Gå til innhold

Gottebiten? Nei takk!

chr1989

Anbefalte innlegg

Det har faktisk litt å si hvor mye penger man legger igjen i en butikk. Det har med lojalitet og kundeforhold. Du legger igjen mer penger om du har et godt forhold til butikken.

Ikke tro noe annet engang.

Det skal ikke ha noe å si for hvordan man blir behandlet som kunde. Og du.. selv om du har kveldskurs i strategi fra BI så sitter du ikke på svaret på alt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men det verste her, er denne hånlige motbøren du møter på dette forumet fra "anonyme". Stakkarslige sjeler som skjuler seg bak en anonym bruker.

:skratte:

Så fordi man sier det man mener om noe (som tilfeldigvis ikke er det samme som du og TS mener), så er man stakkarslige sjeler?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ansatte har garantert en regelbok å følge. Hun fulgte reglene, trådstarter gjorde ikke. Ergo har den ansatte sitt på det tørre.

Jeg handler ikke jevnlig i Sverige, men neste gang jeg er over der kommer jeg ikke til å omgå Gottebiten pga at trådstarter her måtte betale dobbelt for snop til kroner 17,- fordi hun ikke maktet å forstå at man må ha med seg kvittering for betalte varer man tar med i neste butikk.

Om det er god eller dårlig service fra Gottebiten sin side er helt uvesentlig her. Hvis trådstarter og kjæreste mente at servicen på Gottebiten var så elendig burde de lagt fra seg alle varene til kr 700 og gått uten å kjøpe noe. Da hadde de stått for det de mente. Men det er mye kjekkere å sitte på internett å kvasifundere over god kundeservice, kvasireklameverdi etc.

Selv ville jeg, hvis jeg følte meg så forulempet av å måtte betale om igjen kr 17 heller kontaktet Gottebiten sentralt fremfor å lage en gnåletråd på internett.

Jeg har gjort det også jeg Blondie ;)

Synes du gjør deg mye antagelser uten grunnlag...

Jeg skrev også i første tråd (gjorde jeg ikke det da?) at jeg angret på at vi ikke gikk. Men i øyeblikket blir man bare ikke alltid like snartenkt som ønsket. Dessuten hadde vi endel løsvekt og jeg vet ikke hvordan de håndterer om noen ikke skal ha det? Det er jo blandet og kan jo ikke puttes tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BezzerWizzer, høyt utdannet mann fra hovedstaden, med forbrukeratferd, forretningsutvikling og strategi som hovedfokus.

Hvis du er så høyt utdannet som du hevder å være, så burde du visst at vi som jobber i butikk har regler å forholde oss til, uavhengig om kunden kjøper noe for 30 kr eller 700 kr.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ansatte har garantert en regelbok å følge. Hun fulgte reglene, trådstarter gjorde ikke. Ergo har den ansatte sitt på det tørre.

Jeg handler ikke jevnlig i Sverige, men neste gang jeg er over der kommer jeg ikke til å omgå Gottebiten pga at trådstarter her måtte betale dobbelt for snop til kroner 17,- fordi hun ikke maktet å forstå at man må ha med seg kvittering for betalte varer man tar med i neste butikk.

Om det er god eller dårlig service fra Gottebiten sin side er helt uvesentlig her. Hvis trådstarter og kjæreste mente at servicen på Gottebiten var så elendig burde de lagt fra seg alle varene til kr 700 og gått uten å kjøpe noe. Da hadde de stått for det de mente. Men det er mye kjekkere å sitte på internett å kvasifundere over god kundeservice, kvasireklameverdi etc.

Selv ville jeg, hvis jeg følte meg så forulempet av å måtte betale om igjen kr 17 heller kontaktet Gottebiten sentralt fremfor å lage en gnåletråd på internett.

Regelbok ja.

men...

http://snl.no/konduite

Skjønner du ikke greia, så la vær å kommenter.

Og nei det er ikke uvestentlig om det er god eller dårlig service, det er faktisk det som er sakens kjerne. Det burde du og skjønne.

Dere som tror at regelboka er hvordan du gjør jobben bak kassa på rimi for eksempel har virkelig misforstått butikk. Regelboka er retningslinjene, kundeservicen må du selv stå for.

Det er lov å bruke huet også.

Edit: Innlegget er redigert for krenkende uttalelser og avsporing. Iah, mod

Endret av Iah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke ha noe å si for hvordan man blir behandlet som kunde. Og du.. selv om du har kveldskurs i strategi fra BI så sitter du ikke på svaret på alt.

