AnonymBruker Skrevet 16. september 2011 #1 Skrevet 16. september 2011 Jeg driver og får opp en melding om ekstern tilkobling som ser slik ut: Jeg aner ikke hva det er for noe. Jeg har prøvd å trykke "koble til", men da påstår den at et eller annet ikke virker, og hvis jeg krysser den ut blir den bare borte en liten stund før den kommer tilbake. Det rare er at jeg er jo på nett! Hvis jeg sitter og surfer når jeg krysser den ut, får jeg beskjed om at jeg er frakoblet når jeg prøver å gå inn på en ny internettside, og får da de vanlige alternativene Arbeid frakoblet eller Koble til. Jeg velger koble til, og alt funker som bare det. Jeg begynner å bli litt lei av denne greia som konstant popper opp på skjermen min, så jeg lurte på om noen vet hva det er, hvorfor den kommer, og eventuelt hvordan jeg kan bli kvitt den? Hvis det er noen hjelp så har jeg til vanlig internett som må kobles til med en kabel fra veggen. Første gang jeg fikk denne meldingen var jeg et sted med trådløst nett.
Heart Skrevet 16. september 2011 #2 Skrevet 16. september 2011 Kanskje det er lagt inn en innstilling som sier at maskinen skal prøve denne tilkoblingen når du går ut på Internet? Hvis du går til Internet-alternativene i Kontrollpanel (Start > Kontrollpanel > Alternativer for internett), er denne tilkoblingen å finne på arkfanen "Tilkoblinger"? Er det kanskje merket av for "slå alltid standardnummeret"?
AnonymBruker Skrevet 16. september 2011 #3 Skrevet 16. september 2011 Kanskje det er lagt inn en innstilling som sier at maskinen skal prøve denne tilkoblingen når du går ut på Internet? Hvis du går til Internet-alternativene i Kontrollpanel (Start > Kontrollpanel > Alternativer for internett), er denne tilkoblingen å finne på arkfanen "Tilkoblinger"? Er det kanskje merket av for "slå alltid standardnummeret"? Hmm, nei, den fanen ser slik ut: Jeg har hatt denne dataen i flere år, og dette har først kommet nå nylig..
Kamikatze Skrevet 16. september 2011 #4 Skrevet 16. september 2011 Det er nok et eller annet program; e-postklient eller direktemeldingsprogram, som prøver å bruke en tilkobling uten å sjekke at du allerede er på nett. Kanskje et program som ser etter oppgraderinger etc.
Heart Skrevet 16. september 2011 #5 Skrevet 16. september 2011 Hmm, nei, den fanen ser slik ut: Jeg har hatt denne dataen i flere år, og dette har først kommet nå nylig.. Bytt til "slå aldri standardnummeret" og se hva som skjer.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2011 #6 Skrevet 16. september 2011 Jeg hadde samme problemet, og jeg fikk hjelp av en her på forumet. Skal se om jeg finner den tråden et sted..
AnonymBruker Skrevet 16. september 2011 #7 Skrevet 16. september 2011 Jeg hadde samme problemet, og jeg fikk hjelp av en her på forumet. Skal se om jeg finner den tråden et sted.. HER er forhåpentligvis en løsning
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #9 Skrevet 17. september 2011 Bytt til "slå aldri standardnummeret" og se hva som skjer. Det funket ikke i det hele tatt. "Ekstern tilkobling"-meldingen opp da jeg prøvde å gå på nett, og jeg kom ikke forbi den. Måtte bytte tilbake for å komme på...
Heart Skrevet 17. september 2011 #10 Skrevet 17. september 2011 Det funket ikke i det hele tatt. "Ekstern tilkobling"-meldingen opp da jeg prøvde å gå på nett, og jeg kom ikke forbi den. Måtte bytte tilbake for å komme på... Det vil jeg tro, for det alternativet som jeg snakket om, finnes ikke. Beklager, jeg blandet sammen ordlyden i "Slå aldri et nummer" og "slå alltid standardnummeret". Det var det første jeg mente. Velger man "Slå alltid...", skjer akkurat det du opplevde.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #11 Skrevet 17. september 2011 Det vil jeg tro, for det alternativet som jeg snakket om, finnes ikke. Beklager, jeg blandet sammen ordlyden i "Slå aldri et nummer" og "slå alltid standardnummeret". Det var det første jeg mente. Velger man "Slå alltid...", skjer akkurat det du opplevde. Så bør jeg velge "slå aldri..." da? Men hvorfor har dette problemet først oppstått nå, jeg har ikke endret på instillingene i det hele tatt, og jeg har hatt denne dataen i flere år.
Heart Skrevet 17. september 2011 #12 Skrevet 17. september 2011 Så bør jeg velge "slå aldri..." da? Men hvorfor har dette problemet først oppstått nå, jeg har ikke endret på instillingene i det hele tatt, og jeg har hatt denne dataen i flere år. Ja, prøv "Slå aldri et nummer". Det burde gjøre susen. Det er ikke godt å si hvorfor dette problemet har dukket opp nå. Dersom navnet på oppkoblingen hadde vært på engelsk, ville jeg mistenkt et av de mange skumle programmene som sniker seg inn på PCer på samme måten som virus, og prøver å få maskinen til å ringe numre som koster hundrevis av kroner i minuttet. Men siden navnet er "Bredbåndstilkobling", tror jeg kanskje at det skyldes en (sannsynligvis utdatert) installasjons-CD fra f.eks. Telenor. Du kan jo gå inn i "Tilkoblinger", merke "Bredbåndstilkobling" og trykke på knappen "Innstillinger". Da finner du ut hva slags type oppkobling maskinen forsøker å foreta.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #13 Skrevet 17. september 2011 Du kan jo gå inn i "Tilkoblinger", merke "Bredbåndstilkobling" og trykke på knappen "Innstillinger". Da finner du ut hva slags type oppkobling maskinen forsøker å foreta. Tilkoblinger hvor da?
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #14 Skrevet 17. september 2011 Åja, nå skjønte jeg! Men jeg ble ikke noe klokere av å se på innstillinger...
Kamikatze Skrevet 17. september 2011 #15 Skrevet 17. september 2011 Da er det på tide å bruke ctrl+alt+delete og åpne oppgavebehandleren. Den sladrer om hvilke programmer og prossesser som kjører.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2011 #16 Skrevet 18. september 2011 Da er det på tide å bruke ctrl+alt+delete og åpne oppgavebehandleren. Den sladrer om hvilke programmer og prossesser som kjører. Men det skjønner jeg ingenting av. Skjønner selvfølgelig programdelen, men ikke prosesser. Men nå har jeg haket av på "slå aldri nummer", så da får vi se om det gjør susen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå