AnonymBruker Skrevet 15. september 2011 #1 Skrevet 15. september 2011 Jeg fikk utlevert en resept på p-pillen Mercilon hos gynekologen for omtrent et år siden. Nå begynner jeg å gå tom, så spørsmålet er som følger. Kan jeg ringe til fastlegen for å få en ny resept eller må jeg ha time for å få en ny resept? Sender gynekologer slik informasjon til fastlegen?
Gjest snoopy_93 Skrevet 15. september 2011 #2 Skrevet 15. september 2011 Jeg regner med at han kan lese det i journalen din. Jeg pleier bare å ringe til legen eller bestille på legesenterets hjemme side når jeg trenger ny resept, så får jeg det.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2011 #3 Skrevet 15. september 2011 For din egen del er det lurt å få sjekket at blodtrykket er fint når du går på p-piller, så jeg anbefaler deg å dra til legen om du ikke har sjekket det de siste 6 mnd. Forøvrig vil jeg tro at gynekologen har sendt informasjon til fastlegen, så ring dit først
afeio Skrevet 15. september 2011 #4 Skrevet 15. september 2011 Jeg fikk nettopp ny resept pr tlf for p-piller av samme merke. Første gang jeg fikk det hos den legen, men det var absolutt ikke noe problem.
Minya Skrevet 15. september 2011 #5 Skrevet 15. september 2011 Jeg ringer alltid og ber om fornyelse av resept. Det koster i underkant av en hundrelapp for resepten, og så tar de 30-40 kroner ekstra for å sende den til deg i posten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå