Gå til innhold

Skoledagboka mi =)=)=)=)


Reina

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å lage en dagbok. Og i det faktum at jeg bare har mulighet til å være på internett i friminutt, blir det selvsagt masse skoleslarv i den. Jeg slåss for gode karakterer i år. Jeg tar siste året på videregående, som heter allmennfaglig påbyggning for meg som har gått på fantasilinja to år før :briller:

Har nå hatt engelsk i to timer, analysert et dikt i dag, av David Frost (tro om jeg husker rett?). Neste dobbelttime er spansk. Jeg håper på å få spanskprøven fra onsdag igjen i dag, og kommer til å bli skikkelig grinete hvis jeg får dårligere enn 5, siden jeg ser meg selv som ganske god i det faget. Etter spansktimen skulle vi hatt norsk, men får lov til å avspasere i dag *oh, lykke*!!

På torsdag har vi blokkdag i mattematikk og skal ha prøve. Jeg har ordentlig nerver... Kan du tenke deg noe verre?!!??

Back to business *legge til intelligent-blikket sitt* :idesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leter etter informasjon om hvordan folk feirer julen i Costa Rica... Har begynt på et prosjekt. Vi har funnet masse stoff som vi må oversette fra engelsk til norsk, deretter til spansk. Framføring om to uker :rosasmil: Spanskprøvene skal være ferdig rettet til onsdag.

I morgen har vi blokkdag i nyere historie, Dvs. vi har historie hele skoledagen. Historielæreren vår er så sinnsykt distrè. Han pleier ofte å suse inn i feil klasserom, slenge fra seg stresskofferten og begynne å skrive på tavla og fortelle - før han oppdager at en annen lærer står der og underviser i et annet fag :lol: Han skal på gjennomgå på russerevyen, iført svettebånd. Det skal bli løye :ler:

Nå skal vi ringe til Miguel fra Costa Rica som sitter på Universitetet i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her kommer første hilsen i den nye dagboken din! Velkommen som skriver her. Håper du holder oss oppdatert!

Ha en riktig god dag!

LD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koslig, Livet's datter :klem:

Blokkdag i historie i dag. Leser om den Russiske Revolusjonen. Har sett en film også, en skummel svart/hvitt film fra begynnelsen på 1900-tallet. I og med at historie er veldig interessant, vil jeg gjerne bli god i faget. Men det er helt ufordøyelig! Jeg har ikke snøring!! Derfor rømte jeg hit til dataskjermen for å få litt avbrekk fra oppgavene. Har tatt med meg noen ark vi driver og leser på, men jeg tviler på at jeg kommer til å lese så grundig så lenge det er friminutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med alle spørsmålene i boka! Yahay :enig_animasjon:

Nå begynner jeg å se fram til å komme hjem på hybelen og lese ferdig bok 5 om Ingebjørg Olavsdatter og spise opp risottoen fra i går med nystekte minibaguetter til. *Sulten*

Deretter må jeg hive meg på å skrive gymplan og problemstilling i norsk til onsdag, med selskap av skomaker Jens Petrus på TV i bakgrunnen. Øve til matteprøven etter det igjen. For et skoleliv jeg lever!

Fordelen med fulltidsjobb er at man faktisk har fri etter arbeidet, og kan bruke lønnen og fritiden til å fylle klesskapet. I miss shopping :gape:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samfunnfag denne timen. Vi leter etter info på statistisk sentral byrå. Jeg er i skikkelig dårlig form, ønsker jeg bare å kunne legge meg på magen i en seng. Trenger iallefall et glass med fruktsalt. Orker ikke springe ned på hybelen i langfriminuttet, fordi det regner så sinnsykt og siden jeg er kort i beina, så kryper sølepyttene oppetter knærne på meg og jeg må skifte klær igjen. Føler meg som en pus som sitter klar med klørne ute til å angripe folk. Blir veldig irritabel når jeg har vondt noen steder på kroppen.... :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har endelig fritime, og jeg skal rett hjem, og komme tilbake om en time.

Humøret mitt steg litt når jeg fikk 6'er på spanskprøven :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg hvordan skjærsilden føles ut. Vi har blokkdag i matte i dag, skal snart ha prøve.

