Gå til innhold

Slitsomt med såkalte "innvandrere"

Fremhevede innlegg

Skrevet

Som 20 år gammel jente, tilflyttet til hovedstaden, så synes jeg det begynner å blir slitsomt med enkelte innvandrere.

Hvis jeg går på gata så hører jeg stadig folk som slenger "ååå så sexy" etter meg. Samme med venninne mine. Hva forventer de å oppnå med det? Tror de at man vil snu seg og si "takk i lige måde, skal vi bli kjærester?"

Det er rett og slett ekkelt..

Men har aldri opplevd det med "innvandrere" som ser ut som Afrikanere. Er bare de øst Europeiske som oppfører seg sånn. Kan jo være de er norsk og har bodd her hele livet og kanskje er kristne, men på dialekten så hører man at de ikke har bodd her så lenge.

Og mange gjør seg liksom så til og "her kommer jeg gående med alle de kule kompisene mine". Roper høyt på bussen også..

Ok, ikke meningen å være rasistisk, men dette er mer et spørsmål.

Er dette bare kulturen deres eller er det religion?

Håper jeg ikke fornærmer noen, men måtte bare få det ut en plass.. :(

Hadde jeg kommet til et fremmed land, ville jeg prøvd å oppføre meg etter landets skikker og normer.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pass deg nå. Enkelte her på KG hyler rasist for det minste!

• Liker 6
Skrevet

Ok, ikke meningen å være rasistisk, men dette er mer et spørsmål.

Er dette bare kulturen deres eller er det religion?

Hvilken religion skulle det være, som pålegger mennene å rope etter damer på gata? Den religionen har aldri jeg hørt om, ihvertfall.

• Liker 5
Gjest HunterLady
Skrevet

Det kalles for å ha ulike verdier og det å komme fra ulike kulturer.

Og hva så at de sier at du er sexy? Smil og gå videre.

Vil ikke påstå at de hørtes ondsinnede ut.

Skrevet

Hvilken religion skulle det være, som pålegger mennene å rope etter damer på gata? Den religionen har aldri jeg hørt om, ihvertfall.

Er jo akkurat derfor jeg spør!

I noen religioner så tror jo nemlig menn at de er verdt mest og kan gjøre som de vil ovenfor damer.

TS.

• Liker 2
Skrevet

"såkalte innvandrere", hva betyr det? Er de innvandrere eller ikke? Selv er jeg en av disse "såkalte" nordmennene som ikke plages av slik.

• Liker 1
Skrevet

Det er nok en kulturkræsj ja, en del steder det er helt akseptabelt med slike utrolig plagsomme tilnærminger. Tror nok ikke det står i noen hellig bok at man skal rope etter jenter :fnise:

Men ja, når det blir såpass plagsomt at det er problematisk og litt skremmende viser det at integreringen har feilet i enkelte miljøer, noe som må tas tak i!

• Liker 4
Skrevet

Kjenner meg godt igjen, og liker det ikke. Jeg har blitt mindre innvanringsvennlig av det, faktisk. Ukultur!

• Liker 5
Skrevet

Men når dere er i syden, da liker dere det!

• Liker 4
Skrevet

Rett i forsvar som vanlig....

Hun skriver ikke at de sier hun er sexy. De roper det!

En viss forskjell. Veldig respektløst å rope noe sånt etter fremmede folk, men det er jo tydelig at du liker det HunterLady.

• Liker 4
Gjest snoopy_93
Skrevet

Bare vent til de kommer å prøver å sjekke deg opp mens du venter på tog/trikk.. DET er ekkelt. (spesielt når de snakker til kompisen på det merkelige språket sitt, får litt "nå planlegger de voldtekt" abstinenser av det)

Gjest HunterLady
Skrevet

Men når dere er i syden, da liker dere det!

Bingo. Noen jenter er merkelige..

• Liker 1
Skrevet

"såkalte innvandrere", hva betyr det? Er de innvandrere eller ikke? Selv er jeg en av disse "såkalte" nordmennene som ikke plages av slik.

Såkalte innvandrere: folk som virker som de er innvandret til Norge. Ikke er født og oppvokst her. Folk har forskjellige meninger om hva som er en innvandrer. Men de fleste tenker nok at snakker man kebabnorsk og er litt mørkhudet, så går det under innvandrer.

Skrevet

Bingo. Noen jenter er merkelige..

TS her. Har aldri vært i syden, så kan ikke svare på det.

Synes det er like ekkelt om en mann på 50 år sier det samme, selv om han ser norsk ut!!

