Gå til innhold

P-piller

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Går på p-pillen Loette 28, og det som plager meg er at jeg har blødning ALLE de pillefrie dagene! Altså 7 hele dager, og det synes jeg er litt slitsomt. så det jeg lurer på er om det er mulig å f.eks ta den siste pillen på tirsdag (da får jeg blødning onsdag morgen, tar pillene om kvelden) også begynne på nytt brett fredag? et eksempel bare. synes det blir litt mye å blø i en hel uke :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det kommer litt an på hvordan hormonene i kroppen din reagerer med hormonene i pillene, men som regel går det helt fint å hoppe rett på et nytt brett når det gamle er tomt, evt skippe sukkerpillene på 28 dagersbrett og begynne rett på nytt brett. Om siste dagen på brettet er en tirsdag, begynner du bare rett på et nytt brett onsdag. Hvis ikke funker ikke overhoppingen.

Du finner fort ut om det fungerer for deg. Teoretisk sett skal du ikke begynne å blø i det hele tatt, noen får gjennomslagsblødninger, og for noen igjen sier kroppen rett og slett bare; Yeah right! og blør like jævlig.

Det er også greit å ta en pillefri uke innimellom uansett for å "sjekke at ting fungerer" og la kroppen få en ordentlig utblødning.

Snakk evt med legen din om bytte av p-piller da en annen type kan redusere blødningen. Før jeg begynte på p-piller blødde jeg i syv dager i strekk. Etter at jeg begynte gikk blødningen gradvis nedover slik at jeg nå kun blør tre dager, og da veldig lite.

P-stav kan også være et alternativ.

Endret av Minya

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...