Gå til innhold

Hjelp - forslag til tilbehør

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal servere kyllingfilet. Skal fylle de med fetaost og surra bacon rundt, og steke de i ovnen. Men hva serverer man til??

I og med at kyllingen skal i stekeovnen bør jo tilbehøret helst ikke trenge å måtte i stekeovnen...

HJELP!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg lager dette titt og ofte, og serverer det med ris, spinat, asparges (osv.), og gjerne litt hvitløkssmør. Har erfart at det er ingen vits å lage saus til dette, ettersom kyllingen blir så fantastisk saftig, og osten inne i kyllingen er "saus" nok :)

PS: Bare sånn i tilfelle..

Etter at du har fylt kyllingen og snurret bacon rundt den, knyt to tråder rundt kyllingen (en i hver ende) og stek den på alle sidene i panna raskt, så blir baconet SUPERGODT!! :)

Endret av Lille Måne
Skrevet

Fløtegratinerte poteter? Fløtestuet brokkoli? Ovnsbakte grønnsaker? Soppstuing? Søtpotetmos? En frisk salat?

Skrevet

Jeg bruker å ha ovnsbakte båtpoteter og en god salat til, gjerne med feta, oliven og soltørket tomat i. Tzatziki er godt til.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg pleier å ha ris og en god salat til. Synes det er så mye smak på kyllingen at jeg ikke trenger feit saus. Synes det blir friskt og godt med salat.

Skrevet

Du skal ha liten stekeovn, eller lage til ganske mange personer, før det ikke er mulig å få plass til 2 ting i stekeovnen på samme tid. Bare velg tilbehør som skal stekes på samme temperatur, så går det bra.

Jeg serverer nesten alltid kyllingfilet med båtpoteter. Steker de på 225 grader varmluft i 20 min. Steker ofte kyllingen sammen med potetene.

Skrevet

Jeg ville servert foccacia, ris/potetbåter stekt i ovnen, tzatziki og en god salat (med blant annet soltørkede tomater, fetaost, oliven, pinjekjerner) til :)

Gjest Consensio
Skrevet (endret)

Til slik mat holder jeg meg unna tunge sideretter som noen over her nevner (flötepoteter, stuinger osv) da jeg föler det blir veldig ... blött og tungt, av mangel på bedre beskrivelse, hehe.

Jeg pleier å servere en deilig og frisk salat med krydder og en god olje, og selvfölgelig mye syre som lime/sitronsaft. Til nöd kan jeg lage stekte potetbåter til mannen da han ofte föler at det mangler noe om han bare får kjött og salat. Eller en lett pure av brokkoli/poteter.

Endret av Consensio

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...