Gå til innhold

Dampmopp?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kosemose: Har du den fra Tvins?

Ja den ja, og etter at den har stått i en krok mens jeg har skulet stygt på den, har jeg lært meg å like den (takket være denne tråden, faktsik) og nå dampvasker jeg gulvene så det står etter, det blir så fint, og det er så lettvint! :hoppe:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker den kommer på mandag jeg :hoppe:

:kjefte: Er mandag, men ikke mopp. (Kjefter på TV-shop)

Skrevet

:kjefte: Er mandag, men ikke mopp. (Kjefter på TV-shop)

:hoppe: Jooo, var mandag likevel. *ikke sinna mer*

• Liker 2
Skrevet (endret)

Dings testet. Kjøkkengulv er rent, i allfall etter det jeg kan bedømme i lampelys, men endelig dom faller i dagslys. Hadde en flekk midt på som ikke gikk av med mikrofibermopp her om dagen så jeg er spent på den.

God steam i dingsen.

Det som jeg er skeptisk til er skaftet når jeg vasker gulv. Det virket veldig svakt og jeg ser for meg at det kan knekke ganske radig. Ikke bra. Jeg har ikke vanskelige gulv. Prøvde det på parketten på kjøkkenet (laveste dampnivå) og på flisene på badet (nest laveste dampnivå). Moppen var forsåvidt ikke tung, men den gled mindre lett enn jeg hadde forestilt meg.

Hadde en vanlig mopp i beredskap da jeg tok kjøkkengulvet så jeg fikk vekk rester av fukt fort. ;)

Prøvde dysen på kjøkkenvasken. Syntes nok den ble blankere oppå, men er usikker på hvordan den ble nedi. Der dampet jeg først med nylonbørsten (kunne ikke den vært litt større???) og så tørket jeg over med vanlig mikrofiberklut etterpå.

Får tro baktussene forlot åstedet i allfall.

For å avslutte moroa så prøvde jeg teppeglideren på en ullrye jeg har på gulvet. Fremdeles bare på nest svakeste varme. Syntes nok den ble friskere i fargen etterpå men hadde ventet den skulle bli litt mer "fluffy" i fibrene. Den er ganske nedtråkket. Mulig jeg må holde på lenger. Tok ikke sjansen siden værgudene ikke helt tillater at jeg henger den ut for lufting/tørking etterpå. Vil helst ikke ha dyvåt rye på parkett.

Konklusjon: Dings ser ut til å virke noenlunde som den skal, men skaftet kommer til å bekymre meg en del.

Endret av Cata
Skrevet

Spennende konklusjoner her - jeg må definitivt ha meg en dampvasker, men tror jeg like godt kan vente til jeg faktisk har fått tak i hus (evt kjøper jeg for å vaske ned både hus og leilighet før salg!).

Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe dette her. Har noen erfaringer? Vi har parkett, kork og fliser på gulvene hjemme. Dampen ødelegger ikke gulvet, ikke sant?

Gjest *Røyskatt*
Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe dette her. Har noen erfaringer? Vi har parkett, kork og fliser på gulvene hjemme. Dampen ødelegger ikke gulvet, ikke sant?

Det er black&deckeren som jeg har. Står vurdering av den i tråden :) Ødelegger ikke på noen måte gulvet :)

Skrevet

Takk, da leser jeg hele tråden! :)

• 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...