold

Ahhhrrrggghhh

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg hatt tidenes utbrudd her i heimen. :kjempesinna:

Mønsterark, symaskin og sysaker linet opp i stua. Går inn på rommet til stebarna og skal finne frem den nye buksa jeg har kjøpt. En dyr bukse jeg kjøpte fordi den hadde en utrolig passform, og fordi jeg så at det kunne bli enkelt å tegne av mønster for å kunne sy flere bukser.

Historien bak kleskjøp er hos oss som hos mange andre. Mor sender klær som er for små/flekkete/hullete. Vi kjøper nye klær og ser dem aldri igjen. Idag kom det frem at mor handler på fretex (ikke at det er et problem i seg selv) og tar på det tøyet de dagene ungene skal til oss.

Jeg vet at mor tjener det dobbelte av meg, hun har nedbetalt leilighet OG fått utdannelse gjennom NAV ergo lite/ ingen studiegjeld. Vi sitter nok tilsammen igjen med mindre enn henne etter lån/faste utgifter er betalt, og vi lever ikke i overflod. (altså vi har en trygg bil men ikke smelldyr, hus men ikke villa osv.)

Jeg har holdt en viss oversikt det siste halve året og jeg VET at jeg har kjøpt mer tøy til stebarna enn til mine barn. Idag da jeg hadde utblåsningen, satt 15 åringen min her, hun stemte i (hun er en utrolig reflektert jente) og sa.... Dere må huske å ta med tøyet tilbake hit, for dere får mer tøy en meg og søsteren min. Det er jo litt rart at vi aldri ser dem igjen.

Altså jeg er så forbannet..... Og jeg vet at jeg blir angrepet av KGer her inne for denne utblåsningen, men prøv å se det fra vår side da.

Ifølge stebarna så sier de til mor at de vil ha på seg tøyet herfra når de skal til oss, men mor sier alltid nei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår frustrasjonen din. Men la barna slippe å ta så stor del i dette. De synes nok ikke disse greiene er så kjekke, de heller. Ta det opp med deres mor - kjefting blir det nok, men bare gjør det. Lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Send de tilbake kun med de klærne som mor sender til dere. Men jeg skjønte ikke det med den dyre buksa, var den di eller barna sine? :klo:

Skrevet

Be barna bytte til det tøyet de hadde på når de kom, når de skal hjem igjen til mor.

Tror dessverre det har lite hensikt å ta dette opp med mor. :tristbla:

Skrevet

Det er jo bare å sende med de samme klærne når de skal tilbake til henne, og beholde det du har kjøpt hjemme hos dere?

Evt gå hjem til henne og hente de dyre klærne du har kjøpt.

• Liker 1
Skrevet

Da jeg startet å kjøpe nye klær til fars unger, sendte jeg de med til mor. Hun sendte de aldri med tilbake. Mor sender helt OK klær med til barna, men det jeg har kjøpt er mer finere klær (kjoler ol, jeg har ikke barn selv).. Så jeg har ordnet egen kommode til dem her! Far ba henne også sende tilbake noen klær (på en pen måte), vi fikk tilbake kanskje halvparten ca...

Slutt å send klærne som dere eller deres familie har kjøpt til barna, så er ikke dette lengre et problem.

Mvh en annen "bonusmamma" :)

Skrevet

I ein slik situasjon ville eg berre latt ver å sende tøyet som du/mannen din kjøper til ungane, tilbake til mora. Ta på dei det nye tøyet når dei kjem, og ta på dei moras gamle filler når dei skal tilbake til mora. Høyrast ikkje ut som om det er vits i å snakke til denne mora. Stakkars ungar :(

Skrevet

Ungene har fått beskjed om å ikke ta med tøy herfra. Men jeg skjønner at de heller vil ha med ei fin bukse enn ei hullete når de skal tilbake. Vi har ungene en dag i uka. ååhhh idag er jeg sur sur sur....

Jeg gjør alt for at det skal være ok her hos oss, men nå er jeg lei.

Skrevet

Vi holder tilbake buksene til barna, for ellers så ser vi dem aldri igjen. Barna har mer en nok av gensere men bukser ser det ut til at dem aldri får nye. Kommer i slitte og alt for kort bukser.

Barna er 11 og 13 år og buksene som dem kommer i er størelse 9 og 10 år.

Ingen av klærne som barna fikk til jul har jeg sett igjen etter at barna har hatt dem på seg hjem til mor.

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og krenkelser.