Selv om mitt "kveldskurs" i strategi bare viser deres ignoranse, bør ikke bety at du faktisk skjønner hva dette dreier seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Er du tom for fantastiske floskler og andre tåpelige argumenter slik at du går på person i stedet? I såfall bør du lese regelboken på KG.

Og nei det er ikke uvestentlig om det er god eller dårlig service, det er faktisk det som er sakens kjerne. Det burde du og skjønne.

Jeg kommer ikke til å boikotte Gottebiten på grunn av at du og dama tapte 17 kr. Tvert om så hadde jeg aldri hørt om gottebiten før denne tråden. Mao. kommer jeg til å legge merke til den neste gang jeg er i Sverige. Så lurt dette var ...

Dere som tror at regelboka er hvordan du gjør jobben bak kassa på rimi for eksempel har virkelig misforstått butikk. Regelboka er retningslinjene, kundeservicen må du selv stå for.

Det er lov å bruke huet også.

Det er ikke alle butikkansatte som evner skilnaden mellom konsekvent å følge reglene og å utvise litt skjønn. Ikke vet du heller hvor mange daglige forsøk på tyverier Gottebiten har slik at du kan uttale deg om hvor viktig det er å følge regelboken.

Jeg er ferdig med denne diskusjonen for det er ikke noe mer å diskutere når man går til personangrep etter å ha tømt argumenthaugen.

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er så høyt utdannet som du hevder å være, så burde du visst at vi som jobber i butikk har regler å forholde oss til, uavhengig om kunden kjøper noe for 30 kr eller 700 kr.

Ja dere har regler å forholde dere til.

Siden du da tydeligvis jobber i butikk, så skjønner jeg at du føler deg tråkket på tærne om at jeg prater negativt om jobben din og kanskje også arbeidet du gjør.

Serviceyrker krever veldig mye av mennesker, så jeg skal være den første å rose en god service-yter. Men for å kunne yte god service, så trengs det litt mellom ørene også. Det holder rett og slett ikke å kun følge reglene i boka. Du jobber med mennesker, og folk flest kjenner ikke til dine regler og retningslinjer, så dette er noe du som kassaarbeider er nødt til å bringe frem på en forståelig og vennlig måte.

Men jeg synes det er litt trist at jeg er nødt til å skrive dette til deg, når du allerede burde visst dette fra før av.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du tom for fantastiske floskler og andre tåpelige argumenter slik at du går på person i stedet? I såfall bør du lese regelboken på KG.

Jeg kommer ikke til å boikotte Gottebiten på grunn av at du og dama tapte 17 kr. Tvert om så hadde jeg aldri hørt om gottebiten før denne tråden. Mao. kommer jeg til å legge merke til den neste gang jeg er i Sverige. Så lurt dette var ...

Det er ikke alle butikkansatte som evner skilnaden mellom konsekvent å følge reglene og å utvise litt skjønn. Ikke vet du heller hvor mange daglige forsøk på tyverier Gottebiten har slik at du kan uttale deg om hvor viktig det er å følge regelboken.

Jeg er ferdig med denne diskusjonen for det er ikke noe mer å diskutere når man går til personangrep etter å ha tømt argumenthaugen.

"Floskler" har man i bøttevis.

Personlig? Jeg tror det personlige her ble brutt ganske tidlig av ganske mange når man håner hvorfor noen handler godteri for 700 kroner. Det er personangrep, og det er ikke blitt merket.

Jeg har forøvrig aldri vært på gottebiten. Og ikke er jeg samboer heller.

Når det kommer til statistikk på antall tyverier så finnes dette tilgjengelig hos byråer som SSB og liknende. Når det kommer til svinn, så er ofte dette beregnet inn i produktkalkylen, en forventet svinnprosent.

Det er man nødt til å gjøre for å kunne opprettholde en lønnsom bedrift.

Men noe av det mest verdifulle er gode kundeforhold. Det er meg uforståelig at dette ikke har blitt påpekt her tidligere. Det er svært kortsiktig å tenke regler og retnignslinjer konsekvent. Når det gjelder tyveri, så ja. Men denne saken kunne vært løst på en måte som hadde gagnet kunde OG butikken, så hvorfor er ikke det et alternativ man egentlig burde valgt.

