Gå til innhold

Gravid uten å vite det?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Hvordan er det egentlig mulig å være gravid uten å vite det? Jeg spør fordi jeg har fått så gravid-mage de siste ukene! Har vel egentlig lagt merke til det den siste uka først! Jeg har kanskje drukket litt ekstra mye øl osv de siste ukene, men er det ikke uansett rart at jeg ikke legger på meg andre steder? Har ikke lagt på meg noe ellers- kun magen som er skikkelig kulemage nå! Venninnene mine legger alltid på seg i form av "flesk" som legger seg rundt magen - er det ikke så litt rart at jeg bare får kulemage?

Håper ikke jeg er gravid da, ettersom jeg sikkert har drept fosteret med for mye alkohol i sommer!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Hvordan er det egentlig mulig å være gravid uten å vite det? Jeg spør fordi jeg har fått så gravid-mage de siste ukene! Har vel egentlig lagt merke til det den siste uka først! Jeg har kanskje drukket litt ekstra mye øl osv de siste ukene, men er det ikke uansett rart at jeg ikke legger på meg andre steder? Har ikke lagt på meg noe ellers- kun magen som er skikkelig kulemage nå! Venninnene mine legger alltid på seg i form av "flesk" som legger seg rundt magen - er det ikke så litt rart at jeg bare får kulemage?

Håper ikke jeg er gravid da, ettersom jeg sikkert har drept fosteret med for mye alkohol i sommer!!

jeg har akkurat det sammen, men jeg er ikke gravid :) trener som bare det, men den blir ikke borte. har testet negativt på graviditetstesten.

Skrevet

Har du ikke hørt om øl-mage? :fnise:

Du har sikkert lagt på deg pga av at du har drukket så mye øl.

Skrevet (endret)

Ad graviditet: Jeg kjender en dame (som for sikkerheds skyld er gift med en lege) som ikke oppdaget at hun var gravid før én uke før hun fødte. Da hun endelig forstod det, ség maven omtrent en halv meter ud over natten. Og mannen hendes hadde heller ikke skjønt noe. Så det er fullt mulig å være gravid uden å vide det. Dog er det jo lidt sløvt å ikke undres over manglende menstruasjoner....

Ad alkohol: Det skal ganske meget til å skade fosteret hvis man ikke drikker overdrevent store mengder alkohol hele tiden. Men de nøyaktige årsakssammenhengene og hvor store mengder som er sikkert skadelige, er så pass dårlig dokumentert at man anbefaler totalt avhold. Jeg kjender mange som oppdaget graviditeten efter uker med grøftefyll, og de har født helt normale, velskabte barn. Fosteret er mest sensitivt for dette i første trimester. Men det er selvsagt ikke noe poeng i å spekulere i at det går bra. FAS (føtalt alkoholsyndrom) er ikke særlig festlig.

edit: Ta en test, TS. Det er fort gjort, og de koster ikke mer end et par halvlitre.

Endret av Giacomo_P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...