Yvonne (mod)

Skrevet

Når stedatteren ankommer hjemmet vårt (eller samme kveld), legges klærne på en bestemt plass i klesskapet, og hun får på samme antrekk når hun drar hjem til mor igjen. Er det skittent vaskes det selvfølgelig.S

Slik har vi nå gjort det i snart 1 år, for det vi sendte dit kom aldri tilbake. Vi har også et lite lager med "klær som snart er klare for fyllinga", i reserve.

Med min datter og hennes far, går dette greit. Jeg vasker alt av klær som han har kjøpt og sender det med ved henting/levering. Og han "stjeler" heller ikke klær som jeg har kjøpt.

Klart det er barnet som eier klærne, men så lenge knabbing utfører ekstrautgifter, så får man heller holde tilbake.

Skrevet

Her er det slik at ungene begynner å kle seg selv, dermed velger de tøy utifra hva de syntes er fint. Selvfølgelig velger de ei ny bukse og far klarer ikke alltid å holde styr på klærne tidlig en onsdag morgen.

Vi har bedt om å få igjen klær, blant annet bunader de har "lånt" av mine barn i anledning en konfirmasjon. Dama nekter å gi oss det tilbake, og driter i at tøyet ikke engang er ungene hennes sitt.

Jeg kjenner jeg er temmelig matt, for frustrasjonen går også utover ungene selv om det er mora som er dust.

Skrevet

Når det gjelder mine egne unger, pakker de med seg tøy og det de vil ha når de bytter hjem. Det har de gjort sålenge vi har bodd fra hverandre. Ikke noe problem, skal det kjøpes nytt tøy og det er dyrt spleiser far og jeg.

Skrevet

Når det gjelder den bunaden ... jeg hadde sporenstreks dratt til denne moren og hentet buunaden - maken til frekkhet! Også kan du gi henne en replimade av de beste ord!

• Liker 1
Skrevet

Tråd ryddet for spam

Kosemose, mod

Skrevet

Dere har ungene en dag i uka og det er viktigere at de går pent kledd da enn de andre seks dagene i uka? Forstår godt at de heller ønsker å ha på en kul bukse fra dere enn mors filler. Ta det som en kompliment og hev dere over mors smålighet. Eller kjøp billigere klær ;)

• Liker 1
Skrevet

Dere har ungene en dag i uka og det er viktigere at de går pent kledd da enn de andre seks dagene i uka? Forstår godt at de heller ønsker å ha på en kul bukse fra dere enn mors filler. Ta det som en kompliment og hev dere over mors smålighet. Eller kjøp billigere klær ;)

Vi har ungene 1 natt i uka samt annenhver helg. Mor sitter med fler penger enn oss, og dermed føler jeg det er urimelig at hun "stjeler" klær fra oss.

Skrevet

Har en venninne som er i akkurat samme situasjon!!! Jeg blir sint!!! Ingen gode råd herfra, bare litt medfølende sinne :)

Skrevet

Uff, for en kjip situasjon. Og det går tydeligvis ikke an å prate med denne dama heller? Hvor gamle er barna forresten? Hvis de ikke er så gamle kan dere jo bestemme hva de skal ha på seg og sende de tilbake i de samme klæra de kom i...

Her var det faktisk motsatt en stund... :sjenert: Samboer kledde bevisst på barna mindre pene klær den dagen til skulle til moren. En stund syntes jeg det var ok, for vi hadde ikke allverdens med klær. Men syntes også at det var litt flaut liksom. Så nå sendes de avgårde med helt vanlige, pene klær og kommer tilbake i pene klær også :) Har kjøpt myyyyye klær til ungene hans etterhvert (elsker å (impuls)shoppe ;)) så de har egentlig ganske mye fint nå :) Da jeg ble sammen med samboer hadde de mest brukte og slitte klær, så skjønner på en måte at han ikke ville sende de avgårde i de få fine klæra de hadde.

Skrevet

Dama er faktisk helt tett i pappen......

Derfor han dro fra henne, det hele eskalerte da jeg kom inn i bildet 4 år etter bruddet mellom dem. Hun har boikottet samvær, ikke vært hjemme når de skal leveres. Løyet og lurt. Nå er det tøyet hun styrer med. Jeg vet at vi bør ta på dem tøyet de kommer i, men på lørdag skulle jeg altså tegne av mønster fra den nye buksa slik at jeg kunne sy flere bukser som passer og er pene. Var vel egentlig derfor jeg ble så rasende, hadde jo funnet frem alt og var klar til å gjøre ungene fornøyde.

Det er jammen ikke lett å være stemor nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...