AnonymBruker Skrevet 16. september 2011 #1 Skrevet 16. september 2011 Noen som har et tips til meg? Idag, imorgen og søndag. Jeg er singel og skal spise alene og kose meg med alenehelg. Jeg er fryktelig matlei... Kunne tenkt meg noe som smaker utenlandsk, gjerne noe rullekebab/innbakt pizza osv. Jeg vil ikke kjøpe, men lage selv. Håper dere vet
Gjest Consensio Skrevet 16. september 2011 #2 Skrevet 16. september 2011 Shishkebab? Bland kjøttdeig med red curry paste, litt krydder. Form den rundt en grillpinne og grill den/stek den. Ved siden av kan du jo ha pitabrød, agurkbiter, rømme, løk etc etc Eller hjemmelagede hamburger. Kjøttdeig blandet med finhakket hvitløk og chili, salt og pepper og litt worchestersaus (sikkert ikke riktig stavet ). Form den som en burger og legges i kjøleskapet i en time ca. Stek bacon, stek burger og legg baconet på burgeren med litt ost over. Hjemmelaget pizza. Pizzabunn. Smør på pizzasaus, skjær opp en god bit med mozzarella og strø over litt pinjekjerner. Stekes i 10-15 minutter. Ta den ut, legg over spekeskinke og ruccolasalat og server
AnonymBruker Skrevet 16. september 2011 #3 Skrevet 16. september 2011 Lag fårikål da, vel. Nydelig lammekjøtte å få kjøpt nå. Eller en lammegryte.
Gjest Kim Skrevet 16. september 2011 #4 Skrevet 16. september 2011 (endret) Bacon surret kyllingbryst fyllt med chorizo og soltørket tomat? -Skjær av flappen på kyllingbrystet -Legg kyllinavskjæret i en blender sammen med chorizo, soltørket tomat, salt, pepper, 1 egg og litt fløte. Kjør til du får en fin farse. -Skjer et snitt på langs i kyllingbrystet, ca 2/3 gjennom brystet. -fyll hakket med farse (no pun intended...) -Rull ut en 30cm bit med clingfilm, legg kyllingbrystet på clingfilmen nærmest deg og pakk kyllingbrystet (her må du ta ett og ett bryst) tett sammen. Bruk endene på clingfilmen som håndtak og rull kyllingbrystet til en fin sylynder. Vri så endene sammen slik at hele pakken blir skikkelig tight, put endene av clingfilmen over kyllingbrystet, riv av en liten bit til med clingfilm som du pakker rundt slik at kyllingbrystet holder formen. Ta så en bit med alu folie og pakk kyllingbrystene i dette (tenk: smell bon bon) Finn frem en stor gryte (5L eller større er best) Sett den på platetoppen og varm opp vannet til ca. 70C, Når vannet når en stabil tempratur på mellom 65-75C så legger du i kyllingbrystene dine. La de ligge ca. 1 time, pass på at tempraturen er jevn. Ta kyllingbrystene ut av vannet, la de ligge å hvile et par minutter, pakk de så opp. Da vil du se at farsen har satt seg og kyllingbrystene har fått den formen du ga dem når du pakket de inn. Varm opp en panne med olje, legg kyllingbrystene i pannen for bruning (de er hvite når de kommer ut av vannbadet) Når baconet har fått en jevn brunfarge kan du ta de ut av pannen. La de vile et par minutter. Skjer pekefinger tykke skiver og du vil få pene medaljoner med et rødt lite senter. Lag f.eks en peppersaus og en pastinakkpuree og noen grillende grønnsaker. Lykke til Endret 16. september 2011 av Kim
Gjest Navifairy Skrevet 16. september 2011 #5 Skrevet 16. september 2011 Kylling i fløtesaus med ris! 1 grillet kylling 1 paprika 1 løk 3 dl matfløte Ost til gratinering 1. Rens kyllingen for bein og skinn. 2. Stek løk og paprika gyllent og ha det i en smurt ildfast form. 3. Ha oppi kyllingen og strø over ost så det dekker kyllingen. Hell over fløten. Stek på 200 grader i 20 min eller til osten har smeltet Denne oppskriften er jo beregnet på 2-3 personer da, så du kan sikkert halvere den om du ikke vil spise rester dagen etter
AnonymBruker Skrevet 16. september 2011 #6 Skrevet 16. september 2011 Kylling i fløtesaus med ris! 1 grillet kylling 1 paprika 1 løk 3 dl matfløte Ost til gratinering 1. Rens kyllingen for bein og skinn. 2. Stek løk og paprika gyllent og ha det i en smurt ildfast form. 3. Ha oppi kyllingen og strø over ost så det dekker kyllingen. Hell over fløten. Stek på 200 grader i 20 min eller til osten har smeltet Denne oppskriften er jo beregnet på 2-3 personer da, så du kan sikkert halvere den om du ikke vil spise rester dagen etter Blir ikke dette veldig, hva skal jeg si, mektig? En grillkylling, 3 dl fløte OG ost? Blir mett bare av å lese oppskriften.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2011 #7 Skrevet 16. september 2011 Kylling i fløtesaus med ris! 1 grillet kylling 1 paprika 1 løk 3 dl matfløte Ost til gratinering 1. Rens kyllingen for bein og skinn. 2. Stek løk og paprika gyllent og ha det i en smurt ildfast form. 3. Ha oppi kyllingen og strø over ost så det dekker kyllingen. Hell over fløten. Stek på 200 grader i 20 min eller til osten har smeltet Denne oppskriften er jo beregnet på 2-3 personer da, så du kan sikkert halvere den om du ikke vil spise rester dagen etter Dette er kjempegodt!! Bruker å lage det selv, og servere ris, salat og godt brød til! Nam!
Gjest Navifairy Skrevet 16. september 2011 #8 Skrevet 16. september 2011 Blir ikke dette veldig, hva skal jeg si, mektig? En grillkylling, 3 dl fløte OG ost? Blir mett bare av å lese oppskriften. Det er mektig ja, men så kommer det jo an på porsjonene du tar til deg også da Og en grillkylling høres kanskje mye ut, men man deler den jo opp i småbiter når man renser den for bein og skinn.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2011 #9 Skrevet 16. september 2011 Tusen takk for tips :) Det ble hjemmelaget rullekebab idag, og det blir det nok i morgen også, for det var himmelsk godt Søndag blir det fårikål av lam
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå