Gå til innhold

Piercing i tunga

Fremhevede innlegg

Skrevet

I morgen har jeg planer om å ta piercing i tunga, er egentlig ganske spontant. Men jeg har noen spørsmål som jeg håper å få svar på!

- Det er vell veldig lite usannsynlig å bli kvelt av tunga? Hørt det har skjedd.

- Hvor mye pleier det å koste? Og hvor mye koster det å bytte stang der man tok den?

- Hvor lang tid tar det ca?

- Hva burde man IKKE spise etter å ha tatt den?

Håper på svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

I morgen har jeg planer om å ta piercing i tunga, er egentlig ganske spontant. Men jeg har noen spørsmål som jeg håper å få svar på!

- Det er vell veldig lite usannsynlig å bli kvelt av tunga? Hørt det har skjedd.

- Hvor mye pleier det å koste? Og hvor mye koster det å bytte stang der man tok den?

- Hvor lang tid tar det ca?

- Hva burde man IKKE spise etter å ha tatt den?

Håper på svar!

Lite sannsynlig.

Det koster nok mellom 400 og 700 kr. Spørs hvor man tar den. Trur det er gratis å bytte stang (men må betale for stanga om man kjøper den der då såklart). Eg bytta selv, uten problemer.

Hva da? Selve pierce-prosessen er over på noen sekunder. Bytting av stang tar ikkje så lang tid heller. Tar noen mnd for den å gro.

Eg fikk beskjed om å holde meg unna fast, hard og sterk mat.

Edit: Lurt å drikke kaldt vatn eller slush, spise is o.l den første tida :gjeiper:

Endret av Apophis
Skrevet

Er vel ikke usansynlig og kveles av tungen, men er vel heller skjeldent. Tror man må få nå allergisk reaksjon eller noe, uten at jeg skal si det sikkert.

Prisen varierer vel litt fra plass til plass. Tror jeg betalte 500, men det er 5-6 år siden. Byttet stang selv etter hevelsen gikk ned, så betalte ikke noe for det. Fikk med ny stang da jeg tok hullet=)

Selve stikket tar ikke mer en sekunder, men alt i alt brukte jeg vel en halvtime kansje=)

Jeg klarte ikke spise noe særlig, da jeg hovnet veldig opp, gikk mest i supper og masse isvann:P Men er nok lurt å holde seg unna sterk mat og alkohol. Måtte rense munnen hver gang jeg hadde spist, røyket osv=)

Lykke til=)

Skrevet

Heisann :) Jeg tok min tungepiercing for tre uker siden og har researchet alt dette som du spør om, og mer. Jeg hadde akkurat de samme spørsmålene ;)

1. Kvelningsfaren er ikke der, det er ikke mulig at tungen hovner så mye opp, og så lenge du er flink og spiser mye isbiter så roer det opphovningen ned. Men du vil hovne opp, og det kan vare i en uke, for meg begynte tungen smått å gå tilbake etter den 5. dagen.

2. Jeg betalte 600, 200 for bytte av stang, men det var 50 kr ekstra fordi jeg valgte et annet smykke enn den vanlige. Prisene kan nok variere fra sted til sted.

¨

3. Det å ta piercingen eller groprossessen? Uansett, det å ta piercingen gikk kjapt, pierceren tørket tungen min, satt klypen der han skulle stikke og stakk, ferdig :) veldig kjapt. Groprossessen sies å ta ca 4-6 uker men det er verdt det, jeg er som sagt i min tredje uke nå og føler at den er ganske så bra.

4. Ikke drikk melk, da kan du visst få en slags infeksjon, ikke sterk mat på en stund etterpå, (det kan irritere) Og drikk mye kaldt vann og isbiter, youghurt er bra for bakteriefloraen i munnen etterpå, jeg spiste youghurt, suppe, o.l. i 4 dager, før jeg kunne spise normalt igjen, det er en prosess å lære seg å spisem med piercingen i munnen, men du finner fort teknikken.

Ellers så får du all informasjon du trenger hos pierceren, bare spør hull i hodet på han/hun

og masse lykke til!

Jeg elsker min piercing allerede og håper du blir fornøyd med din. Bare spør om det er noe mer du vil vite :)

4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...