I kveld er det fest på hybelen. Får besøk av folk i klassen, så stikker vi ut på puben senere :rodruss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag igjen :hoppe: Bare èn mandag igjen, så er det juleferie. Det er jo

noe å glede seg til!!

Det skjer ikke noe viktig på skolen i dag, ingen prøver, heldigvis :Gjesp:

Men i morgen skal vi holde foredraget i naturfag (som vi ikke rakk å holde på fredag), og på onsdag har vi blokkdag i SK2 og prøve. I norsktimen forbereder vi til foredraget vi skal fremføre. Jeg skal forsvare min påstand om at vi ikke trenger sidemål på videregående.

Stikker og kjøper meg lunsj nå jeg. Magen min rumler :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh... var syk i dag... Våknet med skamvondt i magen, og fikk såvidt til å tisse litt piggtråd. Hadde blod på papiret - akkurat som H.M. Kongen. Ringte legekontoret her og fikk lov å ta meg en tur bort og sjekke urinen, for å se om det var infeksjon. Men da jeg tisset på glass, så var jeg i toppform! Og så da ikke poenget med å gå til legen, når jeg tydligvis var frisk. Stakk opp på skolen, med fire timers fravær i dag. Får ikke bevist at jeg faktisk var syk. Det er innmari frustrerende!!! Men; aldri så galt at det ikke er bra for noe; det er deilig å være i god form igjen :enig_animasjon:

Nå er jeg egentlig ferdig på skolen for dagen, har samfunn, men siden vi har prøve i morgen får vi lov å sitte på skolen og lese i dag. Vi har om kultur. Et ordentlig kosekapitell, hadde vi ikke hatt en vikar som har lagt timene opp på en sånn måte at han bare står og skriver på tavla og ikke lar oss få snakke. Jeg liker å diskutere. Det er den eneste grunnen til at jeg valgte samfunnskunnskap som studieretningsfag, fordi det er et ganske muntlig fag, og går mye på å tenke selv, fremfor å lete etter et konkret svar i boken.

Vel, da må jeg komme meg hjem igjen (synes ikke jeg gjør annet enn å gå opp og ned fra hybelen om dagene). So long :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, da var jeg ferdig med firetimersprøven, enda to timer før vi skal begynne med normal undervisning... Det gikk greit, og det til tross for at jeg ikke fikk lest så mye i gårl, fordi en venninne hjemmefra har problemer med mannen sin og var dypt deprimert. Han er forferdelig sjalu uten å ha grunn til det, kontrollerende og konstant gretten.

Jeg skrev flere SMS med henne i går, og hun hadde fått en SMS fra x-typen som han hadde lest; og beskyldte henne da for å ha skrevet mange meldinger med han (og ikke meg), og for å være utro. Hun ringte til meg senere, midt på natta mens jeg lå og leste til prøven for harde livet. Jeg hørte bare hun gråt høylytt, så hørte hans stemme, men siden TV'en stod på med masse volum og hun strigråt - så klarte jeg ikke få med meg hva han snakket om. Det skremte meg... :sjokk: Jeg var redd han skadet henne. Ingen av dem holdt nemlig telefonen opp mot øret og svarte meg - det var som om hun bare hadde ringt fordi hun ville jeg skulle høre at hun trengte hjelp. Har hørt fra hun i dag, og hun lever; thank god. Da får jeg kanskje sove i natt... Hun må skille seg hvis han ikke viser henne respekt og ikke tror på det hun sier. Det fortjener hun ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk blokkdag i dag.. Vi skal skrive stil, vedder jeg på. Har akkurat studert et ressurshefte. Mye i gjære på skolen, veldig mange prosjekter.. Jeg har knapt tid å legge meg om kveldene. Skal jobbe hele helgen, har ikke fri før neste lørdag, men til gjengjeld blir det en lang ferie *lykkefølelse*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Driver med et prosjekt i samfunnsfag... Vi har om økonomisk krimialitet :briller:

Læreren er syk i dag. Derfor tviler jeg på at noen faktisk driver med prosjektene sine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har ikke skrevet på lenge nå. Jeg mistrives på dette stedet. Mistrives i klassen. Jeg har INGEN venner her. Hva er galt med meg? Det er knapt de svarer hvis jeg snakker til dem :o

*fortvila*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...