AnonymBruker Skrevet 15. september 2011 #1 Skrevet 15. september 2011 Vi vurderer å kjøpte en vinterdress fra Didriksons (Kilimanjaro) til minstemann, nå i høst. Har noen av dere erfaring med dette merket? Har prøvd Reima før, noe vi syntes ble dyrt i forhold til kvalitet. Er også nysgjerrig på regntøyet (både det som er oljehyre og det som "puster"). Fint om noen kan gi input. Evt. om vi burde velge et annet merke
Susan Sto Helit Skrevet 15. september 2011 #2 Skrevet 15. september 2011 Var det ikke de som var best i test ifjor? (Eller var det året før?) Didriksons er i Sverige som Reima/Troll er i Norge. Det store merket man anbefales å kjøpe.
Gjest pysepusen Skrevet 15. september 2011 #3 Skrevet 15. september 2011 Jeg har ikke prøvd selv, men venninna mi som har en eldre sønn har prøvd forskjellig og er aller mest fornøyd med det merket!
Jannu Skrevet 15. september 2011 #4 Skrevet 15. september 2011 Guttungen har hatt regntøy, fleecetøy og vinterklær fra Didriksson. Veldig fornøyd med alt sammen!!!
AnonymBruker Skrevet 15. september 2011 #5 Skrevet 15. september 2011 Ok takk Så at vinterdressen har en vannsøyle på 5000 mm .. er det nok ?
AnonymBruker Skrevet 15. september 2011 #6 Skrevet 15. september 2011 var visst 2000 mm. men er det nok ?
AnonymBruker Skrevet 15. september 2011 #7 Skrevet 15. september 2011 Mener å ha lest at Reima har en vannsøyle på 10.000 og at en ansatt på Polarn O Pyret sa at deres klær hadde høyere vannsøyle enn Reima igjen, men er usikker her altså.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2011 #8 Skrevet 15. september 2011 Men Reima kom da ikke best ut i fjor når de testet alle vinterdressene? Rart at den da har høyere vannsøyle enn Didriksons..
AnonymBruker Skrevet 15. september 2011 #9 Skrevet 15. september 2011 Men Reima kom da ikke best ut i fjor når de testet alle vinterdressene? Rart at den da har høyere vannsøyle enn Didriksons.. Som sagt, jeg er usikker her altså... Men slike tester er ofte ikke bare et resultat av vanntetthet. De tar også ofte med andre kvaliteter i testen, som f.eks. rivestyrke, pusteevne, passform, isolasjonsevne og pris (f.eks. TV2 hjelper deg tar ofte med pris i vurderingen).
AnonymBruker Skrevet 15. september 2011 #10 Skrevet 15. september 2011 Ok. Synes bare det er rart at en dress som er mindre vanntett kan score høyere. At en dress er bra vanntett er tross alt veldig viktig.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2011 #11 Skrevet 15. september 2011 Ok. Synes bare det er rart at en dress som er mindre vanntett kan score høyere. At en dress er bra vanntett er tross alt veldig viktig. Enig der altså! Men tenkte bare at det muligens kan forklare testresultatet? Noen andre kan sikker svare litt bedre
Safran Skrevet 16. september 2011 #13 Skrevet 16. september 2011 Husk at et merke gjerne har flere modeller/typer og de tester kun en av de. Dessuten endrer jo modellene seg litt fra år til år. Så du må jo finne ut om plagget du har tenkt å kjøpe er det evt hva som skiller det fra testvinneren. Var Tignes som vant i fjor, den gjorde det bra på vanntetthet, men pustet litt dårlig. Men ellers har jeg hørt mye positivt om Didrikson og vurderer det selv.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2011 #14 Skrevet 16. september 2011 Jo, men den ene dressen i år har visst nok lik vannsøyle. Har googlet den litt, og sett at den har de alle fleste likheter til fjorårets vinner. Vi får bruke helga til å se om den fremdeles er å finne i butikkene
-hild Skrevet 16. september 2011 #15 Skrevet 16. september 2011 Jeg kjøpte didrikson dress til frøkena mi i fjor, og var meget godt fornøyd. Det er den første dressen vi har hatt i hus som ikke har vært fullstendig utslitt etter vinteren. Vi kommer til å kjøpe klær fra Didriksons igjen, akkurat nå lurer jeg bare på om hun virkelig trenger hel dress i vinter.
-hild Skrevet 16. september 2011 #16 Skrevet 16. september 2011 Jeg kjøpte didrikson dress til frøkena mi i fjor, og var meget godt fornøyd. Det er den første dressen vi har hatt i hus som ikke har vært fullstendig utslitt etter vinteren. Vi kommer til å kjøpe klær fra Didriksons igjen, akkurat nå lurer jeg bare på om hun virkelig trenger hel dress i vinter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå