Gå til innhold

Min reise til minus ti kilo!


Gjest kml

Anbefalte innlegg

Jeg har ofte kommentert andre sider som handler om vekttap, men følte at det var på tide med en egen side.

Både for meg å lese, og som er åpen for andre til å kommentere :)

For rundt to år siden veide jeg 15 kilo mindre, og en ting som jeg aldri tenkte over var vekten min. Kroppen min var det som jeg var veldig fornøyd med, men samtidig var jeg en veldig guttejente, og viste den aldri fram. Heller skjulte den.

Nå som jeg liker å gå i kjole o.l. er kroppen min mitt største fokus fram til neste sommer, ettersom jeg ikke viste meg i bikini en eneste gang denne sommeren.

Jeg er 173 cm og veier 72 kilo. Jeg vil gjerne ned til 60, men dette målet har jeg satt av hele året på, i motsetning til ifjor da jeg prøvde å gå ned 5 kilo på tre måneder. Noe jeg klarte. Men så gikk jeg de opp igjen på en måned :P

Idag skal jeg trene, og jeg tenkte å veie meg på senteret idag, så det blir interessant.

Jeg har allerede prøvd å være sunn og trene den siste måneden, så håper jeg vil se resultater. Jeg trener mye styrke noe som jeg har hørt er veldig bra for de som vil stramme opp kroppen, men samtidig er jeg litt nervøs fordi jeg har blitt advart at muskler bygges og da kan man også gå litt opp i vekt.

Men vi får se :)

Kostholdet mitt igår besto av:

Frokost: skummet kulturmelk med havregryn og et lite dryss sukker over.

Mellom: fruktkopp. (fås kjøpt på skolen og de er kjempesmarte! Friske fruktbiter)

Lunsj: grønnsaksuppe.

mellom: cherrytomater og noen skiver med parmaskinke.

Middag: mr lee nudler (ble litt kalorier der)

Kvelds: liten skål med skummet melk og havregryn.

Ellers drikker jeg mye fun light saft.

Når det gjelder godteri o.l. så hr jeg kuttet det ut, men kan gi meg selv det en gang i blant. Som for eksempel igår kjøpte jeg en sjokolade, men det var også den første jeg virkelig hadde lyst på på tre uker, så da var det i orden for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er treningen ferdig og gjett om treneren knuste oss! Situps med medisinball, push-ups, knebøy o.l. jeg prøvde så godt jeg kunne, og kunne faktisk mer enn jeg trodde.

Jeg klarer vanligvis ikke situps med hodet opp til knærne, men nå med ball (som veier rundt 3-4 kilo) var det så press når noen roper; fortere fortere! at jeg mirakuløst klarte det:P Men var nærme på å kaste opp etter treningen da.

Hurra :)

Vekten viste 71,1 kilo også. Ennå mer hurra :) Men tror det har noe med at jeg fikk veid meg på morgenen (etter frokost da) for en gangs skyld. Tror lørdag morgen skal bli min faste veiedag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loveheartx

Wow, jeg må si jeg er imponert over det kostholdet du skrev der! Om du klarer å fortsette å spise så bra og trene så tror jeg du klarer å gå ned i vekt ganske lett.

Selv om motivasjonen kan være lav enkelte dager, så husk at det vil være verdt det til slutt! Masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse takk Loveheartx! Er så godt å høre :D

Nå er ikke kostholdet mitt slik hver dag, men prøver å holde det så sunt som mulig.

En grunn til det er nok latskap, jeg er ikke så fan av å bruke tid på å lage mat, så jeg spiser ofte så sunt som jeg kan ute, eller lager noe raskt hjemme, noe gårsdagens mat er et eksempel på :)

Og glemte å skrive at jeg trener 1,5 timer annenhver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sure :) Jeg veide 66 kilo etter 2 og en halv måned med mye trening, og veldig sunt kosthold. Deretter reiste jeg på ferie med en venninne og jeg hadde den holdningen med at det er ingen big deal å kose seg på ferie.

Tro meg; hvis sukker og fett var bra for oss kan jeg spise sjokolade, chips, mcdonalds og brus dagen lang. Jeg drakk mye brus, mye fet mat, myyyye sjokolade og ingen trening. Så når jeg kom hjem fra ferie så fant jeg det veldig vanskelig å komme tilbake til den livsstilen med trening og sunt kosthold. Sukkeret hadde meg for å si det sånn. Så var jeg poof oppe i 70 kilo.

Så gjennom sommeren hadde jeg jo ferie så jeg bestemte meg for å begynne på høsten igjen (nå) med å gå ned i vekt og ikke tenke på det når jeg var hjemme igjen. Så jeg gikk opp ytterlige 2,5 kilo gjennom sommeren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aha jeg skjønner ;) Hadde det litt på samme måte faktisk. Jobbet masse før jul, fysisk arbeid, gikk ned et par kilo av dette og ble veldig glad da jeg ikke hadde planlagt det, for å si det sånn :gjeiper:

Reiste til utlandet i 4 mnd hvor jeg spiste pommes frites og hamburger, snickers annenhver dag og oreos hver dag. For ikke å snakke om hardfylla med rom og cola som startet torsdagene og ikke var ferdig før søndags morgen. Hver helg i 4 mnd. Gikk faktisk opp seks kg, hadde tippet på ti :gjeiper: Så var ikke helt blid når jeg kom til Norge igjen nei. Hehe.

Virker som om du har funnet et fint opplegg nå da :) Blir spennende å følge med, du må komme med oppdateringer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens program:

Frokost: to grovbrødskiver med kaviar.

Deretter trente jeg en time, veldig hard trening. (drakk en liter vann)

Etter trening: kulturmelk med havregryn

sen Lunsj: fullkornspasta med spinat og parmaskinke.

tidlig "middag": to brødskiver med lett skinkepålegg.