• Liker 2
Gjest HunterLady
Skrevet

TS her. Har aldri vært i syden, så kan ikke svare på det.

Synes det er like ekkelt om en mann på 50 år sier det samme, selv om han ser norsk ut!!

Men hvorfor??

Ikke ment som noe angrep, men er det så fælt å få komplimenter?

Er det bedre å bli beglodd og befølt på dansegulvet av nordmenn på en nattklubb? Eller er det ekkelt bare på dagen, og ikke hele tiden?

Gjest grapefrukt
Skrevet

Er jo akkurat derfor jeg spør!

I noen religioner så tror jo nemlig menn at de er verdt mest og kan gjøre som de vil ovenfor damer.

TS.

Herregud, NEI det er ikke slik at i noen religioner så tror menn at de er verdt mest og kan gjøre som de vil overnfor damer.

Det finnes derimot menn som er oppvokst i deler av samfunn hvor dette er normen, men det er ikke slik at det er religion deres som har gjort dem slik. Det er heller ikke slik at alle menn som vokser opp i slike samfunn blir sånn, selv om de har foreldre og andre voksenpersoner rundt seg som lever slik.

Det er ikke sikkert du har lagt merke til det, men det finnes og norske menn som tror de er verdt mest og kan gjøre som de vil ovenfor damer.

Slutt å skjær alle over en kam, det blir bare for dumt.

• Liker 3
Gjest HunterLady
Skrevet (endret)

Rett i forsvar som vanlig....

Hun skriver ikke at de sier hun er sexy. De roper det!

En viss forskjell. Veldig respektløst å rope noe sånt etter fremmede folk, men det er jo tydelig at du liker det HunterLady.

Jeg verken liker det eller misliker det. Det bryr meg midt i ræva. Jeg tenker at de er ute etter et ligg, og at de er mer utadvendte enn Ola Nordmann som kun tør å sjekke opp jenter når han har drukket en halv liter sprit.

Og btw: Hva med å holde deg som en saklig debattant? Blir tatt mer seriøst av det. :jepp:

Endret av HunterLady
  • Liker 2
Skrevet

Min erfaring er at det ikke hjelper. Jeg er alltid hyggelig mot fremmede folk uansett hvor de kommer fra. Om noen på byen gir meg et kompliment sier jeg takk og går til mitt.

Hvis det er en innvandrer gir de seg ikke! Følger etter meg, plystrer, roper. Selv etter jeg høflig sier at jeg ikke er interessert fordi jeg er gift. Jeg har aldri opplevd noe sånt fra norske menn. De kan prøve seg en liten stund, men skjønner ordene ikke interessert og gift.

Tonje

• Liker 5
Skrevet

Herregud, NEI det er ikke slik at i noen religioner så tror menn at de er verdt mest og kan gjøre som de vil overnfor damer.

Det finnes derimot menn som er oppvokst i deler av samfunn hvor dette er normen, men det er ikke slik at det er religion deres som har gjort dem slik. Det er heller ikke slik at alle menn som vokser opp i slike samfunn blir sånn, selv om de har foreldre og andre voksenpersoner rundt seg som lever slik.

Det er ikke sikkert du har lagt merke til det, men det finnes og norske menn som tror de er verdt mest og kan gjøre som de vil ovenfor damer.

Slutt å skjær alle over en kam, det blir bare for dumt.

TS her. Takk og pris for at det ikke er en religion som er sånn da!

Skjærer aldeles ikke alle over en kam.

Har til gode å møte noen norske menn som er sånn. Joda, noen ungdommer som tror de er noe. Men når de blir voksne, - nei. I allefall ingen griser på 50 år som roper på unge jenter. det har jeg heldigvis til gode. Men i løpet av en kveld hørte jeg kanskje 40 kommentarer. Og det var bare innvandrere. Beklager, men sånn var det faktisk. Men det var jo likevel hundrevis av andre som ikke sa noe, så nei jeg skjærer ikke alle over en kam.

• Liker 4
Skrevet

Min erfaring er at det ikke hjelper. Jeg er alltid hyggelig mot fremmede folk uansett hvor de kommer fra. Om noen på byen gir meg et kompliment sier jeg takk og går til mitt.

Hvis det er en innvandrer gir de seg ikke! Følger etter meg, plystrer, roper. Selv etter jeg høflig sier at jeg ikke er interessert fordi jeg er gift. Jeg har aldri opplevd noe sånt fra norske menn. De kan prøve seg en liten stund, men skjønner ordene ikke interessert og gift.

Tonje

Hvor er det dere opplever dette, egentlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...