Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte ta en reboot (?) på min litt eldre stasjonære pc. Nå er alle instillngene tilbake til da jeg kjøpte den. Og jeg kommer meg ikke på internett. Noen som vet? Eller vet hvor jeg kan ringe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du kobla på med kabel eller trådløst?

AnonymBruker
Skrevet

Kabel

Skrevet

Mener du at du har formatert harddisken?

AnonymBruker
Skrevet

Mener du at du har formatert harddisken?

Jeg fikk blå skjerm, og etter mye om og men fikk jeg gjenopprettet systemet til fabrikkmodus (?), sånn den var da jeg kjøpte den.

Skrevet

Betyr ikke reboot bare "starte på nytt"?

AnonymBruker
Skrevet

uansett hva det betyr, så klarer jeg ikke å komme meg på nett. Akkurat som at internettforbindelsen er slått av :klo:

AnonymBruker
Skrevet

har du installert driveren for nettverkskortet? Hvis det er en gammel maskin så er det sannsynlig at den ikke har trådløs.

se igjennom cd`ene du fikk når du kjøpte den, og om du finner noe drivere der. Putt den i cd-rom, kjør og finn drivere der.

Om du ikke finner ut av det, hvilken pc er det? Du kan også laste ned driveren på en annen pc med internett, brenne driveren på en cd og installere på den måten.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen cd.. Har ikke brukt cd til å komme på internett før heller. Pc er Packard Bell, og det er ikke trådløst.

Men på nettverkstilkoblinger, så står jeg som tilkoblet ... Og der internettkabelen står i pc, der lyser det som det alltid har gjort når jeg har vært på nett..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener ikke at du skal ha brukt en pc for å koble deg på nettet, jeg mener at for at alle komponenter inne i pc`en skal fungere så må det som oftest være drivere installert, og at det kanskje er derfor det ikke går.

Har du prøvd å gå på vg.no?

Gjør følgende steg:

Start - klikk på kjør. I den lille ruta som kommer opp skriver du cmd. Kun cmd. Så trykker du enter eller OK. Da får en svart rute med hvit tekst, som du synes ser merkelig ut. Så skriver du kun : ping vg.no .Får du svar/reply? Eller skjer det ikke noe mer?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener ikke at du skal ha brukt en pc for å koble deg på nettet, jeg mener at for at alle komponenter inne i pc`en skal fungere så må det som oftest være drivere installert, og at det kanskje er derfor det ikke går.

Har du prøvd å gå på vg.no?

Gjør følgende steg:

Start - klikk på kjør. I den lille ruta som kommer opp skriver du cmd. Kun cmd. Så trykker du enter eller OK. Da får en svart rute med hvit tekst, som du synes ser merkelig ut. Så skriver du kun : ping vg.no .Får du svar/reply? Eller skjer det ikke noe mer?

Da fikk jeg som svar pakker: sendt = 4, tapt = 0 og gjennomsnittlig tid osv :klo:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg antar at du sitter på en annen pc og skriver nå da?

Man vet jo aldri, men når folk kan finne på å si "jeg kommer ikke ut på internett" å mener noen MSN, selv om de kan lese nyheter :P

AnonymBruker
Skrevet

Jeg antar at du sitter på en annen pc og skriver nå da?

Man vet jo aldri, men når folk kan finne på å si "jeg kommer ikke ut på internett" å mener noen MSN, selv om de kan lese nyheter :P

Hehe, ja jeg sitter på en annen pc nå, som er koblet til samme ruter, men trådløs. Jeg ringte internett-leverandøren som sa at det var feil med innstillingene på pc, men jeg har ikke råd til noe pc-hjelpeteam, så jeg håper noen her kan hjelpe meg.

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, ja jeg sitter på en annen pc nå, som er koblet til samme ruter, men trådløs. Jeg ringte internett-leverandøren som sa at det var feil med innstillingene på pc, men jeg har ikke råd til noe pc-hjelpeteam, så jeg håper noen her kan hjelpe meg.

De to pc som har en sånn globe på (nederst på høyre side av skjermen) er ikke der .......

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du går på device manager/enhetsbehandling, hva heter nettverkskortet ditt? Står det et gult utropstegn på det?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du går på device manager/enhetsbehandling, hva heter nettverkskortet ditt? Står det et gult utropstegn på det?

hvor finner jeg det?

AnonymBruker
Skrevet

Høyreklikk på Min Datamaskin, da skal det komme opp en meny, klikk properties, og så velg enhetsbehandling.. trooor jeg.. Er så lenge siden jeg har holdt på med gammelt OS.

AnonymBruker
Skrevet

Høyreklikk på Min Datamaskin, da skal det komme opp en meny, klikk properties, og så velg enhetsbehandling.. trooor jeg.. Er så lenge siden jeg har holdt på med gammelt OS.

Det var noe sånt. Men jeg ser ingenting med utropstegn på :klo:

AnonymBruker
Skrevet

Etter du har fått opp enhetsbehandling så kan du få opp en hel sånn liste med komponenter i maskinen, som ofte har + tegn foran seg. Så kan du velge deg frem til Nettverk-ett eller annet og trykke på + foran den. Da vil du kunne se hva nettverkskortet ditt heter, og om det står et gult utropstegn der.

AnonymBruker
Skrevet

Etter du har fått opp enhetsbehandling så kan du få opp en hel sånn liste med komponenter i maskinen, som ofte har + tegn foran seg. Så kan du velge deg frem til Nettverk-ett eller annet og trykke på + foran den. Da vil du kunne se hva nettverkskortet ditt heter, og om det står et gult utropstegn der.

Network-adapters? Der fungerer alt som det skal..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...