Tenk i det lengre løp, og ikke i det korte løp. Mange av dere her ville heller tatt 100 kroner idag, enn 200 kroner om en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dere har regler å forholde dere til.

Siden du da tydeligvis jobber i butikk, så skjønner jeg at du føler deg tråkket på tærne om at jeg prater negativt om jobben din og kanskje også arbeidet du gjør.

Serviceyrker krever veldig mye av mennesker, så jeg skal være den første å rose en god service-yter. Men for å kunne yte god service, så trengs det litt mellom ørene også. Det holder rett og slett ikke å kun følge reglene i boka. Du jobber med mennesker, og folk flest kjenner ikke til dine regler og retningslinjer, så dette er noe du som kassaarbeider er nødt til å bringe frem på en forståelig og vennlig måte.

Men jeg synes det er litt trist at jeg er nødt til å skrive dette til deg, når du allerede burde visst dette fra før av.

Jeg skjønner hva du mener med å vise skjønn. Og det gjør jeg titt og ofte. Men jeg kan ikke vise skjønn til samtlige kunder som kommer innom. Da blir det et sabla rot.

Jeg forventer heller ikke at kundene kjenner til vår butikkpolicy (som varierer fra butikk til butikk), men jeg forventer at kundene mine sier i fra om de går inn med en vare, eller har med seg kvittering. Jeg har måttet sagt "det går greit,men du må huske kvittering neste gang" flere ganger, og om det begynner å skje oftere så må jeg nesten ta betalt for varen. Jeg vet at det er en kjede som har nulltoleranse for den slags, og ofte har plakater hengende ved inngang etc, for å hindre at det skjer.

Jeg vil tro at en butikk som Gottebiten sliter en del med svinn, og at de derfor har spesielle retningslinjer ang dette. Litt søkt å si det, men TS var kanskje den sjuende kunden den dagen som "hadde kjøpt noe et annet sted", men at hun måtte betale for det, fordi hun i kassen ikke ville ta sjansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 - seks - sider på en så åpenbar sak!?

:rulle:

Den er så langt fra åpenbar når forståelsen og villigheten til å forstå god forretning og service er som den er.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener med å vise skjønn. Og det gjør jeg titt og ofte. Men jeg kan ikke vise skjønn til samtlige kunder som kommer innom. Da blir det et sabla rot.

Jeg forventer heller ikke at kundene kjenner til vår butikkpolicy (som varierer fra butikk til butikk), men jeg forventer at kundene mine sier i fra om de går inn med en vare, eller har med seg kvittering. Jeg har måttet sagt "det går greit,men du må huske kvittering neste gang" flere ganger, og om det begynner å skje oftere så må jeg nesten ta betalt for varen. Jeg vet at det er en kjede som har nulltoleranse for den slags, og ofte har plakater hengende ved inngang etc, for å hindre at det skjer.

Jeg vil tro at en butikk som Gottebiten sliter en del med svinn, og at de derfor har spesielle retningslinjer ang dette. Litt søkt å si det, men TS var kanskje den sjuende kunden den dagen som "hadde kjøpt noe et annet sted", men at hun måtte betale for det, fordi hun i kassen ikke ville ta sjansen.

Når du skriver at du ikke kan vise skjønn til samtlige kunder som kommer innom, så har du ikke skjønt konseptet helt. Ja du viser større forståelse enn flere her, men det er ikke snakk om at du som kassa-arbeider skal vise skjønn til enhver tid. Skjønn bør være en del av helheten. Du trenger ikke la enhver gå forbi kassa med varer som "kanskje" er fra en annen butikk, men man kan legge frem en annen tone og takt som vil imøtesees som vennlig og empatisk.

Når man turer frem med regelboka og "sånn er det" så viser dette lite skjønn. Og den type holdning bør aldri forekomme. Det bør vises skjønn til enhver kunde ja, og det bør være en del av din fremtoning. Åpen og vennlig. Ikke meningen at du skal la kundene få lov til å gjøre hva de vil, men man kan behandle en hver kunde med den respekt som han/hun fortjener og med en fremtoning som gjør at kunden forstår ditt ståsted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du skriver at du ikke kan vise skjønn til samtlige kunder som kommer innom, så har du ikke skjønt konseptet helt. Ja du viser større forståelse enn flere her, men det er ikke snakk om at du som kassa-arbeider skal vise skjønn til enhver tid. Skjønn bør være en del av helheten. Du trenger ikke la enhver gå forbi kassa med varer som "kanskje" er fra en annen butikk, men man kan legge frem en annen tone og takt som vil imøtesees som vennlig og empatisk.