Ble en tidlig middag idag fordi jeg skal ut, men alkoholforbruket mitt idag skal være på maks 4 glass vin. Ingen øl eller sprit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, maaaaybe Smores ;)

Aaaalright! NY UKEE!

Trening idag har vært lite på hjemmefronten, men har gått tur i to timer, så det teller vel for litt :)

Frokost: To grovbrødskiver med lett skinkepålegg

Lunsj: Salat med kylling og ekstra lett melk

Mellom: havregryn og skummelt kultur melk (er jo sååå godt!)

Middag: fullkornspasta med lett skinke.

Også til kvelds tar jeg meg et brett med cherrytomater.

Jeg vet middager skal være så og så mye grønnsaker og ditt og datt, men som sagt misliker jeg matlaging. Derimot spiser jeg mye rått. For eksempel kan jeg ofte dandere en tallerken med tomater, paprika, agurk og gulrøtter, og sitte og knaske :) det syntes jeg er godt og sunt!

Et spørsmål jeg lurer på er da om mozarella er noe spesielt ille? Er så godt i salat. Og hva er dette cottage cheese alle snakker om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er jeg ganske stolt :) Jeg tror det viktigste å fokusere på for meg er å opprettholde alle treningene. Jeg har for vane å være veldig engasjert, og dermed miste motivasjonen en måned inni kosthold og treningsprogrammene.

Nå har det gått litt over en måned og trening begynner å bli et ork merker jeg, men jeg må pushe gjennom kneika. Snart kommer jo resultatene! Selv om jeg ikke ser mye på vekten ennå (skal veie meg hver lørdag) merker jeg at jeg trener styrke.

Jeg har blitt så mye sterkere i armene, og ser en muskel poppe opp når jeg flekser, hehe :)

Håper bare som sagt at dette med å legge på seg når man får muskler, avtar snart :P Jeg er klar for å se forandringer på kroppen!

Har også begynt med å ta et bilde av kroppen min hver uke, for å kanskje kunne se forskjell etterhvert :)

Frokost: To brødskiver med lett skinke

Mellom: Frukt

Lunsj: Grovt rundstykke med salat, tomat og paprika.

Før trening: YT "før trening" drikk

Så trente jeg idag i 2 timer, ganske hard trening som alltid

Etter: lett sjokolademelk (treneren sa jeg kunne drikke det etter trening

Middag: Nudler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En liten stund siden jeg har skrevet nå...

Onsdag var en god dag, kostholdsmessig. Var litt syk så ble litt avslapning den dagen.

Igår trente jeg i to timer, og drakk da en liter vann under treningen.

Kostholdet i går var:

Frokost: Havregryn og skummelt melk

Lunsj: frukt og litt salat.

Før trening: Grovt rundstykke med tomat og salat

Etter trening: Litago lett sjokolademelk

Middag: Sushi

Imorgen tidlig er det en ny trening, og da skal jeg veie meg igjen. Håper ikke den ene brusen jeg hadde idag ødelegger så mye for det :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helgen har jeg vært veldig flink :) Eneste "godis" jeg hadde var en halv liter brus. Og det er bra til å være meg :P

Igår trente jeg en time (treningene er så harde!) og merker jeg er støl over hele meg idag. Men det er jo bra, ettersom man vet man trener godt om man merker smerten ;)

Jeg veide meg også igår og vekten viste akkurat 71,1 kilo. Den går riktig vei! Hurra :)

...Så nå at jeg skrev over at jeg var 71,1 forrige uke... Trodde jeg hadde gått ned mer :/ Aargh... om ikke dette er fordi musklene vokser så vet ikke jeg... jeg har aldri i mitt liv trent så hardt og spist så sunt som nå..! Er veldig vanskelig å oprettholde om jeg ikke ser noe resultater :( Må nok ha et ord med treneren. Dette er frustrerende :(

Imorgen er en ny uke som betyr mange flere treninger og mange timer på skolen og biblioteket. Finner det vanskelig å sjonglere å jobbe så hardt med forskjellige ting. Føler jeg jobber best med skolen når jeg kan spise kake og drikke brus. Derfor jeg alltid har sprukket med kostholdet i eksamensperioder.

Nå som jeg "koser" meg med gulrøtter, vann og knekkebrød ved pulten, sitter jeg bare å tenker på hvor sulten jeg er og hvor irriterende det er å gjøre skolearbeid når man er gretten og ikke eier konsentrasjon. Tror det er noe jeg må lære meg, for skolen krever virkelig mye av meg dette året...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treneren gav meg kostholdstips. Men ærlig talt.. Jeg syntes de diettene personlige trenere foreslår er så strenge! Er jo ikke som jeg er såå overvektig at jeg trenger kjempeskjerpings. Feks at sushi skal jeg bare kose meg med i helgene? Spiser det fordi jeg trodde det var dritsunt jeg.

Ingen juice (drikker bare et halvt glass om dagen)

Ingen nudler

Ingen brød

Kun grønnsaker, fisk og hvitt kjøtt. Høres ut som det er alt jeg "burde" spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis noen lurte kommer jeg til å roe ned litt med skrivingen her. Min nye slankeplan er å ikke bry meg så mye, hehe. Veie meg færre ganger, snakke mindre om temaet og heller bare "være". Spise sunt og trene, men ikke tenke så sykt mye på det. Så sier jeg ifra her når store ting skjer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kan noen være så snill å fortelle meg hva cottage cheese er? Hører det mye i slankesammenheng, men hvordan spiser jeg det? Kjøpte en boks idag, jeg trodde jo det var en ost, mn ser ikke sånn ut. er dette velig sunt og hvordan spise det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...