Gå til innhold

Depresjon og angst = hårtap ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har mistet utrolig mye hår i det siste og det har poppet opp kviser i store mengder (noe jeg aldri bruker å ha utenom det månedlige, og til og med da er det ikke så ille som nå. Særlig de 2 siste ukene etter en hendelse som har fått meg så ned på bunnen... Kan grunnen til iallefall hårtapet, være grunnet kraftig depresjon ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplevde også å ha lriftige hårtap og kviseutbrudd etter en periode med mye stress og angst. Men jeg ville ha godt til legen og få bekreft dette, om jeg var deg. Kanskje han kan hjelpe med noen antidepresive eller beroligende tabletter :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Kan bekrefte det med hårtap, ser det ofte som frisør. Stress og andre psykiske tilstander påvirker hele kroppen, og hårtap er en veldig typisk reaksjon. Det vokser ut igjen, det er alltid "gøy" å se tusen småhår på 5 cm rundt hele hårfestet, så kan man tenke 5 mnd tilbake i tid og tenke at det stemmer på dagen ;) Noen får også bulker i tommelneglen når de har det tøft.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg opplevde også å ha lriftige hårtap og kviseutbrudd etter en periode med mye stress og angst. Men jeg ville ha godt til legen og få bekreft dette, om jeg var deg. Kanskje han kan hjelpe med noen antidepresive eller beroligende tabletter :)

litt teit tips da det er mye bedre å trene og evt legge om kostholdet.

god fysisk form = god psykisk form

ja, det henger sammen. (lykke)piller er TEIT hilsen adhd gutt

Endret av nymfo88
Skrevet

litt teit tips da det er mye bedre å trene og evt legge om kostholdet.

god fysisk form = god psykisk form

ja, det henger sammen. (lykke)piller er TEIT hilsen adhd gutt

Er en sammenheng ja, men stemmer ikke alltid. Blir derfor dumt å omtale antidepressiva som teit.

Skal likevel si meg enig i at man burde teste litt andre løsninger først.

• Liker 1
Skrevet

Jada, jeg har generalisert og sosial angst, og i gode perioder vokser det ut utallige småhår, så kommer angsten og tar kotrollen å de håra, vet egentlig ikke hva som teknisk skjer med dem, men borte blir de.

• 2 uker senere...
Skrevet

håret påvirkes av det psykiske ja, mistet halve håret ca et halvt år etter dødsfall i familien, pga mye stress og sorg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...