Når man turer frem med regelboka og "sånn er det" så viser dette lite skjønn. Og den type holdning bør aldri forekomme. Det bør vises skjønn til enhver kunde ja, og det bør være en del av din fremtoning. Åpen og vennlig. Ikke meningen at du skal la kundene få lov til å gjøre hva de vil, men man kan behandle en hver kunde med den respekt som han/hun fortjener og med en fremtoning som gjør at kunden forstår ditt ståsted.

Synes du begynner å bli litt uenig med det selv, nå.

I mine øyne er ikke det å vise skjønn og det å være vennlig det samme.

Jeg er helt for at butikkmedarbeidere skal være hyggelig mot sine kunder (noe annet skulle bare mangle) og yte service. De fleste kunder er fornøyd om man som ansatt er blid og hyggelig. Mens det er noen få som krever litt ekstra. Så dette handler om forholdet mellom ansatt-kunde, ikke ansatt-alle kunder.

Om hun på Gottebiten var lite hyggelig eller gjorde seg lite forstått i måten hun sa at TS måtte betale for godisen på, mener jeg er feil måte å gjøre det på, men det får hun som kassadame ta på sin egen kappe. Men jeg mener fremdeles at det faktum at hun tok betalt for det - var helt riktig.

edit: la til noe

Endret av cellar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du begynner å bli litt uenig med det selv, nå.

I mine øyne er ikke det å vise skjønn og det å være vennlig det samme.

Jeg er helt for at butikkmedarbeidere skal være hyggelig mot sine kunder (noe annet skulle bare mangle) og yte service. De fleste kunder er fornøyd om man som ansatt er blid og hyggelig. Mens det er noen få som krever litt ekstra. Så dette handler om forholdet mellom ansatt-kunde, ikke ansatt-alle kunder.

Om hun på Gottebiten var lite hyggelig eller gjorde seg lite forstått i måten hun sa at TS måtte betale for godisen på, mener jeg er feil måte å gjøre det på, men det får hun som kassadame ta på sin egen kappe. Men jeg mener fremdeles at det faktum at hun tok betalt for det - var helt riktig.

edit: la til noe

Beklager tvetydigheten, men i første omgang viser jeg til ditt perspektiv på skjønn, og i andre omgang til mitt perspektiv på skjønn.

Jeg mener ikke at man til enhver tid skal gå rundt med tanken i hodet om at man skal gjøre alt etter fløyta til kunden, men at skjønn skal være en del av din daglige fremtoning.

Tanken bør ligge i nærheten til "hvordan kan jeg gjøre denne kundens handletur til en positiv opplevelse". Det er hele tankerekken jeg prøver å frembringe.

Når det gjelder regelrytteren på Godbiten så ja, hun følger reglement. Det har jeg aldri sagt noe imot.

Hennes bedritne kundeservice derimot vitner om svært liten forståelse av kundebehandling.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpningsposten til TS handler mer om at hun synes det var teit å betale for en godispose, enn hvordan kassadamen behandlet henne. Det nevner hun ikke før senere i tråden.

Så det er tydeligvis ikke det som er det største "issuet" her.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den er så langt fra åpenbar når forståelsen og villigheten til å forstå god forretning og service er som den er.

Og hva er det så du mener å tolke at jeg synes er åpenbart? Det sa jeg nemlig aldri noe om.

Jeg begynner å tro at denne saken tross alt ikke er så åpenbar for deg som du gir inntrykk av. ;)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts, når du får null støtte, bortsett fra et par Ab som godt kan være alt fra venner, slekt, kjæreste, eller til og med deg selv, så sier det hvor mye du har gjort deg på leggen.

det blir sånn "jeg har rett og hele resten av kg er på trynet". du skulle tatt med kvittering og det er bare bs dette med rot i lommeboken, DA RYDDER MAN! Som en over meg nevnte du og bezzer har null greie på hvor mye svinn gottebiten har, og det blir sikkert stjelt for flere hundrelapper i uken, ingen tvil om det, og det holder med at en tulling tar og sniker med seg noe til 17 kroner for hver gang de handler der, det blir penger av det, og de som nasker med seg litt ekstra pleier sjeldent å ta med seg så lite, vi kan godt snakke om 40+ kroner. Innse at det var du som gjorde noe galt istedenfor å skylde på hun som sitter bak kassen. :kjefte:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...